הכנסות שגריר צמחו וההפסד קטן, הודיעה על העלאת מחירים

הכנסות חברת שירותי הרכב צמחו ברבעון השני ב-2021 ב-9.7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-47.8 מיליון שקל • החברה ציינה כי היא "מזהה עלייה משמעותית בגודש בכבישים ובצריכת השירות"

דוד מיכאל, מנכ''ל שגריר / צילום: גיא קרן
דוד מיכאל, מנכ''ל שגריר / צילום: גיא קרן

חברת שירותי הרכב שגריר דיווחה היום (ג') על תוצאות הרבעון השני לשנת 2021. ההכנסות ברבעון צמחו ב-9.7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-47.8 מיליון שקל. ההפסד הנקי הסתכם בכ-149 אלף שקל, ירידה מ-542 אלף שקל ברבעון השני של 2020. כמו כן הודיעה שגריר  כי היא מתחילה במהלך להעלאת מחירים "עקב גידול בתשומות השירות".

לפי הדוחות הכספיים, הגידול בהכנסות נובע מ"גידול בפעילות העסקית של החברה בתחום השירותים לחברות הביטוח, וכן מחזרה לשגרה מהשפעות התפשטות מגפת וירוס הקורונה".

בנוגע למהלך העלאת המחירים שגריר ציינה כי היא "חווה עלייה בתשומות הנדרשות לאספקת שירות ללקוחות הקצה, ובכלל זה עומסים בכבישים ופיזור מוסכי שירות לאזורי הפריפריה המעלים את עלויות הגרירה. וכן כי היא "מזהה עלייה משמעותית בגודש בכבישים ובצריכת השירות".

הרווח הגולמי ברבעון השני של 2021 הסתכם ב-6 מיליון שקל, 12.8% מההכנסות וזאת  בהשוואה לכ-10.1 מיליון שקל, ושיעור של 23.2% מההכנסות ברבעון השני של 2020. החברה מייחסת את הקיטון ברווח הגולמי ובשיעור הרווח הגולמי ל"צריכת שירות רבה יותר ברבעון השני של 2021 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד אשר הושפע ממגפת וירוס הקורונה".

ה-EBITDA  (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ברבעון הסתכם בכ-5.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

יתרת המזומנים ושווי המזומנים של שגריר נכון ל-30 ביוני 2021 הסתכמה בכ-72.9 מיליון שקל, בהשוואה ל-19.9 מיליון שקל ב-30 ביוני 2020. לפי הדוחות, "הגידול נובע מגיוס הון בהיקף של 30 מיליון שקל, מלקיחת אשראי מהבנק בהיקף של 15 מיליון שקל, וכן מהפעילות השוטפת של החברה".

דוד מיכאל, מנכ"ל קבוצת שגריר מסר: "מתחילת השנה דיווחנו על שלוש עסקאות רכישה משמעותיות בהיקף כולל של למעלה מ-190 מיליון ש"ח. רכישות אלו הינן סינרגטיות לפעילות החברה, יאפשרו לשגריר לשנות את פניה וצפויות לתרום משמעותית לשורת הרווח. החל מהרבעון הבא נכלול את תוצאות א.צ.מ. באשר לשירותים לחברות הביטוח, פעילות הליבה של שגריר, אנו מזהים עלייה בתשומות הנדרשות לאספקת שירות ללקוחות הקצה אשר מביאה לשחיקה ברווחיות. לכן, התחלנו במהלך של העלאת מחירים ונראה את התרומה של מהלך זה לתוצאות החברה בשנה הקרובה".

שגריר פועלת בעיקר במתן שירותי רכב שונים לחברות הביטוח. ולאחרונה גם מעניקה שירותי איתור ומיגון לרכב, אבזור רכבי נכים באמצעות חברת הבת א.צ.מ. עוד עוסקת שגריר בפעילות מיזם הרכב השיתופי גוטו (לשעבר קאר2גו).