החלטת השקעה סופית בפרויקט שננדואה: נאוויטס פטרוליום תשקיע 900 מיליון דולר

נאוויטס ושותפיה חתמו על החלטת ההשקעה הסופית בפרויקט שננדואה בהיקף של 1.8 מיליארד דולר • המאגר, שפיתוחו עתיד להסתיים בסוף 2024, צפוי להפיק 80,000 חביות ביום • חלקה של נאוויטס בפרויקט הוא 49%

הנהלת נאוויטס בטקס החתימה על החלטת ההשקעה הסופית / צילום: דניאל קמיניסקי
הנהלת נאוויטס בטקס החתימה על החלטת ההשקעה הסופית / צילום: דניאל קמיניסקי

שותפות הנפט נאוויטס פטרוליום  שבשליטת גדעון תדמור דיווחה היום (ה') על קבלת החלטת השקעה סופית (FID) לפיתוח מאגר הענק שננדואה, שנמצא במים הכלכליים של ארה"ב במפרץ מקסיקו. 

תקציב הפרויקט הכולל עומד על כ-1.8 מיליארד דולר, כאשר חלקה של נאוויטס, שמחזיקה ב-49% מהזכויות במאגר באמצעות החברה הבת ShenHai, הוא כ-900 מיליון דולר. בתחילת החודש דיווחה כי חתמה על הסכם מימון לצורך פיתוח מאגר שננדואה.

שאר השותפות בפרויקט הן Beacon offshore Energy ( 20.05%) ו-BOE II Exploration (10.95%) שבבעלות של קרן בלקסטון, ועוד 20% יוחזקו ע"י BOE II Shen, המצויה בבעלות קרן ההשקעות קוואנטום אנרגי פרטנרס.

נאוויטס ושותפותיה העמידו כמוסכם מקורות לחלקן במימון לפרויקט עוד לפני מועד החלטת ההשקעה, במטרה להבטיח יציבות פיננסית מלאה לאורך תקופת פיתוח הפרויקט, תוך נטרול סיכוני מימון בהקמה.

במקביל להחלטת ההשקעה הסופית בפרויקט, התקיימה גם סגירה הפיננסית (closing) של הסכמי המימון הפרויקטלי שנחתמו כאמור בתחילת החודש.

"פרויקט שננדואה צפוי להביא ערך רב לנאוויטס ואנו גאים מאד בדרך שעברנו, משלב רכישת הזכויות במאגר, ועד להבאתו לשלב הפיתוח, תוך עמידה מוצלחת בכל אבני הדרך והתוכניות שהצגנו בפני המשקיעים", מסר יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור. 

שננדואה הוא מהמאגרים הגדולים במפרץ מקסיקו של ארה"ב ובו רזרבות המוערכות בכ-431 מיליון חביות נפט. לאחר השלמת הפיתוח בסוף שנת 2024, הפרויקט צפוי להפיק כ-80,000 חביות נפט ביום, מארבע בארות הפקה. הפרויקט צפוי ליצור לנאוויטס תזרים מהוון (בשיעור היוון של 10%) של כ-1.4 מיליארד דולר ו-EBITDA של כ-750 מיליון דולר בשנת ההפקה הראשונה (לפי מחיר חבית של 58 דולר). מחיר ה'break-even' בפרויקט עומד על 16 דולר לחבית.