כביש 4 לצפון בין אלוף שדה למורשה ייסגר הלילה לטובת בניית גשר חדש

מקטע הכביש העמוס ייסגר הלילה בין 23:00 ועד לשמונה בבוקר לטובת השלמת המקטע האחרון בגשר הולכי הרגל והאופניים שיחבר בין אזור התעשייה קריית אריה לבני ברק, ושנבנה לטובת חיבור המתחם לתחנת רכבת קלה שממוקמת בצד המערבי של כביש 4 • העבודות באחריות נת"ע

הדמיית גשר אם המושבת מצפון / צילום: נת''ע
הדמיית גשר אם המושבת מצפון / צילום: נת''ע

כביש 4 לצפון בין אלוף שדה למורשה ייסגר הלילה לטובת עבודות להשלמת בניית גשר חדש, שנבנה כחלק מפרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה שאותה מקימה חברת נת"ע. מקטע הכביש ייסגר בין השעה אחת עשרה בלילה ועד לשמונה בבוקר למחרת (שישי).

מדובר בגשר הולכי רגל שיכלול גם מסלול אופניים, ושיחבר בין אזור התעשייה קריית אריה ופארק אזורים (עופר) במזרח כביש 4, לבין תחנת של הרכבת הקלה שנבנית בצד המערבי של הכביש, בשטחה של בני ברק.

עלות הקמת הגשר הינה 30 מיליון שקל, והעבודות מבוצעות על ידי חברת רולידר, בתכנון משרד עדה כרמי-מלמד אדריכלים.

הגשר יהיה בנוי משלושה תרנים עליהם מתוחים מיתרים הנושאים את הגשר שגובהו 6 מטרים ושיתנשא עד לגובה 15 מטרים בקצה התרנים. אורכו יעמוד על 110 מטרים ורוחבו שמונה מטרים.

הגשר נבנה מעט דרומית לגשר כלי רכב שמחבר בין האזור לבני ברק, כאשר מטרתו הינה לשרת את באי הרכבת הקלה, כך שהם יוכלו להגיע בקלות לאזור התעסוקה שבפתח תקווה. בנת"ע צופים כי עם פתיחתו בסוף השנה הבאה, כחלק מהשקת הקו האדום (שמחבר בין פתח תקווה לבת ים) יעברו על הגשר כעשרת אלפים אנשים ביום. עוד מציינים בנת"ע כי נסיעה מתל אביב לתחנת גשר אם המושבות תארך כ-15 דקות, ואילו מרמת גן היא תימשך כשבע דקות.