נפרדים מאליטליה: זו חברת התעופה הלאומית החדשה של איטליה

ממשלת איטליה החליטה על סגירת החברה ופתיחת ITA - חברת תעופה רזה וקטנה יותר • ב-15 באוקטובר יופסקו כל הטיסות של חברת התעופה אליטליה, 75 שנים אחרי שהוקמה • הנוסעים שרכשו כרטיסי טיסה יוכלו להמיר טיסתם למועד שלפני 15 באוקטובר או לבקש החזר מלא

חברת התעופה ITA / צילום: Shutterstock
חברת התעופה ITA / צילום: Shutterstock

נפרדים מאליטליה ואומרים שלום לחברת התעופה הלאומית החדשה של איטליה, ITA. ב-15 באוקטובר יופסקו כל הטיסות של חברת התעופה אליטליה, שסוגרת את פעילותה 75 שנים אחרי שהוקמה. הנוסעים שרכשו כרטיסי טיסה יוכלו להמיר טיסתם למועד שלפני 15 באוקטובר או לבקש החזר מלא.

לאורך משבר הקורונה העניקה ממשלת איטליה תמיכה לחברת התעופה אליטליה שנכנסה למשבר הקורונה כשהיא כבר בקשיים - ועל סף סגירה בשנים האחרונות. הניסיון למצוא משקיעים לחברה, שבינתיים הולאמה מחדש, כשלו, וממשלת איטליה החליטה על סגירת החברה ופתיחת חברת תעופה אחרת, רזה וקטנה יותר במקומה ושמה Italia Trasporto Aereo.

ב-2019, לפני פרוץ המגפה, הטיסה אליטליה כ-21 מיליון נוסעים בכ-3,600 טיסות שהיא הפעילה מדי שבוע ליותר מ-80 יעדים. עד לאחרונה החברה העסיקה כ-11,000 עובדים - כשליש מהם יעברו ל-ITA שכבר החלה בסוף השבוע האחרון במכירת כרטיסי טיסה לטיסות שהיא תחל להפעיל מ-15 באוקטובר. מדובר בהזמנות נפרדות, כשלא ניתן להמיר הזמנות של אליטליה לטיסות של החברה החדשה שקמה תחתיה.

הצי של ITA ימנה בשלב ראשון 52 מטוסים (בעיקר מטוסים צרי גוף) שהחברה רכשה מאליטליה יחד עם חלק מהסלוטים (מועדי המראה ונחיתה) של אליטליה ונכסים אחרים של החברה. החברה תפעיל טיסות לתל אביב, למצרים, טיסות ליעדים באירופה, ובהמשך תפעיל טיסות ליעדים בארה"ב ואף ליפן כשהיא מתכננת להגדיל את צי המטוסים שלה ל-78 במהלך השנה הבאה ולהגיע לצי של 105 מטוסים בהדרגה - וזאת עד לשנת 2025. המדינה תקצה כ-700 מיליון אירו להתניע את פעילותה של ITA עם ציפייה להגיע לאיזון עד לרבעון הראשון של 2023.

ITA נמצאת בבעלות מלאה של ממשלת איטליה והיא מנוהלת תחת משרד הכלכלה והאוצר. בשלב ראשון החברה תטוס ל-45 יעדים, כשהיא מתעתדת להכפיל את מספרם עד לשנת 2025. החברה תפעיל כאמור גם טיסות בקו לתל אביב. החברה החדשה צפויה להשיק תוכנית למועדון נוסע מתמיד משלה.

אליטליה השתייכה לברית העולמית Skyteam והיא הפעילה את תוכנית MilesMiglia שאותה לא אישרו ל-ITA לרכוש יחד עם נכסים אחרים שהיא רכשה מאליטליה.