המגמה החיובית נמשכת: יוחננוף מסכמת רבעון עם זינוק של כ-132% ברווח

הזינוק ברווח הכולל מנומק בין היתר בהשקעה במיזם העגלות החכמות הקנדי A2Z • ההכנסות ברבעון השני גדלו ב-19.5% והסתכמו בכ-894 מיליון שקל

איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף / צילום: איל יצהר
איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף / צילום: איל יצהר

רשתות המזון ממשיכות להציג מגמה חיובית: רשת יוחננוף  מסכמת את הרבעון השני של 2021 עם גידול של 19.5% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו בכ-894 מיליון שקל. הרווח הכולל ברבעון הסתכם ב-66 מיליון שקל, לעומת כ-28.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, זינוק של כ-132% המנומק בהשקעה במיזם העגלות החכמות הקנדי, שכן "הרווח הכולל לתקופה בנטרול הרווח משיערוך ההשקעה במיזם העגלות החכמות A2Z (נטו ממס) הסתכם ברבעון השני בכ-48.5 מיליון שקל".

הרווח התפעולי הסתכם ברבעון השני בכ-62 מיליון שקל (שיעור של כ-7.4% מההכנסות), עלייה של כ-46.8% לעומת רווח תפעולי של כ-42.3 מיליון שקל (שיעור של כ- 5.9%) ברבעון המקביל אשתקד.

את הגידול במכירות מייחסת הרשת לעלייה במכירות בחנויות הזהות (בשיעור של כ-4%) ולפתיחת שש חנויות חדשות ברבעון השני (בעפולה, בקריית שמונה, בטבריה, בחדרה, בתל אביב ובבאר שבע). התנופה נמשכת כשחנות נוספת צפויה להיפתח בשבועות הקרובים בראשון לציון, ושישה סניפים נוספים יוקמו באשקלון, במישור אדומים, ביבנה, באופקים, בפתח תקווה ובעפולה.

במהלך הרבעון השלימה יוחננוף את רכישת השליטה (50.1%) ברשת הסטוקים "זול סטוק". הרכישה התבצעה תמורת 45 מיליון שקל, ממנה משתקף שווי של 90 מיליון שקל לרשת המונה 64 חנויות כיום וצפויה להתרחב לפריסה של 75 חנויות.

גם ההשקעה בטכנולוגיה נמשכת: יוחננוף מחזיקה ב-5.95% (עד 10% בדילול מלא) ממניות חברת A2Z, הנסחרת בבורסת טורונטו והמפתחת עגלות חכמות. עד כה השקיעה יוחננוף כ-2.6 מיליון דולר קנדי בחברה. העגלות החכמות מאפשרות לרכוש מוצרים מבלי לעבור בקופה ולקבל מידע על המוצרים תוך כדי קנייה לרבות עלות הסל.

במקביל מנהלת יוחננוף משא-ומתן להשקעה בהיקף של כ-5 מיליון דולר בחברת אלגוריטייל בע"מ (מתוכם השקיעה החברה כבר כחצי מיליון דולר). בנקרה שההשקעה תבשיל, תחזיק יוחננוף ב-20% מהחברה, כך שהשווי המשתקף לחברה לאחר ההשקעה הוא 25 מיליון דולר. אלגוריטייל היא חברה ישראלית המפתחת טכנולוגיה לניהול חכם ואוטומציה של תהליכי ניהול המלאי, אופטימיזציה לרכש ולהזמנת המוצרים מספקים, סידור וזמינות המוצרים בחנויות וצמצום הפחת וימי המלאי ברשתות קמעונאיות.

יוחננוף פרוסה ב-34 סניפים (שטחי המסחר נטו פרוסים ב-81 אלף מ"ר). עד סוף 2022 צפויה החברה להפעיל 41 סניפים לפחות. בשונה מהרשתות המתחרות, יוחננוף לא מציעה מערך מכירתי מלא באונליין, כשהשירות המוצע כולל איסוף עצמי מסניפי הרשת.

יוחננוף מעסיקה כ-3,000 עובדים קבועים וכ-340 עובדי קבלן. הרשת נוסדה על-ידי אילנה ומרדכי יוחננוף, המשמש כיו"ר החברה, ובבעלותו כ-26% ממניות החברה. מנכ"ל החברה הוא הבן, איתן יוחננוף, המחזיק בכ-17% ממניות החברה. שרית יוחננוף, בתו של מרדכי, משמשת כמשנה למנכ"ל ומחזיקה בכ-13% ממניות החברה; והאחות חלי מחזיקה בכ-13% גם היא. החזקות הציבור מסתכמות בכ-25% ממניות יוחננוף, והמוסדיים בכ-5.8% (ברובם מחזיקה מגדל).