לקראת המיזוג לנקסט ג'ן: סנט טק חתמה על שיתוף פעולה עם המכון הביולוגי

חברת סנט טק מדיקל, שמפתחת מכשיר לאבחון מהיר של קורונה ומיועדת להתמזג לתוך נקסט ג'ן הבורסאית, הודיעה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם הזרוע המסחרית של המכון למחקר ביולוגי בישראל • ישתפו פעולה במחקר לאימות הסמנים הביולוגיים שאותרו כרלוונטיים לזיהוי נגיף הקורונה

הפיתוח של סנט טק לזיהוי לא פולשני של קורונה / צילום: יח''צ
הפיתוח של סנט טק לזיהוי לא פולשני של קורונה / צילום: יח''צ

חברת סנט טק מדיקל, המפתחת מכשיר לאבחון מהיר של קורונה ומיועדת להתמזג לתוך חברת נקסט ג'ן  הבורסאית, הודיעה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם החברה הישראלית לחקר מדעי החיים בע"מ, הזרוע המסחרית של המכון למחקר ביולוגי בישראל.

סנט טק פיתחה מערכת דיגום וניתוח אוטומטית של אוויר נשוף, שמתבצע במקום ובזמן אמת מאפשר זיהויים של ביו-מרקרים (סממנים כימיים) לקורונה. בעתיד המערכת צפויה לזהות מחלות נוספות.

הצדדים הסכימו כי ישתפו פעולה במחקר לאימות הסמנים הביולוגיים שאותרו על ידי סנט טק כרלוונטיים לזיהוי נגיף הקורונה, וכן חיפוש אחר סמנים ביולוגיים נוספים. שיתוף הפעולה כולל ביצוע פיילוט והרצה של 300 ניתוחי דגימות שנאספו על ידי סנט טק במהלך שני ניסויים קליניים. תחילה יורצו 55 דגימות ראשונות, ולאחר ניתוח התוצאות הללו, שני הצדדים יחליטו האם להמשיך את שיתוף הפעולה.

תקציב הפרויקט כולו יעמוד על ה-620 אלף שקל וסנט טק תממן אותו במלואו. אם וכאשר יתקבל אישור FDA למוצר, סנט טק תשלם למכון הביולוגי 250 אלף דולר. במקרה של אקזיט, או עם הגעה לרף מסויים של הכנסות.

נקסט ג'ן הודיעה על הכוונה למזג לתוכה את סנט טק ביוני 2020. עד היום העסקה טרם הושלמה, אך בינתיים נקסט ג'ן מדווחת על פעילותה של סנט טק ומנייתה נעה בהתאם. הקניין הרוחני שיווצר בפרוייקט יחולק בין הצדדים. סנט טק תשלם למכון הביולוגי תמלוגים מן השימוש במוצר.

נקסט ג'ן הודיעה על כוונתה למזג לתוכה את סנט טק ביוני 2020. בינתיים העסקה לא יצאה לפועל אך מנייתה של נקסט ג'ן נעה בהתאם להודעות שהיא מפרסמת לגבי פעילותה של סנט טק. היום עלתה מניית החברה 8% והיא נסחרת לפי שווי של 165 מיליון שקל. בשנה האחרונה מניית החברה עלתה 148%.