מלונות דן: ההכנסות קפצו ברבעון השני, וההפסדים הצטמצמו

במקביל לפרסום הדוחות עדכנה דן כי מנכ"ל החברה ב-4 השנים האחרונות, רונן ניסנבאום, הודיע היום ליו"ר מועצת המנהלים מיקי פדרמן על רצונו לסיים את תפקידו בעוד 5 חודשים מסיבות אישיות

מלון דן רות צפת / צילום: אייל מריליוס
מלון דן רות צפת / צילום: אייל מריליוס

חברת מלונות דן, בדומה לרשתות בתי מלון גדולות אחרות הפועלות בישראל, נהנתה ברבעון השני של 2021 מהחזרה של המשק לפעילות מלאה, לצד העובדה שהשמיים עדיין היו סגורים כמעט לגמרי ושמרבית הישראלים נשארו בארץ.

דן רשמה קפיצה של 108% בהכנסות ברבעון השני, לעומת הרבעון המקביל ב-2020, לרמה של כ-254 מיליון שקל. העלייה החדה בהכנסות העבירה את החברה לרווח תפעולי של כ-1.7 מיליון שקל ברבעון, לעומת הפסד תפעולי של כ-26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה דן הפסד של כ-4.4 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-27 מיליון שקל ברבעון המקביל.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם עלייה של 5% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2020, לרמה של כ-394 מיליון שקל. ההפסד התפעולי בתקופה זו עמד על כ-45 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-109 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד; ובשורה התחתונה רשמה דן הפסד של כ-49 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-118 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

במקביל לפרסום הדוחות עדכנה דן כי מנכ"ל החברה ב-4 השנים האחרונות, רונן ניסנבאום, הודיע היום ליו"ר מועצת המנהלים מיקי פדרמן על רצונו לסיים את תפקידו בעוד 5 חודשים מסיבות אישיות. הוא יסיים את תפקידו ב-31 לינואר 2022 וישוב אל משפחתו שמתגוררת בארצות הברית.

היו"ר מיקי פדרמן אמר כי "אנו מודים לרונן על 4 שנים טובות ועל עבודה מאומצת בשנתיים מאתגרות אלה שעולם התיירות והתעופה חווים בעקבות משבר הקורונה. רונן הנהיג את הארגון באופן יוצא מהכלל ובתקופת כהונתו גדלה מלונות דן ורכשה מלונות נוספים וכן חתמה חוזי ניהול עם מלונות נוספים".

רונן ניסנבאום מסר: "היה לי הכבוד לעבוד תחת ניהולו של מיכאל פדרמן, יו"ר מועצת המנהלים, וזכיתי לאמון אדיר לכל אורך הדרך. אני מודה לחברי מועצת המנהלים, למנהלי בתי המלון, לחבריי להנהלה ולכל עובדות ועובדי החברה על הסיוע והעזרה שקיבלתי מהם".

מניית דן מלונות  רשמה עלייה של 14% בשנה האחרונה ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-3.3 מיליארד שקל.