בעל חברת הנדל"ן שמנסה לגייס אג"ח בתל אביב עם "רכב יוקרה לפי בחירתו" ונהג

תשקיף הנפקת האג"ח של אפי קפיטל חושף שיפור ניכר בתנאי התגמול לבעל השליטה, אפי שקדי, שנחקר אשתקד במשטרה "בנושא פרשת ראש עיריית אור עקיבא" • החברה מבקשת לגייס כ-100 מיליון שקל, אחרי שב-2014 נכשלה בגיוס כ-60 מיליון שקל בדרך דומה

אפי שקדי, בעל השליטה באפי קפיטל / צילום: אתר החברה
אפי שקדי, בעל השליטה באפי קפיטל / צילום: אתר החברה

ניסיון נוסף להצטרף לבורסה המקומית, בדרך של הנפקת אג"ח, עושה גם חברת אפי קפיטל נדל"ן, המבקשת לגייס כ-100 מיליון שקל, אחרי שבשנת 2014 נכשלה בגיוס כ-60 מיליון שקל בדרך דומה.

אפי קפיטל (EFFI CAPITAL), בבעלות אפי שקדי, שנוסדה בשנת 2007, עוסקת "בייזום ותכנון פרויקטים של בנייה רוויה למגורים" ברחבי הארץ, ובמסגרת זו היא מאתרת קרקעות, משביחה אותן ויוזמת הקמת פרויקטים. נכון להיום, אפי קפיטל יוזמת הקמת כ-5,000 דירות (בפרויקטים שונים ובשלבים שונים). 

החברה מנסה להגיע לבורסה בתל אביב כשברקע הגאות בשוק הנדל"ן למגורים בישראל, המתאפיין בעליית מכירות ומחירים, שכבר אפשרה לעשר חברות נדל"ן בקירוב לגייס הון וחוב בגל ההנפקות הנוכחי בתל אביב. 

ההכנסות טיפסו, הרווח זינק

דוחותיה הכספיים של אפי קפיטל מראים כי מהשנה שעברה היא נהנית בעיקר מהכרה בהכנסות בפרויקט "עיר היין" שבאשקלון, והשנה גם מפרויקט ברמלה - שני פרויקטים הכוללים בסך-הכול הקמת תשעה בניינים עם יותר מ-360 דירות, רובן מיועדות לתוכנית "מחיר למשתכן".

כך, אחרי שהכנסותיה בסיכום שנת 2020 טיפסו ביותר מ-80% והתקרבו ל-60 מיליון שקל, הגיעו ההכנסות במחצית הראשונה של השנה הנוכחית לסכום דומה (58 מיליון שקל). הרווח הנקי ב-2020 קפץ ב-145% והגיע ל-32 מיליון שקל, ובמחצית השנה הראשונה התקרב ל-21 מיליון שקל.

לקראת ההנפקה נכנס לתוקף הסכם ניהול חדש עם הבעלים שקדי, שבמסגרתו, עבור שירותי הניהול שהוא מעניק לחברה באמצעות חברת ניהול, הוא יהיה זכאי לתגמול חודשי קבוע של 148 אלף שקל, וכן ל"רכב יוקרה לפי בחירתו" ולנהג. זאת נוסף על מענק שנתי בסכום מקסימלי של 2.8 מיליון שקל, על בסיס תוצאות החברה.

חקירה באזהרה

שקדי, כפי שחושפת טיוטת התשקיף שפרסמה החברה, המכהן כיו"ר וכמנכ"ל אפי קפיטל, נחקר באזהרה במשטרה בחודש נובמבר 2020 "בנושא פרשת ראש עיריית אור עקיבא שבה עלו חשדות לשוחד ולהלבנת הון לכאורה, וזאת לאור העובדה כי לחברה יש פרויקטים באור עקיבא".

כפי שאפי קפיטל מדגישה, "החברה ומנכ"ל החברה שיתפו פעולה עם המשטרה על פי חוק, ומגבלות שהוטלו על נכסי החברה במסגרת החקירה האמורה בוטלו מספר ימים לאחר הפתיחה בחקירה", ונכון להיום, "לא ידוע לחברה על מגבלה בניהול עסקיה ולא ידוע לחברה על ממצאי החקירה האמורה".

עוד חושפת טיוטת התשקיף, כי לפני כשנתיים נכנס כשותף באפי קפיטל רפי ורנר, ובידיו כ-20% מהון החברה, אחרי שהזרים לה כ-48 מיליון שקל כהלוואה. את התמורה שהחברה מבקשת לגייס כעת בהנפקה, בריבית קבועה מקסימלית של 4%, היא מעוניינת לפרוע בשלושה תשלומים בין השנים 2023-2024, ומייעדת להחזר הלוואות ולפעילות השקעה.

חזקת חפות: שקדי הוא בבחינת חשוד. מדובר בשלבים ראשונים של ההליך המשפטי, ושמורה לו חזקת החפות