מכונה משומנת של דיבידנדים: ילין לפידות עם רווח של 88 מיליון שקל במחצית השנה

בית ההשקעות הציג  ברבעון השני של השנה רווח של 46.2 מיליון שקל, עלייה של 17% לעומת הרבעון המקביל • סך ההכנסות במחצית עמד על 305 מיליון שקל, גידול של 7.5%

יאיר לפידות / צילום: איל יצהר
יאיר לפידות / צילום: איל יצהר

ילין לפידות, המתחרה הגדול של אלטשולר שחם בתחום של ניהול נכסים והשקעות, מפרסם כהרגלו דוחות חזקים, עם רווחיות גבוהה וחלוקת דיבידנדים שמנים לבעלי המניות.

בית ההשקעות הציג ברבעון השני של השנה רווח של 46.2 מיליון שקל, עלייה של 17% לעומת הרבעון המקביל. במחצית השנה הסתכם הרווח הנקי ב-88 מיליון שקל, עלייה של 13.5% לעומת התקופה המקבילה ב-2021.

 
  

ילין לפידות הוקם ומנוהל על ידי דב ילין ויאיר לפידות, המחזיקים במחצית ממניותיו. יתרת 50% ממניות בית ההשקעות מוחזקות על ידי החברה הבורסאית אטראו שוקי הון  מקבוצת לידר (שבשליטת יורשי דן דוד).  

בילין לפידות הציגו גידול בהכנסות מכל מגזרי הפעילות, שמקורו בגביית דמי ניהול מהעמיתים. סך ההכנסות במחצית עמד על 305 מיליון שקל, גידול של 7.5% ביחס לתקופה המקבילה. עיקרן הגיע מדמי הניהול בקופות הגמל, ברמה של 156 מיליון שקל, עלייה של 8% לעומת דמי הניהול במגזר זה במחצית המקבילה. ברבעון עמדו ההכנסות מקופות הגמל על 78.6 מיליון שקל, לעומת 71.7 מיליון שקל ברבעון השני של 2020.

גם בניהול קרנות הנאמנות, המגזר השני בתרומה להכנסות, נרשמה עלייה. במחצית השנה עלו ההכנסות מניהול הקרנות ב-1.14%, לכ-119 מיליון שקל. מגזר הפעילות השלישי, ניהול התיקים, סיפק גם הוא עלייה קלה בהכנסות, מכ-25 מיליון שקל אשתקד ל-26.5 מיליון שקל במחצית זו.

"ערוכים להתמודד עם משבר הקורונה"

היקף הנכסים המנוהל בילין לפידות נכון ל-30 ביוני עומד על כ-91.9 מיליארד שקל נטו, לעומת סך של כ-87.6 מיליארד שקל בסוף שנת 2020.

במהלך הרבעון חילק בית ההשקעות דיבידנד בסך יותר מ-80 מיליון שקל עם חלוקות כמעט שוות בחודשים אפריל ויוני. החודש הכריזו שם על דיבידנד נוסף בסך של 42.3 מיליון שקל.

באטראו מציינים כי במהלך הרבעון ועד למועד פרסום הדוח, תחום פעילות ההשקעות לא הושפע באופן מהותי ממגפת הקורונה. "יחד עם זאת, ככל שהמשבר יתעצם, ילין לפידות ערוך להתמודד עימו, הן מההיבט התפעולי והן מההיבט של האיתנות הפיננסית", הבטיחו באטראו.