הרכישה הגדולה מאז שהוקמה: פלייטיקה רוכשת ב-400 מיליון דולר את ריוורקס הפינית

הרכישה הגדולה מאז הקמתה: ענקית הגיימינג הישראלית רוכשת את מפתחת משחק עיצוב הבתים Redecor • פלייטיקה תרכוש 80% מהחברה, ואם יושגו יעדי הרווחיות המוסכמים עד 2023 היא תרכוש את יתרת המניות תמורת 200 מיליון דולר • אחרת, יתרת הבעלות תהיה שלה תמורת דולר אחד בלבד

הנפקת פלייטיקה בנאסד''ק, ינואר 2021 / צילום: יח''צ
הנפקת פלייטיקה בנאסד''ק, ינואר 2021 / צילום: יח''צ

חברת הגיימינג פלייטיקה מבצעת את הרכישה הראשונה שלה מאז ההנפקה בוול סטריט בתחילת השנה, והשמינית שלה בסך הכול. החברה דיווחה על רכישת השליטה ב-Reworks Oy, יצרנית האפליקציה Redecor המשלבת את תחום עיצוב הבית והגיימינג - אשר לפי הודעת פלייטיקה היא האפליקציה המדורגת שנייה בעולם בתחומה.

החברה הנרכשת פועלת מהלסינקי, פינלנד. פלייטיקה תשלם 400 מיליון דולר עבור 80% ממניות החברה, כלומר לפי שווי של 500 מיליון דולר לנרכשת, ותוכל בעתיד לרכוש את יתרת 20% המניות תמורת 200 מיליון דולר, כלומר לפי שווי של מיליארד דולר. זאת בכפוף לעמידה ביעד EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ל-2022. אם החברה לא תעמוד ביעד ה-EBITDA, שנקבע בין החברות אך לא דווח, המניות יועברו לידי פלייטיקה תמורת דולר אחד בלבד.

תתרום כ-30 מיליון דולר להכנסות השנה

פלייטיקה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 10.8 מיליארד דולר, אחרי שהונפקה בחודש ינואר השנה וגייסה כ-500 מיליון דולר. בסוף הרבעון השני היו בקופתה למעלה מ-1.2 מיליארד דולר, כך שהיא תוכל לממן את העסקה ממקורותיה העצמיים.

הרכישה צפויה לתרום כ-30 מיליון דולר להכנסות פלייטיקה ב-2021, היא מכניסה אותה  לתחום חדש עבורה ומרחיבה את הפורטפוליו שלה. באתר האינטרנט של החברה הנרכשת נכתב כי היא משלבת תוכן שנוגע ללייף-סטייל ו-Social gaming. לדבריה, האפליקציה Redecor היא "זירת משחק לכל אוהבי עיצוב הבית. היא המקום הטוב ביותר לשחק באתגרי עיצוב, למצוא השראה ולתקשר עם עוד אוהבי עיצוב פנים".


"הזדמנות אמיתית לביסוס מעמדנו בשוק עיצוב הבית"

רוברט אנטוקול, מייסד, מנכ"ל ויו"ר פלייטיקה אמר כי "שוק עיצוב הבית ממשיך להתרחב לערוצים דיגיטליים. כעת עם רכישת חברת Reworks Oy נוצרה הזדמנות אמיתית לביסוס מעמדה של פלייטיקה גם בשוק עיצוב הבית.

"Redecor מספקת חוויה מדהימה לכל חובבי העיצוב, ואנו מתכוונים לנצל את המומחיות שלנו בתחום המשחקים, Live-ops וטכנולוגיה כדי להביא את התחום לשיאים חדשים. הרכישה מקדמת את אסטרטגיית הצמיחה של פלייטיקה", הוסיף אנטוקול, "תוך שהיא תספק לה קהילה גדולה ומעורבת של חובבי העיצוב, וכן היא מאופיינת בדמוגרפיה הדומה לבסיס המשתמש הקיים שאותו פלייטיקה מכירה היטב".

ההנפקה בוצעה לפי מחיר של 27 דולר למניית פלייטיקה, אשר נסחרת כיום במחיר מעט נמוך מכך, כ-26.4 דולר.