חלל תקשורת מסכמת את הרבעון השני עם עלייה בהכנסות וירידה בהפסדים

החברה, שמספקת שירותי תקשורת לוויינית באמצעות לווייני עמוס, התקשרה ברבעון השני בחוזים חדשים בהיקף מצטבר של כ-36 מיליון דולר • סיימה את הרבעון עם הפסד של 4.6 מיליון דולר

לוויין עמוס-17 של חלל תקשורת / צילום: יח''צ
לוויין עמוס-17 של חלל תקשורת / צילום: יח''צ

חברת חלל תקשורת  מסכמת את הרבעון השני של 2021 עם המשך מגמת העלייה בהכנסות, עם ירידה בהפסדים ועם התקשרויות בחוזים חדשים בהיקף מצטבר של יותר מ-36 מיליון דולר. החברה, שמספקת שירותי תקשורת לוויינית באמצעות לווייני עמוס, רשמה ברבעון השני עלייה של 5.9% בהכנסות ל-23.1 מיליון דולר.

במחצית הראשונה של 2021 צמחו הכנסות של חלל-תקשורת ב-4.9% ל-46 מיליון דולר. עפ"י הדוחות, נובעת הצמיחה מגידול בהכנסות בתחום פעילות 17 מעלות מזרח, וזאת כתוצאה מאספקת שירותי תקשורת ללקוחות נוספים באפריקה.

תחום זה כולל את פעילותו של לוויין עמוס-17 החדיש, שמעניק כיסוי לווייני רחב ליבשת אפריקה. בחברה הדגישו, כי הגידול בהכנסות נובע מחידושי חוזים משמעותיים לצד המשך הפעילות העסקית המכוונת לפלחי שוק באפריקה, הכוללים חברות סלולר וטלקום, וכן המשך יישום שינוי לחברה מוטת שרות ושירותים נלווים לצד התקשורת הלוויינית.

ההפסד הרבעוני נחתך בכמעט 50%

הרווח הגולמי של החברה גדל ברבעון השני ב-3% ל-4.7 מיליון דולר ברבעון השני וב-7.3% במחצית הראשונה ל-9.8 מיליון דולר. הרווח התפעולי בניכוי פחת והפחתות (EBITDA) ירד ברבעון השני ב-2.6% ל-16.2 מיליון דולר, אולם עלה במחצית הראשונה ב-0.4% ל-33.5 מיליון דולר.

את הרבעון השני סיימה החברה עם הפסד של 4.6 מיליוני דולר, וזאת לעומת הפסד של כ-8.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של 2021 הפסידה החברה 8.7 מיליון דולר, וזאת בהשוואה להפסד של 22.4 מיליון דולר, אשר נרשם במחצית הראשונה של 2020 וכלל הפחתות של 11.7 מיליון דולר בשווי לווייני עמוס-17 ועמוס-4.

הפחתות אלו נרשמו אשתקד לנוכח השלכות התפשטות נגיף הקורונה על פעילותה של החברה, ובעיקר האטה בקצב חתימת החוזים החדשים. נכון לסוף יוני 2021, מציגה החברה מאזן הכולל נכסים של 527 מיליון דולר, אולם מתוכם הון עצמי של 82 מיליון דולר בלבד (15.5%).

הזמנות בהיקף 39 מיליון דולר מממשלת ישראל

יתרת המזומנים ליום 30 ביוני 2021 הסתכמה בכ-109 מיליון דולר, כאשר לחברה התחייבויות בשווי של 378 מיליון דולר למחזיקי האג"ח שלה. שווי השוק של חלל-תקשורת עומד כיום על כ-140 מיליון שקל (44 מיליון דולר).

צבר ההזמנות של החברה גדל ל-345 מיליון דולר נכון לסוף יוני האחרון, לעומת 333 מיליון דולר נכון לסוף מרץ השנה. מתוכו, צבר ההזמנות ללוויין עמוס-17 בנקודת שמים 17°E הסתכם בסוף יוני השנה ב-44 מיליון דולר.

בנוסף דיווחה החברה שההזמנות מממשלת ישראל בלוויינים עמוס-3, עמוס-4 ועמוס-7 מתחילת השנה עמדו על כ-39 מיליון דולר. לאחרונה הודיעה החברה כי היא ממשיכה לפעול להעמקת נוכחותה ביבשת אפריקה ואף חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי והשקעה בחברת NuRAN מקנדה אשר צפוי לתרום לגידול הנמשך בתפוסה בלוויין עמוס-17. 

צרו איתנו קשר *5988