5 המלצות על יינות בני קיימא, שטובים גם לאדמה וגם לחיך

אדומים, לבנים ומבעבעים: חמישה יינות אקולוגיים שחרתו על דגלם את עקרונות הבר קיימא

יקב בר קיימא / צילום: Shutterstock
יקב בר קיימא / צילום: Shutterstock

גראנש בבוקר, שרב 2020, גיא אשל

גרנאש הוא התקווה הים תיכונית לכל מי שאוהב יינות אדומים קלים במרקמם ובטעמם - הפינו נואר של הדרום, בקיצור. זה של היינן גיא אשל, שהקים השנה יקב קטנטן משלו, לא פחות מנהדר: מורכב, עתיר ריחות של פירות אדומים - ושכיף לשתות גם מצונן קלות. נאמן לעקרונות הבר הקיימא ("אני מתייחס לייננות כרעיית צאן", הוא מעיד על התערבות מינימלית המעניקה את מלוא הקול לענבים) - נהדר עם ובלי קשר. 90 שקלים, כשר (את אחרוני הבקבוקים שיוצרו במשורה אפשר להשיג במייל: guyeshelwines@gmail.com)

שלום קברנה, להתראות שרדונה: היינות שבסכנת הכחדה בגלל משבר האקלים

סוביניון בלאן 2020, הרי גליל

סוביניון בלאן של הרי גליל, שחרתו על דגלם את עקרונות הבר קיימא עוד לפני שזה היה באופנה, משלב בין מינרליות נעימה לריחות טרופיים עדינים. יין שכיף לשתות (ולספר, כמו שמצוייר על התווית, שהוא מדושן בקומפוסט שמכינים מהקפה המשומש שבתוך קפסולות של נספרסו). 59 שקלים.

פט נט 2020, עמית טולדו

פט נט הוא יין מבעבע וצעיר, שתסס בבקבוק בתסיסה טבעית ונחתם בפקק בירה. זה של הינן עמית טולדו מתבסס על ענבי נביולו האדומים, שמעניקים לו מורכבות מפתיעה . 109 שקלים.

אקו לבן, 2018, תבור

אקו היא הסדרה האקולוגית של תבור ששמה דגש - על התווית ובעיצוב - על הנגשת עקרונות הבר קיימא. הבלנד הלבן מיושן תקופה קצרה בחבית. התוצאה חמאתית ואלגנטית. תמורה טובה לכסף.  69-80 שקלים

סמיון 2020, לוטם

לטם ממוקם, כשמו, בסמוך לקיבוץ לוטן והוקם כיקב אורגני שמתבסס על חלקות באזור. לחובבי יינות טבעיים שווה לנסות את הסמיון של היקב מאיזור הר שיפון שבגולן, זן לבן שמעניק תוצאות טובות בארץ בשנים האחרונות. 95 שקלים (להשיג באתר היקב)