בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה שלילית בוול סטריט; היפו הישראלית זינקה, אוטונומו מחקה 17% מערכה

יום רביעי רצוף של ירידות בוול סטריט: דאו ג'ונס ו-S&P 500 איבדו כ-0.4%, נאסד"ק כ-0.2% • Gevo זינקה מעל 35% בעקבות דיווח על השקעה משותפת עם שברון לפיתוח דלק מטוסים בר קיימא מתירס • נעילה מעורבת בבורסות אירופה, לאחר שהבנק המרכזי של הגוש (ECB) השאיר את הריבית על כנה

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:04

יום המסחר בניו יורק הסתיים בירידות שערים קלות בשלושת המדדים הגדולים ביום הרביעי ברציפות. דאו ג'ונס ו-S&P 500 איבדו כ-0.4%, נאסד"ק כ-0.2%.

חברת האוטוטק הישראלית אוטונומו  התרסקה הלילה ואיבדה 17% מערכה, לאחר שדיווחה מוקדם יותר היום על שיתוף פעולה אסטרטגי עם LeasePlan האמריקאית, שמתמחה בניהול ציי רכב. גם ריסקיפייד  הישראלית סיימה ערב קשה שבמהלכו צנחה ב-10%, ועוד ירידות נרשמות אצל גלובל-אי , ניאוגיימס , קלטורה  ואינטק פארמה .

מי שרשמו עלייה חדה הערב היא היפו  הישראלית שעלתה ביותר מ-8%, רי  ואורמד .

חברת Gevo זינקה מעל 35% במחזור המסחר הכי גבוה בנאסד"ק (כמעט 180 מיליון מניות לעומת ממוצע יומי של כ-7 מיליון), לאחר שדיווחה יחד עם ענקית האנרגיה שברון  שהשתיים חתמו על מזכר כוונות להשקיע במשותף בבניית והפעלת מתקנים חדשים או יותר שיעבדו תירס בלתי אכיל לייצור דלק מטוסים בר קיימא. עוד עליות יפות רשמו אמריקן איירליינס , מודרנה , אנדר ארמור, לולולמון ואפירם הולדינגס .

21:40

העליות שנרשמו בוול סטריט ונמחקו וכעת המדדים המובילים מאבדים גובה. מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 יורדים ב-0.4% כל אחד, הנאסד"ק ב-0.1%.

מודרנה  ואמריקן איירליינס  ממשיכות לרכז עניין ועולות במחזורים גבוהים, ועליות נוספות נרשמות אצל אנדר ארמור , סיגייט טכנולוג'י , פלוטון אינטראקטיב , לולולמון אתלטיקה  ואמריקן וול . בקרב הישראליות, רי אוטומוטיב , אינמוד , אורמד  וסטרטסיס רושמות עליות של יותר מ-5%.

בצד השני של הטבלה ביוג'ן  נחתכת ב-7%, איליי לילי  מאבדת כמעט 6%, טנסנט הסינית יורדת 3%. ריסקיפייד ואוטונומו הישראליות ממשיכות לצנוח כ-15% כל אחת, ניאוגיימס  מאבדת 6% וגלובל-אי 5%. 

19:53

חברת האנרגיה הירוקה GEVO מזנקת 35% במחזור המסחר הכי גבוה בנאסד"ק (122 מיליון מניות לעומת ממוצע יומי של כ-7 מיליון), לאחר שדיווחה יחד עם ענקית האנרגיה שברון  שהשתיים חתמו על מזכר כוונות להשקיע במשותף בבניית והפעלת מתקנים חדשים או יותר שיעבדו תירס בלתי אכיל לייצור דלק מטוסים בר קיימא.

18:35

יום המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת. מדד דאקס עלה ב-0.1% וקאק עלה ב-0.2%, ואילו מדד פוטסי איבד כ-1% - כאשר את הירידות הבולטות רשמו וודאפון , IAG , ענקית האנרגיה BP  וטסקו .

בוול סטריט נמשכת המגמה החיובית, אם כי העליות התמתנו. דאו ג'ונס רושם עלייה מזערית, S&P 500 עולה ב-0.1% ואילו הנאסד"ק עומד במקום.

אמריקן איירליינס  ומודרנה  מרכזות עניין והמניות מזנקות מעל 6%. עוד עליות נאות רושמות דלתא איירליינס , יונייטד איירליינס  ונורווג'יאן קרוז ליין .

בקרב הישראליות בניו יורק נרשמת מגמה מעורבת. חברת האוטוטק אוטונומו  מתרסקת ומאבדת 14% מערכה, וריסקיפייד  יורדת בשיעור דומה. עוד ירידות בולטות רושמות סנטינל וואן , קלטורה  וגלובל-אי .

מנגד, אנלייבקס תרפיוטיקס  הישראלית צומחת ב-6%, וגם אינמוד , אופקו הלת' , רי אוטומוטיב , ננו דיימנשן , סטרטסיס , אורמד  ונובוקיור  עם עליות נאות.

נתוני הנפט הגולמי פורסמו בארה"ב, כאשר השבוע ירד המלאי ב-1.5 מיליון חביות בלבד, בעוד שהצפי היה לירידה של 4.6 מיליון חביות.

17:40

הירידות הקלות שנרשמו בתחילת יום המסחר נמחקו, וכעת המדדים הגדולים בארה"ב נסחרים בעליות של 0.2%-0.4%.

סנטינל וואן , שאת היום פתחה בעלייה של 5%, מחקה את העלייה והיא יורדת עתה ב-5.2%. חברת אבטחת הסייבר פירסמה אתמול לאחר סיום המסחר את הדוחות הכספיים הראשונים שלה כחברה ציבורית, ולמרות שהכנסותיה היו גבוהות מתחזיות האנליסטים והיא סיפקה תחזית חיובית להכנסות הרבעון השלישי, החברה עדיין רשמה הפסד נקי (בהתאם לתחזיות) והיום המניה מאבדת גובה. 

ריסקיפייד , המפתחת ומשווקת מערכת לתשלומים ומניעת הונאות אשראי במסחר מקוון, קורסת ומאבדת 12% לאחר שפרסמה היום את דוחות הרבעון השני, שהם הדוחות הראשונים שלה כחברה ציבורית. ההכנסות ברבעון צמחו ב-47.3% לעומת הרבעון המקביל ב-2020 והסתכמו ב-55.7 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים. במחצית הראשונה של השנה ההכנסות הגיעו לכ-107 מיליון דולר, עלייה מ-71 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020. 

16:35

יום המסחר בניו יורק נפתח במגמה מעורבת, כאשר דאו ג'ונס ו-S&P 500 יורדים 0.1% אך הנאסד"ק נפתח ביציבות וכעת רושם עלייה קלה מאוד.

גיימסטופ בולטת לשלילה ומאבדת מעל 7%, לאחר שרשמה ירידות גם במסחר המוקדם. סנטינל וואן הישראלית מטפסת 5% לאחר פרסום דוחותיה הראשונים אמש. מניית חברת ביגוד הספורט והאתלטיקה לולולמון מזנקת כ-13%.

בלונדון חברת התעופה איזיג'ט  נופלת 11% לאחר שדחתה הצעת רכישה מטעם המתחרה שלה וויזאייר, והכריזה על סבב גיוס הון בהיקף של 1.2 מיליארד פאונד.

16:00

מאקרו ארה"ב: שפל בתביעות האבטלה הראשוניות בארה"ב בשבוע שהסתיים ב-4 בספטמבר: 310 אלף תביעות הוגשו בעוד שבשוק ציפו ל-335 אלף תביעות. בשבוע שקדם לו, נרשמו 345 אלף תביעות ראשוניות. 

מספר התביעות המתמשכות ירד ב-22 אלף והסתכם ב-2.78 מיליון.

14:50

הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB) השאיר כצפוי את גובה הריבית ללא שינוי, ברמה אפסית. במקביל, הודיע ה-ECB על האטת תוכנית הרכישה בחזרה של אג"ח שלו, שהושקה במרץ 2020 במטרה לתמוך בכלכלת הגוש. 

ב-15:30 יקיימו ראשי ה-ECB מסיבת עיתונאים.

נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בחדר המסחר של בנק הפועלים, מציין כי "בהצהרתו לשוק, דיבר הבנק המרכזי על המשך תוכנית הרכישות שלו אך בקצב איטי יותר כשהצפי של השוק הוא שעד מרץ 2022 קצב רכישות האג"ח החודשי יירד מסדר גודל של 80 מיליארד אירו ל-50 מיליארד אירו. הירידה בתוכנית הרכישות נובעת מההכרה של הבנק המרכזי בשיפור מצבה של הכלכלה האירופאית לנוכח משבר הקורונה. יחד עם זאת, לא מדובר בסיפור דומה לכלכלה האמריקאית. גוש האירו נכנס למשבר הקורונה במצב פחות טוב באופן משמעותי מאשר הכלכלה האמריקאית. השיפור בכלכלה האירופאית יהיה מתון יותר וארוך יותר מאשר בצד המערבי של האוקיינוס האטלנטי. הצפי שלנו הוא שתשואות האג"ח באירופה יישארו אולטרה נמוכות בטווח הבינוני ארוך, מה שישפיע על התיאבון לסיכון בשווקי המניות באירופה לאור היעדר האלטרנטיבה בשוק החוב האירופאי". 

14:00

חברת ריסקיפייד , המפתחת ומשווקת מערכת לתשלומים ומניעת הונאות אשראי במסחר מקוון, פרסמה היום את דוחות הרבעון השני, שהם הדוחות הראשונים שלה כחברה ציבורית. ההכנסות ברבעון צמחו ב-47.3% לעומת הרבעון המקביל ב-2020 והסתכמו ב-55.7 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים. במחצית הראשונה של השנה ההכנסות הגיעו לכ-107 מיליון דולר, עלייה מ-71 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020. ה-GMV , היקף המכירות שבוצעו באמצעות הפלטפורמה של ריסקיפייד, הסתכם ברבעון ב-55.7 מיליארד דולר ברבעון השני. 

חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן  פרסמה אתמול (ד') לאחר סיום המסחר את הדוחות הכספיים הראשונים שלה כחברה ציבורית. החברה שהונפקה בחודש יוני האחרון. ברבעון הפיסקלי השני (הרבעון שהסתיים בסוף יולי), הכנסות החברה היו גבוהות מתחזיות האנליסטים וההפסד הנקי תאם את התחזיות. במקביל החברה סיפקה תחזית חיובית להכנסות הרבעון השלישי. 

12:15

ירידות באירופה. מדדי המניות המובילים נסוגים ב-0.4%-1.3%. 

מומחי מכון ההשקעות של חברת ניהול הנכסים הפיננסיים בלקרוק ( BlackRock ),  התייחסו בסקירתם השבועית להתחזקות השווקים באירופה על רקע ישיבת ה- ECB והבחירות הקרבות בגרמניה: "אירופה החודש נמצאת באור הזרקורים, עקב ישיבת ה- ECB והבחירות בגרמניה שיכולות להיות בעלות השלכות משמעותיות על הכלכלה הגדולה בגוש. אנו נמצאים כעת במשקל עודף במניות אירופאיות עקב שינוי התחזית הכלכלית של הבנק המרכזי האירופי המשאירה את האינפלציה מתחת ליעד בטווח הבינוני, והתרחבות הריסטארט הכלכלי ביבשת. הבנק המרכזי באירופה צפוי לשמור על תחזיתו לאינפלציה נמוכה בטווח הבינוני, מה שיסלול את הדרך להקלות נוספות בשנת 2022 ויתמוך עוד יותר בהעדפה הטקטית שלנו למניות בגוש האירו. במקביל, ה- ECB עשוי להפחית את קצב רכישת הנכסים שלו כבר בספטמבר על רקע תנאי מימון קלים יותר ותשואות אג"ח נמוכות יותר", הם מציינים.

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה שלילית, לקראת הודעת הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB) בהמשך היום.

חברת ההימורים אונליין 888  הודיעה הבוקר כי היא רוכשת את הפעילות הבינלאומית של וויליאם היל לפי שווי חברה ( EV ) של 2.2 מיליארד פאונד.

08:05

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת, לאחר נעילה שלילית בניו יורק אתמול. מדד הניקיי בטוקיו יורד בכ-0.8% ואילו בשנחאי נרשמות עליות קלות. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות. 

מניית טנסנט צונחת בכ-6% בהונג קונג עקב חשש מהתערבות ההרגולטורים בסין בעסקי החברה. 

בזירת המאקרו, בסין דווח היום כי מדד המחירים לצרכן רשם עלייה של 0.8% ב-12 החודשים האחרונים לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 1%. מדד מחירי היצרן קפץ ב-9.5% לעומת צפי לעלייה של 9%. 

בשוק הקריפטו, הביטקוין נסחר כעת בירידה קלה סביב 46,200 דולר. זאת לאחר שבמהלך השבוע כבר טיפס לרמה של 52,800 דולר.

חוזה על נפט מסוג ברנט נסחר בעלייה קלה לרמה של 72.7 דולר לחבית וחוזה על אונקיית הזהב רושם ירידה קלה ל-1,790 דולר.