פרשת השחיתות בעיריית אילת: חבר מועצת העיר עוכב לחקירה

במקביל עוכבו היום קבלן ובנו שנחקרו בעבר בפרשה • המשטרה חושדת כי חבר מועצת העיר קידם את ענייניהם של הקבלנים בתמורה לקבלת שוחד • הקבלן ובנו מכחישים את החשדות

שוחד / צילום אילוסטרציה: Shutterstock, Atstock Productions
שוחד / צילום אילוסטרציה: Shutterstock, Atstock Productions

חבר מועצת העיר אילת עוכב הבוקר (א') לחקירה באזהרה במסגרת פרשת שחיתות בעיריית אילת שהחלה לפני חודשים רבים. במקביל עוכבו היום קבלן ובנו שנחקרו בעבר בפרשה.

שלושת החשודים נחקרו בחשד לקבלת ומתן שוחד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד וקבלת דבר במרמה. המשטרה חושדת כי חבר מועצת העיר קידם את ענייניהם של הקבלנים בתמורה לכספי שוחד. עורכי הדין תמיר סננס ושחר חצרוני, המייצגים את הקבלן ובנו, מסרו כי החשודים מכחישים את החשדות נגדם. 

מדובר בספיח לפרשה המרכזית שהפכה גלויה לפני כשנה לאחר שנחקרה במשך שנתיים באופן סמוי. במרכז הפרשה עומד חשד לשחיתות ציבורית בעיריית אילת בנוגע לפרויקט בנייה בעיר.

לפי החשד, בכירים ברשות המקומית, קבלנים וסמנכ"ל בנק היטו מכרזים כדי להניב טובות הנאה. במסגרת החקירה נחקר חשד להטיית מכרזים תמורת שוחד ועבירות הלבנת הון ומס. לפי החשד, המעורבים פעלו, כל אחד לפי חלקו, לקדם מכרזים שבאחריות עיריית אילת בתמורה ללקיחת טובות הנאה, כסף ושווה-כסף בניגוד לחוק ותוך פגיעה במוסדות ציבוריים. 

באוקטובר 2020 נחקרו בפרשה אבי כהן, מנכ"ל החברה הכלכלית של עיריית אילת; וסמי נופי, קבלן מוכר באילת; שהיו שותפים בעת שכהן היה אזרח פרטי לפני כניסתו לתפקיד הציבורי.

חשוד נוסף שנחקר בעבר בפרשה הוא סמנכ"ל מרכנתיל דיסקונט, אמיר קליבנוב, החשוד כי השתמש לרעה בתפקידו כדי להיטיב עם אנשי עסקים בתמורה לקבלת שוחד. קליבנוב הוא חבר של נופי ומנהל חלק מחשבונותיו. המשטרה טענה בעבר כי קיים חשד שקליבנוב קיבל טובות הנאה שאינן כסף מלקוח אחד, ופעל במסגרת תפקידו בבנק. קליבנוב מכחיש את המיוחס לו.

החקירה הסמויה בתיק התנהלה במשך קרוב לשנתיים על-ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, בשיתוף רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון ובליווי פרקליטות מחוז דרום.

*** חזקת חפות: החקירה נגד כל המעורבים בפרשה עודנה נמשכת, ועומדת להם חזקת החפות.