אושר לפרסום שם הסמנכ"ל במרכנתיל דיסקונט שנעצר בפרשת עיריית אילת

הותר לפרסום כי סמנכ"ל בנק מרכנתיל דיסקונט ומנהל החטיבה המסחרית במרכנתיל אמיר קליבנוב הוא הבכיר בבנק שנעצר בשבוע שעבר במסגרת פרשת השחיתות בעיריית אילת שנחקרת בימים אלה • בית המשפט האריך את מעצרו עד מחר

סניף דיסקונט מרכנתיל / צילום: שלומי יוסף, גלובס
סניף דיסקונט מרכנתיל / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הותר לפרסום כי סמנכ"ל בנק מרכנתיל דיסקונט ומנהל החטיבה המסחרית במרכנתיל אמיר קליבנוב הוא הבכיר בבנק שנעצר בשבוע שעבר במסגרת פרשת השחיתות בעיריית אילת שנחקרת בימים אלה.

קליבנוב נעצר ב-27 לאוקטובר ומאז מעצרו הוארך בחמישה ימים. היום (ב') החליט בית המשפט להאריך את מעצרו עד למחר (ג'). קליבנוב חשוד בעבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רושם כוזב במסמכי תאגיד והפרת אמונים בתאגיד.

השופט גיא אבנון קבע בהארכת המעצר הקודמת כי לעת הנוכחית "עוצמת החשדות משמעותית והיא מבוססת על תשתית ראייתית מגוונת". היום הוסיף השופט כי "בהחלט ניתן להצביע על התפתחות והתעצמות של החשדות כמו גם היקפם".

אבנון הוסיף כי קליבנוב אמנם הרחיק עצמו ממתן תמורה לנותני השוחד אולם "קשר את עצמו במישרין לקבלת טובות הנאה מסוגים שונים במהלך תקופה לא מבוטלת, ולכאורה מיותר מגורם אחד".

כל זאת במסגרת הפרשה שהותרה לפרסום בשבוע שעבר העוסקת בחשד לשחיתות ציבורית בעיריית אילת. על פי החשד הוטו מכרזים תמורת שוחד, ובוצעו שורת עבירות ביניהם מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות לפי פקודת מס הכנסה. על פי החשד, החשודים פעלו, כל אחד לפי חלקו לקדם מכרזים שבאחריות עיריית אילת בתמורה ללקיחת טובות הנאה, כסף ושווה כסף לכאורה בניגוד לחוק ותוך פגיעה במוסדות ציבוריים.

לטענת המשטרה, קליבנוב "השתמש לרעה בתפקידו על מנת להיטיב עם אנשי עסקים בתמורה לקבלת שוחד וטובות הנאה".

יש לציין כי הסמנכ"ל מכחיש את המיוחס לו ובדיון שהתקיים טען עורך דינו נתי שמחוני כי הוא "סמוך ובטוח בחפותו וכי בכל שנות עבודתו הסמנכ"ל מקפיד על קלה כחמורה ועמדתו לא רק שהקל עם הקבלן אלא שהחמיר איתו".

חוקרי יאל"כ התכוונו לעבור לחקירה הגלויה ולמעצר החשודים במרץ 2020 אלא שבשל התפרצות מגפת הקורונה נדחה המעבר לחקירה הגלויה עד עתה.

***חזקת החפות: חקירת פרשת השחיתות בעיריית אילת הינה בראשיתה, כל המעורבים הינם בגדר חשודים ועומדת להם חזקת החפות.