שחקן חדש בשוק הסיבים האופטיים: נורקום בוחנת כניסה ליישובים בחברה הערבית

החברה פרסה סיבים בקיבוץ פלך ובמו"מ לפריסה ביישובים נוספים • מנכ"ל נורקום, בילאל ג'בילי אמר: "המטרה שלנו היא לחבר כמה שיותר משקי בית בפריפריה לתשתית הסיבים האופטיים"

פריסת סיבים אופטיים / צילום: Shutterstock
פריסת סיבים אופטיים / צילום: Shutterstock

גורם חדש מצטרף לתחרות על פריסת סיבים אופטיים ביישובים קטנים ובמגזר הערבי. חברת "נורקום תקשורת" פרסה יישוב ראשון בתשתית סיבים אופטיים ובוחנת התמודדות במכרזים שייפתחו בקרוב על "אזורי התמרוץ" - אותם איזורים שבזק לא פורסת בהם סיבים ובהם ייצאו מכרזים למפעילים ולבעלי רישיונות שיוכלו לפרוס ולקבל תמרוץ ממשרד התקשורת.

היישוב הראשון שנורקום פרסה בו סיבים אופטיים הוא קיבוץ פלך שבגליל המערבי, הנמצא בתחום המועצה האזורית משגב. החברה חיברה כ-60 משקי בית וכן את בניין מזכירות הקיבוץ, לתשתית אינטרנט אולטרה מהיר על גבי סיב, בפרק זמן של כחודשיים.

החברה נמצאת בימים אלו בעיצומה של פריסת תשתית ביישוב נוסף, ומנהלת במקביל מו"מ עם כמה משקיעים אסטרטגיים בליווי EY ישראל. לחברה פוטנציאל פריסה של כחצי מיליון משקי בית בפריפריה הכלכלית ובמגזר הערבי, שרובם אינם עתידים לקבל מענה מהחברות בעלי הרישיון הפועלות כיום בשוק.

מנכ"ל נורקום, בילאל ג'בילי אמר: "המטרה שלנו בנורקום היא לחבר כמה שיותר משקי בית בפריפריה לתשתית הסיבים האופטיים, וזאת על מנת לגשר על הפערים הקשים באזורים המרוחקים והמוחלשים, ולאפשר למידה, עבודה ומרקם חיים שוויוני לכלל אזרחי המדינה, באמצעות חיבורם לתשתיות תקשורת מהירות ואמינות".

מזכירת קיבוץ פלך, מיכל מיירס, אמרה: "אנו שמחים ומברכים על המהלך שבוצע עם חברת נורקום תקשורת, המאפשר לחברי קיבוץ פלך לקבל בביתם תשתית אינטרנט מהיר המאפשר למידה ועבודה מרחוק, וזאת ללא הצורך בהמתנה שנים רבות. החברה מספקת לכ- 60 משפחות בקיבוץ אינטרנט אמין, מהיר ואיכותי".