עיריית פתח תקווה אישרה תוכנית התחדשות שמציעה תוספת 3,080 יח"ד לשכונת יוספטל

מדובר בשכונה החלשה ביותר בעיר: מנותקת מרחבית ממרכז העיר, המצב הסוציו-אקונומי של התושבים שם נמוך במיוחד, יש ריבוי של עולים חדשים לשעבר ומיעוט שטחי מסחר ותעסוקה • רמי גרינברג, ראש העירייה: "ההתחדשות העירונית בשכונת יוספטל מחוייבת מכורח המציאות ותאפשר איכות חיים מיטבית עבור תושבי השכונה"

תוכנית ההתחדשות בשכונת יוספטל בפתח תקווה / הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים
תוכנית ההתחדשות בשכונת יוספטל בפתח תקווה / הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים

עיריית פתח תקווה הודיעה היום (ה') שהמליצה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת יוספטל במזרח העיר. התוכנית, במימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, כוללת תוספת של 3,080 יחידות דיור, וכן תוספת ניכרת של שטחי מסחר וציבור. עם אישור התוכנית על-ידי הוועדה המקומית היא מועברת לדיון ואישור הוועדה המחוזית מרכז.

שכונת יוספטל גובלת מצפון בכביש 483, ממערב בדרך ירושלים - כביש 40, מדרום בשכונת קריית אלון וממזרח בנחל מזור ושטח מחנה סירקין. בתוכנית המשתרעת על שטח של 335 דונם, קיימות כיום 1,380 יחידות דיור, במבני שיכונים וכן במבנים צמודי קרקע.

נעם סלע, מנהל המנהלת להתחדשות עירונית "כרמים", מסביר שמדובר באחת השכונות הקשות בעיר: "זו שכונה ותיקה שנמצאת בקצה המזרחי של העיר. הלכה למעשה השכונה מנותקת מהעיר, בגלל שכביש 40 חותך אותה ממערב. בנוסף, מצבם הסוציו-אקונומי של תושבי השכונה היה ממילא לא מזהיר, אבל, כשהתחילו גלי העלייה הם מוקמו שם. הבניינים בשכונה משנות ה-50 וה-60 ובמצב תחזוקתי מאוד גרוע, גם התשתיות הציבוריות לא טופלו במשך השנים. כיום אין בשכונה מסחר. אלפי תושבים עם 100 מ"ר מסחר. אנשים צריכים להניע את האוטו בשביל כל דבר".

ע"פ תוכנית ההתחדשות לשכונה, שנערכה ע"י צוות שאותו הוביל משרד האדריכלים בר לוי דיין, יוחלפו 120 מבנים קיימים בבניינים בגבהים שבין 9 ל-25 קומות. 980 מתוך יחידות הדיור הקיימות בשכונה יעברו התחדשות עירונית, כולל תוספת של 3,080 יח"ד. בסך הכל יהיו בשכונה כ-4,450 יחידות דיור. בחלקה הצפוני של השכונה, שם קיימים שטחים שאינם בנויים, מוצעת בנייה חדשה.

התוכנית מציעה להפוך את רחוב וייסבורג לשדרה ראשית מסחרית, המחברת את שכונת סירקין החדשה וממשיכה לשכונת שיכון הפועל המזרחי ועד לתחנת המטרו האחרונות. הרחוב יכלול חנויות ומסחר לכל אורכו, ושילוב משרדים בבניינים מסוימים. בנוסף, הרחובות מסריק ויבנה יורחבו ויהפכו לשדרות ירוקות, שיכללו מדרכות רחבות ומסלולי אופניים.

תוכנית ההתחדשות בשכונת יוספטל בפתח תקווה / הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים
 תוכנית ההתחדשות בשכונת יוספטל בפתח תקווה / הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים

רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה: "אנחנו עושים צדק היסטורי עם תושבי שכונת יוספטל! בתוכנית הושקעו כחמישה מיליון שקל ובמסגרתה יוחלפו מבני השיכון הישנים והרעועים במבנים חדישים תוך שימת דגש לפתרונות התנועתיים ולפיתוח התשתיות באזור. התוכנית מגדירה פיתוח נרחב של מרחבים ירוקים ופארקים בשכונה וכן מגדילה באופן משמעותי את היקף מבני הציבור והחינוך, ושטחי המסחר. ההתחדשות העירונית בשכונת יוספטל מחוייבת מכורח המציאות ותאפשר איכות חיים מיטבית עבור תושבי השכונה".

אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "זוהי אחת מתוכניות הדגל להתחדשות עירונית שמקודמות היום על-ידי הרשות הממשלתית במסלול ישיר לתכנון מפורט של שכונה שלמה. אנו מברכים על התקדמות התכנית, ועל שיתוף הפעולה של העירייה עמנו ועם המינהלת הפועלת תחתינו".