בונים על חידוש התיירות: אי.בי.אי והאחים דיין ישקיעו 1.2 מיליארד שקל ברכישת מלונות

בית ההשקעות ומלונות אפריקה ישראל של מיקי ואמיר דיין מתכוונים לרכוש בין 8 ל-12 בתי מלון בארץ, לאחר שיגייסו 500 מיליון שקל

מלונות טבריה / צילום: איל יצהר
מלונות טבריה / צילום: איל יצהר

חברת מלונות אפריקה ישראל של משפחת דיין ובית ההשקעות אי.בי.אי חוברים להקמת קרן מלונאות משותפת שתיקרא EVO by IBI & AFIH, במטרה לרכוש בין 8 ל-12 בתי מלון בארץ. רכישת המלונות, בסכום של 1.2 מיליארד שקל, תתבצע באמצעות גיוס של 500 מיליון שקל, חלקם ממשקיעים שונים ומהון עצמי שיקצו בעלי מלונות אפריקה ישראל - האחים מיקי ואמיר דיין. יתר הסכום לרכישת המלונות יגיע ממימון חיצוני.

בבית ההשקעות אי.בי.אי הסבירו כי מאחורי הקמת הקרן המשותפת עומדת הכוונה לנצל הזדמנויות שנוצרו בעקבות משבר הקורונה. התפרצות המגפה וסגירת השמיים שבאה בעקבותיה הביאה לפגיעה אנושה בתיירות הנכנסת לישראל, ולקושי כלכלי בבתי מלון רבים בארץ. באי.בי.אי ובמלונות אפריקה ישראל מאמינים כי הקרן תוכל, באמצעות רכישה של אותם מלונות הנמצאים בבעיה תזרימית והשבחתם, להרוויח מהצמיחה הצפויה עם חידוש הפעילות התיירותית בישראל.

קרן פרטית הפונה למוסדיים ולכשירים

EVO, בניהול משותף של החברות, היא קרן השקעות פרטית סגורה הפונה למשקיעים מוסדיים ולכשירים. בעלי המניות בשותף הכללי יהיו אי.בי.אי ומלונות אפריקה ישראל בחלקים שווים, ואת השקעות הקרן תבחר ועדה שתורכב מנציגי שתי החברות.

אי.בי.אי, הנסחר בשווי של כ-950 מיליון שקל, מנוהל על ידי דייב לובצקי. במחצית הראשונה של שנת 2021 רשם בית ההשקעות רווח של 111.4 מיליון שקל, והכנסותיו, המגיעות בעיקר מדמי ניהול של קרנות נאמנות, תיקים ושותפויות השקעה, הסתכמו ב-325 מיליון שקל.

 אי.בי.אי משקיע בנדל"ן בארה"ב ואירופה

אי.בי.אי מבצע את השקעותיו בתחום הנדל"ן באמצעות IBI PILLAR, פעילות המתמקדת בהשקעה ישירה בנכסי נדל"ן מניבים לצד חברות בתחום הנדל"ן בארץ ובעולם. IBI PILLAR השקיעה עד כה ב-16 נכסים בארה"ב ובאירופה, ובכלל זה בנכסי מסחר ומגורים להשכרה.

חברת מלונות אפריקה ישראל מתמחה בתפעול ובניהול בתי מלון ואתרים תיירותיים בארץ. האחים דיין רכשו את החברה בשנת 2017 מקבוצת אפריקה ישראל בתמורה ל-413 מיליון שקל. בין היתר היא מנהלת את מלונות קראון פלאזה - בחיפה ובתל אביב - כזכיינית של רשת IHG, ומחזיקה במלונות נוספים בירושלים, ים המלח ואילת, לצד מלון Bayview בחיפה.