Volvo Cars מקדמת הנפקה ראשונית; תנסה לגייס לפי שווי של 25-30 מיליארד דולר

יצרנית הרכב השוודית, הנמצאת בבעלות קבוצת האחזקות הסינית ז'גיאנג ג'ילי, הודיעה היום על הנפקה ראשונית של המניות שלה לציבור • הערכה של המעורבים בעסקה היא שההנפקה תתבצע לפי שווי של 25-30 מיליארד דולר לחברה

וולוו / צילום: יח''צ
וולוו / צילום: יח''צ

Volvo Cars (וולוו) תנפיק לראשונה את המניות שלה לציבור, במטרה לגייס כספים לביצוע התוכנית להפוך את כל צי המכוניות שלה לחשמלי. יצרנית הרכב השוודית הודיעה על כך שהיא מתכננת לגייס כ-25 מיליארד קרונות שוודיות, שהם 2.86 מיליארד דולר, מהנפקת המניות שלה לציבור בבורסת נאסד"ק שטוקהולם - המיועדים לממן את המעבר למכוניות חשמליות.

בנוסף, הרווחים מההנפקה ישמשו להשקעה באספקת בטריות למכוניות חשמליות ברחבי אירופה, ארצות הברית ובין, וכן בייצור עצמי של רכבים חשמליים.

וולוו השוודית נמצאת היום בבעלות קבוצת האחזקות הסינית ז'גיאנג ג'ילי. לפי ההודעה, טרם ידוע איזה חלק מהמניות ובאיזה מחירי פתיחה יונפקו. חברת האחזקה ג'ילי תמכור גם היא מספר מניות, אבל תישאר המחזיקה העיקרית.

כבר ב-2018 הודיעו וולוו וג'ילי על הכוונות להנפיק את המניות שלה לציבור, אולם ההנפקה נדחתה עקב הקשיים והירידות במניות הרכב. כעת, למרות הקשיים בשרשרת האספקה העולמית בשוק הרכב (בעיקר המחסור בשבבים) מתכננת החברה לבצע את הגיוס לפי שווי כולל של 25-30 מיליארד דולר.