יובלים נכנסת לתחום המרכזים הלוגיסטיים בהשקעה של 165 מיליון שקל

קבוצת יובלים, שעד כה התמקדה בתחום המגורים, חתמה על הסכם לרכישת מגרש בשטח של כ-22 אלף מ"ר באזור התעשייה סגולה שבפתח תקווה • החברה הצטרפה לבורסה לאחרונה באמצעות גיוס אג"ח של כ-100 מיליון שקל

איציק ברוך , יובלים / צילום: כפיר זיו
איציק ברוך , יובלים / צילום: כפיר זיו

קבוצת יובלים מבקשת גם היא ליהנות מפריחת תחום המרכזים הלוגיסטיים ומרחיבה את פעילותה שהתמקדה עד כה בתחום המגורים, עם חתימה על הסכם לרכישת מגרש בשטח של קרוב ל-22 אלף מ"ר באזור התעשייה סגולה שבפתח-תקווה, תמורת כ-165 מיליון שקל.

על ההסכם חתמה יובלים יחד עם חברה פרטית, יוקה פארק, ובכוונת השתיים לפעול "להקמת מבנה לוגיסטיקה, תעשייה ומסחר בשטח של כ-65,000 ברוטו לשיווק וכן לפעול לשיווק ומכירה של יחידות הפרויקט לרוכשים שונים בעסקאות מכר", בהשקעה המוערכת בכ-560 מיליון שקל.

השופינג אונליין הקפיץ את הביקושים למחסנים

לפי התכניות שפרסמו השותפות, בכוונתן להקים מבנה לוגיסטי של עד 6 קומות שיחולק ליחידות קטנות של כ-200 מ"ר "וישווק למשתמשי קצה ולמשקיעים". לפי הסבריה של יובלים, "מדובר במבנה רב קומתי, כשניתן יהיה להגיע לכל קומה ולכל יחידה עם משאיות ורכבים באמצעות רמפות".

כאמור, תחום המרכזים הלוגיסטיים בישראל נמצא במגמת צמיחה, בזכות הגידול באוכלוסייה ושל העליה בקניות אונליין - שהתגברה משמעותית בעקבות משבר הקורונה.

צמיחה זו לא נעלמה מעיניהן של חברות הנדל"ן המניב והתשתיות הנסחרות בבורסה, שרבות מהן הגדילו את השקעותיהן בתחום בשנים האחרונות.

קבוצת יובלים עוסקת בתחום הנדל"ן היזמי בישראל, בעיקר בייזום ובניית פרויקטים בדרך של התחדשות עירונית, והיא הצטרפה לבורסה בחודשים האחרונים באמצעות גיוס אג"ח של כ-100 מיליון שקל.

הנפקת האג"ח של יובלים, שכיום נסחרת בתשואה של כ-3.5%, הייתה חלק משורת גיוסי הון וחוב של חברות נדל"ן, בעיקר מתחום המגורים בישראל הרוכבות על הגאות הנוכחית בענף, שבאה לידי ביטוי במחירי שיא של דירות, נתוני מכירות שיא שמציגות החברות ועליות חדות במניותיהן.

גם ב-2021 החברה עדיין לא רשמה הכנסות

איציק ברוך החל לפעול בשוק הנדל"ן המקומי בשנת 2000 באמצעות חברת א.ב יובלים (החברה האם של קבוצת יובלים המונפקת), ועד היום היא הקימה ומקימה כ-1,300 דירות, כ-34 אלף מ"ר של משרדים ומסחר" ומתכננת יותר מ-5,000 דירות וכ-350 אלף מ"ר של משרדים ומסחר ברחבי הארץ.

ברוך, באמצעות חברה מקבוצת יובלים פעיל בבורסה כבר כמה שנים באמצעות חברת רמות בעיר, המוחזקת יחד עם השותף ישראל לוי, ונסחרת גם היא באמצעות אג"ח שמרביתו כבר הוחזר, ויתרתו, בהיקף של כ-10 מליון שקל, צפוי להיפדות בסוף השנה.

דוחותיה הכספיים האחרונים של יובלים, לסיכום המחצית הראשונה של השנה חושפים, כי כמו בשנתיים הקודמות, החברה עדיין לא רושמת הכנסות, משום שטרם החלה בביצוע הפרויקטים.

בזכות חלקה ברווחי חברה כלולה הרווח הנקי שלה בסיכום מחצית השנה הסתכם בכ-600 אלף שקל, אחרי שאת שנת 2020 כולה סיכמה ברווח נקי של 8 מיליון שקל בהשפעות דומות.