אחרי בית ההשקעות: מור ינפיק גם את חברת הגמל ומגייס 54 מיליון שקל

בית ההשקעות שהונפק בעצמו בשנת 2017 כבר גייס מספר משקיעים בעסקת PRE-IPO, בהם קרן הגידור ספרה ומנכ"ל הפניקס לשעבר אייל לפידות • במור גמל ציינו שלאחר הנפקה ראשונה לציבור, למור אופציה להגדיל את סכום ההשקעה ב-32.2 מיליון שקל לפי שווי חברה של עד 600 מיליון שקל

אלי לוי, מנכ''ל משותף במור השקעות / צילום: יח''צ
אלי לוי, מנכ''ל משותף במור השקעות / צילום: יח''צ

מור גמל מגייסת כ-53.7 מיליון שקל מקרן הגידור ספרה, מנכ"ל הפניקס ושיכון בינוי לשעבר אייל לפידות וקבוצת משקיעים פרטיים באמצעות עסקת PRE-IPO. על פי הדיווח של בית ההשקעות לבורסה, ספרה תשקיע 25 מיליון שקל מהסכום, לפידות ישקיע 6 מיליון שקל ושאר המשקיעים את היתרה. העסקה שנחתמה עמם מקנה למשקיעים הנחה של 20% ממחיר המניה כפי שייקבע בהנפקה ראשונה לציבור.

בשלב השני, למור אופציה להגדיל את סכום ההשקעה בכ-32.2 מיליון שקל אם תושלם הנפקה ראשונה לציבור (בניכוי ההשקעה של קבוצת המשקיעים במסגרת ההנפקה). מספר מניות מור גמל שיוקצו למשקיעים כנגד סכומי ההשקעה הנוספים ייקבע לפי מחיר למניה שיגלם שווי למור גמל (לפני הנפקה ראשונה לציבור ולפני סכומי ההשקעה הנוספים) של עד 600 מיליון שקל (אך לא יותר משווי החברה כפי שיקבע בהנפקה הראשונה לציבור), בניכוי כל סכום שיושקע על-ידי המשקיעים במסגרת ההנפקה הראשונה לציבור. אם תממש מור גמל את זכותה להגדלת סכום ההשקעה, תגייס מור גמל סכום כולל של עד 86 מיליון שקל.

אם במשך השנתיים הקרובות, עד ל-6 באוקטובר 2023, לא תשלים מור גמל הנפקה ראשונה לציבור ולא יבוצע סבב השקעה הזה במור גמל, יהיה רשאי כל אחד מהמשקיעים להודיע במשך 90 ימים מהמועד הקובע על המרת סכום ההשקעה במניות רגילות של מור בית השקעות , שהונפקה בשנת 2017 ונסחרת סביב 944 מיליון שקל, על פי נוסחה בה מחלקים את סכום ההשקעה במחיר המניה הממוצע של החברה ב-30 ימי המסחר שקדמו להודעה שמסר המשקיע לחברה.

היעד: כניסה לעולמות הפנסיה

במור גמל ציינו כי מדובר באבן דרך משמעותית שמחזקת את חברת הגמל לקראת הכניסה לעולמות הפנסיה, והבעת אמון משמעותית בדרך להנפקת החברה. בחודש שעבר הודיעה רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, כי חברת הגמל של מור זכתה במכרז קרנות הפנסיה הנבחרות, יחד עם בתי ההשקעות אלטשולר שחם , מיטב דש  ואינפיניטי. למור ואינפיניטי אין נכון להיום קרן פנסיה, והם יצטרכו להקים אותה עד ל-1 באפריל 2022. כל עובד שיבחר להצטרף לקרן נבחרת זוכה ייהנה מדמי ניהול של 1% בלבד מהפקדה ועוד 0.22% מהצבירה, דמי ניהול נמוכים מהממוצע בשוק הפנסיה העומד על 1.95% מההפקדה החודשית ו-0.19% מהצבירה.

חברת הגמל וההשתלמות של מור מנהלת נכון לאוגוסט 2021 כ-23 מיליארד שקל, והיא רשמה צמיחה אורגנית של כ-142% מתחילת השנה. לפי נתוני הגמל נט, מור גמל נמצאת במקום הראשון בתעשייה עם העברות נטו של 8.9 מיליארד שקל וצבירה של 12 מיליארד שקל מתחילת השנה. בחודש שעבר נודע כי רשות שוק ההון בחרה במור גמל כאחת החברות לניהול קרנות פנסיה ברירת מחדל.

בעלי השליטה בבית ההשקעות, שהוקם לפני כ-15 שנה הם משפחת מאירוב ומשפחת לוי, והוא מנוהל על ידי יוסי לוי ואלי לוי - המשמשים כמנכ"לים משותפים במור השקעות. יו"ר הדירקטוריון הוא מאיר גרידיש, המשמש גם כיו"ר חברת הגמל. אורי קרן, משמש כשותף ומנהל השקעות ראשי במור גמל, והחברה מנוהלת על ידי אורי קיסוס המכהן כמנכ"ל החברה.