ארבה רובוטיקס השלימה מיזוג ל-SPAC ותתחיל להיסחר בנאסד"ק ביום שישי

החברה, שמספקת פתרונות לרדארי הדמיה, מתמזגת לחברת ה-SPAC האמריקאית ITAC לפי שווי חברה של 525 מיליון דולר • תיסחר תחת הסימול ARBE • היקף הגיוס קוצץ לאחר שרוב בעלי המניות ב-SPAC העדיפו לקבל בחזרה את כספי ההשקעה שלהם

קובי מרנקו, ד''ר נעם ארקינד ועוז פיקסמן, מייסדי Arbe / צילום: יח''צ Arbe
קובי מרנקו, ד''ר נעם ארקינד ועוז פיקסמן, מייסדי Arbe / צילום: יח''צ Arbe

הושלם המיזוג של חברת ארבה רובוטיקס ל-SPAC והיא תתחיל להיסחר בנאסד"ק ביום שישי הקרוב, תחת הסימול ARBE.

ארבה רובוטיקס מספקת פתרונות לרדארי הדמיה והיא מתמזגת לחברת ה-SPAC האמריקאית ITAC לפי שווי חברה של 525 מיליון דולר, לאחר שבעלי המניות ב-SPAC אישרו את העסקה.

חברות SPAC הן חברות ללא פעילות, שמגייסות כסף מהציבור במטרה למזג חברה קיימת תוך פרק זמן מוקצב מראש. על המיזוג של ארבה דווח בחודש מרץ ובאותה עת נכתב כי היקף הגיוס במסגרת המיזוג יהיה 176 מיליון דולר: 76 מיליון דולר מכספי ה-SPAC ו-100 מיליון דולר במסגרת הנפקה פרטית, שבין המשקיעים בה גם איל וולדמן, שהקים וניהל את מלאנוקס.

אולם, לפי הדיווח כעת, מתברר כי סך הגיוס מסתכם ב-118 מיליון דולר, מתוכם 18 מיליון דולר בלבד מכספי ה-SPAC. המשמעות היא שבדומה לחברות אוטוטק ישראליות אחרות שמוזגו לספאקים לאחרונה, גם כאן שיעור הפדיון של בעלי מניות ה-SPAC היה גבוה (כ-76%). כלומר, רוב בעל המניות ב-SPAC העדיפו לקבל בחזרה את כספי ההשקעה שלהם ולא להשתתף בעסקת המיזוג.

גייסה עד כה כ-54 מיליון דולר ב-5 סבבי גיוס

ארבה הוקמה ב-2015 על-ידי קובי מרנקו המכהן כמנכ"ל, ד"ר נועם ארקינד - מנהל הטכנולוגיות הראשי, ועוז פיקסמן, מנהל התפעול הראשי. מרנקו ניהל בעבר את חברת התוכן הסלולרי לוגיה, הקים וניהל את Taya Ventures, שימש כסמנכ"ל כספים בחברת החדשות של ערוץ 10 והיה כתב לענייני ביטחון בחברת החדשות של ערוץ 2.

מארבה נמסר כי טכנולוגיית רדאר ההדמיה שלה "חוללה מהפכה בתחום החישה האוטונומית עם חיישנים ברזולוציה גבוהה במיוחד, שמספקים רמה גבוהה של ביצועים בכל תנאי הסביבה, מזג האוויר והתאורה ומבטיחים לשוק רמת בטיחות ללא תחרות. החברה מאמינה שלראשונה, רדאר יהיה מסוגל באמת ובתמים להעשיר את האלגוריתמים של תפיסת המרחב של הרכב ולוודא שהם פועלים בכל תרחיש נהיגה. הטכנולוגיה של ארבה הופכת את הרדאר עצמו לחיישן בעל יכולות מתקדמות ביותר שיוחסו בעבר רק לחיישנים יקרים יותר כמו לידאר".

לדברי מרנקו, "הנפקתה של ארבה ממחישה את היתרון שלנו כחלוצים ומובילים בשוק, תוך שאנחנו ממשיכים להוות ראש חץ במהפכת הרדאר שאנו מובילים. אנחנו ממשיכים לראות ביקוש יפה לערכות השבבים שלנו אצל לקוחותינו, כשהם מודעים היטב לעליונות הטכנולוגית של המוצרים וליתרונות שהם מגלמים בחיסכון בעלויות. הנפקת החברה תסייע לנו להגשים את היעדים שהצבנו, כשגיוון מקורות ההון נותן רוח גבית לחדשנות המוצרית ומקדם את אסטרטגיית השיווק והמכירות שלנו".

לפי נתוני IVC, החברה גייסה עד כה 54.5 מיליון דולר בחמישה סבבי גיוס, ובין המשקיעים בה נמצאים פלטפורמת ההשקעות iAngels של מור אסיא ושלי הוד מויאל (המחזיקה לפי הערכות ב-15% מהמניות), Catalyst CEL ,OurCrowd ו-O.G. Tech של אייל עופר. ב-2020 הכנסות החברה הסתכמו ב-332 אלף דולר והיא רשמה הפסד נקי בסך 15.6 מיליון דולר.