כתב אישום: סייע למייק בן ארי להימלט מישראל עבור הבטחה לעשרות אלפי שקלים

נחום אייזנשטאט, חברו של מיכאל (מייק) בן ארי החשוד בהונאת משקיעים, מואשם בעבירות של שיבוש מהלכי משפט, זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות בצוותא, התחזות, הפרת הוראה חוקית בצוותא ושימוש לא כחוק בדרכון

מיכאל (מייק) בן ארי / צילום: תמונות מאירועי החברה
מיכאל (מייק) בן ארי / צילום: תמונות מאירועי החברה

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (א') לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד נחום אייזנשטאט, חברו של מיכאל (מייק) בן ארי החשוד בהונאת משקיעים, בגין סיוע לבן ארי לברוח מן הארץ.

אייזנשטאט מואשם בעבירות של שיבוש מהלכי משפט, זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות בצוותא, התחזות, הפרת הוראה חוקית בצוותא ושימוש לא כחוק בדרכון.

בחודש אפריל 2021 נפתחה חקירה גלויה נגד בן ארי, מנכ"ל חברת EGFE, בחשד כי הונה מאות משקיעים בהיקף כספי של מאות מיליוני שקלים במשך שנים ארוכות. לאחר חקירתו שוחרר בן ארי בתנאים מגבילים ונמלט מישראל.

לפי כתב האישום, אייזנשטאט, שביקש לסייע לבן ארי לחמוק מהחקירה, התיר לו לעשות שימוש בדרכונו, כדי שבן ארי יתחזה אליו ויצא באמצעותו מן הארץ. בנוסף, נטען, איפשר אייזנשטאט לבן ארי לבצע בדיקת קורונה על שמו והזמין עבורו חדר מלון בחו"ל לאחר בריחתו. בתמורה למעשים אלה, סיכמו השניים כי אייזנשטאט יקבל מבן ארי גמול כספי בהיקף של עשרות אלפי שקלים.

בשיחה עם גלובס ממקום מחבואו בחו"ל עם הפתיחה בחקירה נגד אייזנשטאט, אמר בן ארי בסמוך למעצרו של חברו: "גנבתי את הדרכון של נחום, הוא לא ידע מזה". בכך ביקש בן ארי לנקות את אייזנשטאט מכל אשמה.

אייזנשטאט היה במעצר במשך מספר ימים, לאחר מכן שוחרר למעצר בית, והוטלו עליו תנאים מגבילים.

כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד סתיו גינת ועו"ד הדר קולה ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר על-ידי מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך. 

עו"ד ירון דוד, המייצג את אייזנשטאט, מסר בתגובה: "אני מביע צער על כך שהפרקליטות ראתה לנכון להגיש כתב אישום חרף טענותינו בשימוע".

*** נחום אייזנשטאט ומיכאל (מייק) בין ארי לא הורשעו בעבירות המיוחסות להם, ועומדת להם חזקת החפות.