TPR תשקיע 20 מיליון דולר בחברה הבת של אקוואריוס מנועים ביפן

TPR, שחקנית משמעותית בתעשיית הרכב ביפן, רוכשת 20% ממניות אקוואריוס יפן בהשקעה שמשקפת לחברה שווי של 100 מיליון דולר • החברות ישתפו פעולה בפיתוח ושיווק מוצרי אקוואריוס ביפן • מניית אקוואריוס בת"א מגיבה בעלייה

יו''ר אקוואריוס גל פרידמן / צילום: רמי זרנגר
יו''ר אקוואריוס גל פרידמן / צילום: רמי זרנגר

חברת הטכנולוגיה אקוואריוס מנועים , המפתחת, מייצרת ומשווקת מנועים וגנרטורים מבוססי בעירה פנימית, הודיעה על מזכר הבנות שחתמה עם חברת TPR היפנית להשקעה בחברה הבת אקוואריוס יפן.

מדובר במזכר הבנות לא מחייב להסדרת התנאים העקרוניים של העסקה, ולפיו TPR, יצרנית בינלאומית של מערכות הנעה לרכבים וחלקי מנועים, תשקיע 20 מיליון דולר באקוואריוס יפן תמורת 20% מההון (כלומר לפי שווי של 100 מיליון דולר לחברה הבת). ההשקעה תבוצע בשני חלקים זהים, כאשר ביצוע החלק השני של ההשקעה יהיה כפוף לקבלת הזמנה ראשונה של מוצרי החברה. TPR שנוסדה בשנת 1908 נסחרת כיום בטוקיו לפי שווי שוק של כ-444 מיליון דולר.

לפי מזכר ההבנות, אם ייחתם הסכם תהיה ל-TPR הזכות למנות דירקטור אחד לדירקטוריון אקוואריוס יפן וכן נושא משרה שיכהן בה. אקוואריוס מצידה תיתן ל-TPR זכות בלעדית לייצור מוצרי החברה ביפן. שתי החברות ישתפו פעולה לקידום הקמת מרכז מחקר ופיתוח למנוע מבוסס מימן גם ביפן.

אקוואריוס מנועים עוסקת בפיתוח, ייצור והפצה של מנועי בעירה פנימיים
לינאריים וגנרטורים המשמשים לייצור חשמל מבוזר ולמערכות הנעה חשמליות ו/או לתמיכה במערכות הנעה חשמליות. זאת, בניגוד למנועים הקיימים שפותחו לצורך הנעה מכאנית (קרי, במטרה לסובב גלגלים). 

גייסה 220 מיליון שקל בת"א

החברה השלימה בסוף שנת 2020 הנפקה ראשונית בבורסה בת"א, שבה גייסה 220 מיליון שקל. מאז ההנפקה רשמה המניה תשואה חיובית של כ-9% (רובה בעקבות הדיווח הנוכחי) והיא משקפת לחברה שווי של כ-1.1 מיליארד שקל.

החברה הוקמה בשנת 2014 על-ידי המנכ"ל אריאל גורפונג, היו"ר גל פרידמן ושאול יעקובי, ראש תחום חדשנות באקוואריוס גרמניה. מלבד מייסדי החברה, בין בעלי המניות הבולטים בה נמצאים מריוס נכט שמחזיק ב-13.3% מהון המניות וכן ליאון רקנאטי עם החזקה של 5.5%.

אקוואריוס עדיין אינה רושמת הכנסות. במחצית הראשונה של 2021, ההפסד התפעולי שלה הסתכם ב-8.1 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 3.7 מיליון דולר ב-2020, וההפסד הכולל הסתכם ב-9 מיליון דולר, לעומת 3.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

היו"ר פרידמן מסר: "אנו ממשיכים לקדם את שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם TPR, שהינה שחקנית משמעותית בתעשיית הרכב ביפן. ל-TPR יכולות ייצור, שיאפשרו את קיצור פרקי הזמן הנדרשים לאקוואריוס כדי להטמיע את מוצריה בשוק היפני, לצד קשרים עסקיים וניסיון רב בשוק זה, שיאפשרו לנו נגישות גבוהה ללקוחות משמעותיים ביפן".

גילוי מלא: מריוס נכט הוא בן הזוג לשעבר של ענת אגמון, מבעלות השליטה בגלובס. השניים מצויים במחלוקת אישית וכלכלית.

צרו איתנו קשר *5988