ynet ישדר את תכני ערוץ הספורט one, כלכליסט עובר לחומת תשלום

קבוצת ידיעות אחרונות ממשיכה לרכז משאבים בניסיון להקטין את התלות שלה בהכנסות מפרסום ולחזק את אחיזתה בתחום הדיגיטל

בניין "ידיעות אחרונות" בראשון לציון / צילום: כדיה לוי
בניין "ידיעות אחרונות" בראשון לציון / צילום: כדיה לוי

קבוצת ידיעות אחרונות ממשיכה לרכז משאבים בניסיון להקטין את התלות שלה בהכנסות מפרסום ולחזק את אחיזתה בתחום הדיגיטל: ב-ynet מתחילים לשדר את התוכן של ערוץ one - השייך לאחד משני אתרי הספורט הגדולים בישראל.

למרות שידיעות היא בעלת השליטה ב-one, עד לאחרונה לא נרשם חיבור בין שתי המערכות. היתרון המרכזי לחיבור שידורי הספורט הוא הטראפיק שאמור להיווצר לאתר, ובעיקר היכולת של ynet להעביר תכני וידאו ללא השקעות נוספות.

ייצור תוכן מסוג זה יקר משמעותית, ו-ynet סבל במשך כמה שנים מנחיתות לעומת המתחרים מאקו ו-n12, שעצם החיבור שלהם לקבוצת תוכן שזרוע מרכזית שלה עוסקת בטלוויזיה, מאפשר להם תוכן וידאו באופן שוטף. בחיבור הזה יש משמעות גם בצד הפרסומי: פרסום על תכני וידאו נחשב לפרימיום, ולכן משלמים עליו יותר.

מעבר לחומת תשלום

בהתבוננות לטווח רחוק יותר מתעתדים בקבוצה להכניס במהלך שנת 2022 את התכנים של כלכליסט מאחורי חומת תשלום. נזכיר כי העיתון, הזרוע הכלכלית של קבוצת ידיעות אחרונות, הוא היחיד מבין העיתונים הכלכליים שתכניו אינם נמצאים כיום מאחורי חומת תשלום.

כמו בכל העולם, גם בישראל מתמודדת העיתונות המודפסת עם קיטון משמעותי בתקציבי הפרסום המופנים אליה, והצורך לפתח עוגני רווח חדשים הפך להישרדותי. אומנם בזכות ynet נהנית קבוצת ידיעות אחרונות מנוכחות משמעותית במדיה - מדובר באחד משלושת אתרי התוכן הגדולים בארץ - אולם בכל מה שקשור בגביית תשלום על תוכן, הקבוצה לא הייתה מהחלוצים.

אומנם היא כבר גובה תשלום עבור חלק מתכניה - אם באמצעות האפליקציה ואם באמצעות ynet פלוס בו אמורים לשלם על תכני פרימיום - אך כאמור הסיקור הכלכלי נותר מחוץ למשחק.

"חיזוק משמעותי בתוכן"

נזכיר כי לאחרונה פורסם כי קבוצת ידיעות אחרונות פועלת לחזק את הסינרגיה בין זרועותיה השונות - בין היתר באמצעות מבנה הכולל חטיבת חדשות מאוחדת לפרינט ולדיגיטל.

מנכ"ל ynet, ברק קלמנוביץ', מסביר חלק מהמהלכים הצפויים ואומר כי "אתר ynet שם לעצמו מטרות גדולות בתחום המוצר והטכנולוגיה, אשר משפרים את חווית הגלישה, פרסונליזציה של תוכן ועוד.

"אתר one, שהינו חלק מקבוצת 'ידיעות אחרונות', משתלב בדיוק עם המטרות הללו בנושא הפופולרי ביותר אחרי חדשות. הצפייה בווידאו באמצעות הדיגיטל בשנים האחרונות רק גואה, ואתר וערוץ one, המחזיקים בזכויות השידור של הליגה הספרדית, האיטלקית וליגת העל בכדורסל, הם חיזוק משמעותי בתוכן הן לגולשים והן למפרסמים באתר".