הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה שלילית בת"א; טבע איבדה יותר מ-4%, אלקטריאון נפלה ב-6%

ת"א 35 ירד ב-0.7%, ת"א 90 ב-0.1% • טבע המשיכה לאבד גובה אחרי הדוחות • עליות יפות לארנה גרופ, בוליגו וגבעות • מבנה גייסה מיליארד שקל בהנפקת אג"ח • השקל מתחזק מול הדולר והאירו • מחזור המסחר הסתכם ב-2.2 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:27

יום המסחר בתל אביב ננעל בירידות שערים. מדד ת"א 35 ירד ב-0.7%, ת"א 125 ב-0.5% ות"א 90 ב-0.1%. מחזור המסחר הסתכם ב-2.2 מיליארד שקל. 

את הירידות הבולטות רשמו טבע שאיבדה 4.3%, אלקטריאון שירדה כמעט 6%, סקודיקס, סייברוואן, אוגווינד, עין שלישית ופריון.

מנגד, עליות יפות נרשמו אצל ארנה גרופ ובוליגו שקפצו ביותר מ-8%, גבעות, וויי בוקס, פרימוטק וטופ גאם.

16:05

הירידות בבורסה נמשכות, כאשר שלושת המדדים המובילים יורדים בכ-0.7%. מדד הנפט וגז מאבד 1.2%, מדד הביומד ב-0.3%. מחזור המסחר מסתכם עד כה ב-1.6 מיליארד שקל.

גבעות  ממשיכה לרכז את עניין המשקיעים ומטפסת בקרוב ל-9%, פרימוטק , נקסט ויז'ן , בוליגו ואקסיליון מאחוריה עם עלייה של 8%. בראש מדד ת"א 35 נמצא הבנק הבינלאומי , עם עלייה של 0.8%.

בצד השני של הטבלה פריון וסקודיקס  עם ירידה חדה של כ-8%. בתחתית מדד ת"א 35 טבע  שמאבדת קרוב ל-3% בהמשך לדוחות המאכזבים שפירסמה אתמול, אחריה הראל השקעות  שיורדת ב-2.7%.

שער הדולר המשיך בירידה היום והשער היציג נקבע על 3.185 שקלים. שער האירו נקבע על 3.694 שקלים.

14:50

נמשכת המגמה השלילית בבורסה. מדד ת"א 35 נסוג ב-0.5%, ומדד ת"א 90 יורד בכ-0.7%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל. 

עליות בולטות רושמות כעת גיקס, בוליגו, אקסיליון, אלומיי והכשרת היישוב. מנגד, ירידות חדות רושמות פריון, נקסט ג'ן, פורסייט  ואוגווינד 

12:40

עליות בולטות רושמות כעת מניות אקסיליון , נקסט ג'ן, מטריסלף וגולד. 

מניית בוליגו  לא עוצרת וקופצת בעוד 10% לאחר שהחברה עדכנה הבוקר כי השלימה מכירה של מקבץ דיור בדרום קרוליינה ב-38.5 מיליון דולר. 

חברת הקנאביס הרפואי טוגדר  עדכנה היום כי נחתם הסכם השקעה עם איש העסקים יגאל דמרי במסגרתו תינתן לחברה הלוואה המירה והלוואה רגילה בסכום כולל של 25 מיליון שקל. במסגרת ההלוואה כ-15 מיליון שקל ייתנו בתמורה לאופציות למניות וכ-10 מיליון שקל בהלוואה רגילה. ההשקעה מבוצעת באמצעות חברה פרטית בשליטתו של יגאל דמרי ולא באמצעות חברת הנדל"ן הציבורית. 

11:00

השקל מתחזק כעת ב-0.3% מול הדולר ונסחר סביב 3.182 שקלים לדולר. האירו נחלש בכ-0.2% ל-3.694 שקלים.

יחידת ההשתתפות של גבעות  מזנקת בכ-9% לאחר שהשותפות פרסמה עדכון בנוגע להתקדמות בקידוח מגד 6. 

מניית טופ גאם  קופצת לאחר שהחברה דיווחה היום כי חתמה על הסכם מסגרת אסטרטגי לתקופה של 5 שנים עם חברה אמריקאית המייצרת ומשווקת רכיבים פעילים ותוספי תזונה, המובילה בתחום הפרוביוטיקה ובעלת אחד מהמותגים המוכרים בארה"ב בתחום זה. בהתאם להסכם, טופ גאם תייצר עבור הלקוח סוכריות גומי. בנוסף, מלבד המוצרים שכבר פיתחה ותשווק טופ גאם לחברה, היא תפעל לפתח (ובפועל כבר עובדת על פיתוח) מוצרים חדשים, עפ"י דרישת הלקוח. הזמנות ראשונות למוצרי החברה, בהיקף של כ-400 אלף דולר כבר נשלחו ע"י הלקוח לאחר תהליך פיתוח משותף של הצדדים בשנה האחרונה, ולהערכת החברה השקתם תחת המותג, צפויה ברבעון ראשון של שנת 2022 בריטיילים הגדולים בארה"ב.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח בירידות קלות. מדד ת"א 35 נסוג ב-0.4%, ומדד ת"א 90 יורד בכ-0.3%. 

ירידות בולטות רושמות פריון, אייסקיור מדיקל , טבע, אבוג'ן וקבוצת דלק. 

08:40

אינרום עדכנה הבוקר (בהמשך לדיווח מספטמבר) כי חתמה על הסכם לרכישת פעילות ה-SP מקבוצת מצרפלס שבבעלות קיבוץ מצר, וזאת בתמורה לסך של 150 מיליון שקל. פעילות ה-SP ("Super Pipe") של מצרפלס כוללת ייצור, מכירה ושיווק של מערכות צנרת, אינסטלציה ואביזרים נלווים. הצנרת והמערכות הנלוות מיועדות להולכת מים חמים וקרים, בעיקר בתחום האינסטלציה הביתית ולמבנים ציבוריים, תעשייתיים ואחרים. מדובר בצינור רב-שכבתי, המורכב מחמש שכבות: שתי שכבות פוליאתילן מצולב, שתי שכבות חומר איחוי ושכבת אלומיניום.

בשוק המט"ח הדולר ממשיך לאבד גובה ונחלש בכ-0.1% סביב 3.187 שקלים. האירו יורד בשיעור דומה ונסחר סביב 3.70 שקלים.

07:40

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה צפוי להיפתח ככל הנראה במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. זאת לאחר שאתמול מדד ת"א 35 ירד ב-0.5%, ומדד ת"א 90 נסוג ב-0.1%, ואילו מדד הבנקים רשם עלייה קלה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל. 

2. נעילה מעורבת בניו יורק

בניו יורק ננעל אמש המסחר במגמה מעורבת, לאחר החלשות במגמה החיובית בשעתיים האחרונות של המסחר. מדד S&P 500 עבר לטריטוריה שלילית וננעל בירידה של כ-0.4% והנאסד"ק ננעל ביציבות לאחר שבמשך מרבית היום רשם עלייה. 

התשואה על אג"ח ממשל ארה"ב ל-10 שנים עולה ל-1.55% לאחר שאתמול צנחה ל-1.54%. בזירת הקריפטו, הביטקוין צנח במהלך המסחר בכ-5% לרמה של כ-59,000 דולר וכעת נסחר ביציבות סביב רמה זו.

מרבית המניות הדואליות המרכזיות שבו מיום המסחר בארה"ב עם פערי ארביטראז' שליליים והן יעיקו על השוק: נייס  עם 1.6%, טבע  כ-2.2%, אורמת 1%, פריון  כ-7% ונובה 1.3%. 

3. דוחות: צ'ק פוינט, אפל ואמזון יפרסמו תוצאות

הלילה, לאחר סיום המסחר, יפרסמו תוצאות ענקיות ההייטק אמזון ואפל. צ'ק פוינט הישראלית צפויה לפרסם בצהריים.

אתמול, נזכיר, דיווחה טבע על תוצאות  נמוכות מתחזיות השוק, אך במקביל החברה אשררה את התחזית השנתית שלה. טבע  דיווחה על הכנסות של כ-3.9 מיליארד דולר ברבעון השלישי, בעוד שתחזיות האנליסטים היו לקצת יותר מ-4 מיליארד דולר, ובשורה התחתונה היא הציגה רווח נקי (Non-GAAP) בגובה 59 סנט למניה, שנמוך ב-6 סנטים מתחזיות האנליסטים. ההכנסות הרבעוניות שיקפו ירידה של 2.3% לעומת הרבעון המקביל, בעוד שלפי תחזיות האנליסטים, הצפי היה לצמיחה מתונה. 

4. ירידות באסיה, יציבות במסחר בחוזים

הבורסות באסיה נסחרות הבוקר בירידות שערים, כאשר מדד ניקיי בטוקיו יורד ב-1%, בהונג קונג הירידה עומדת על 0.1% ובשנחאי על כ-0.9%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט ניכרת יציבות.

הנפט ממשיך לאבד גובה ומחיר חוזה לדצמבר על נפט מסוג ברנט יורד בכ-2% לרמה של 82.8 דולר לחבית.

5. מבנה גייסה מיליארד שקל בהנפקת אג"ח

ולסיום, חברת הנדל"ן מבנה  השלימה אתמול בערב גיוס של כמיליארד שקל בהנפקת אג"ח מסדרה כ"ה. במסגרת ההנפקה התקבלו ביקושים בהיקף של כ-1.6 מיליארד שקל, וההנפקה נסגרה במחיר של 101.4 אג' לאיגרת. המחיר משקף תשואה אפקטיבית של 0.29% צמודת מדד ומח"מ הסדרה עומד על 8.5 שנים. בהנפקה השתתפו גופים מוסדיים מהגדולים בישראל והובילו אותה לאומי פרטנרס, ברק קפיטל, מנורה, האנטר קפיטל, עו"ד בועז נוימן ועו"ד איתיאל בן חיים. מטעם החברה ליוו את ההנפקה: עו"ד עידית עמיר וסמנכ"ל הכספים יוסי פליבה.