יזמיות ויסוצקי 6 יעניקו חסות של חצי מיליון שקל ליאיוי קוסאמה

יזמיות פרויקט מגורי היוקרה תעניק חסות לתערוכה המדוברת של האמנית היפנית במוזיאון תל אביב • וגם: תחזית השקל של פרופ' צבי אקשטיין • אירועים ומינויים

יאיוי קוסאמה / צילום: באדיבות גלריה אוטה לאמנות, ויקטוריה מירו ודייויד זווירנר
יאיוי קוסאמה / צילום: באדיבות גלריה אוטה לאמנות, ויקטוריה מירו ודייויד זווירנר

יזמיות פרויקט מגורי היוקרה ויסוצקי 6, אקרו נדל"ן, קבוצת אביב ו-LR נדל"ן, יעניקו חסות של כחצי מיליון שקל לתערוכה המדוברת של האמנית היפנית יאיוי קוסאמה, "זר של אהבה שראיתי ביקום", שתיפתח במוזיאון תל אביב ב-15 בנובמבר. כל 40 אלף הכרטיסים לתערוכה נמכרו תוך פחות מ-48 שעות.

קוסאמה בת ה-92 ידועה בעיקר בזכות הווריאציות שיצרה סביב מוטיב הדלעת, וחדרי האינסוף שמעניקים לצופה חוויה רב-חושית. יצירתה מקיפה מגוון רחב של תחומים, ובהם ציור, קולאז’, פיסול, וידיאו, מיצבים, אופנה, ספרות ומוזיקה. הרטרוספקטיבה במוזיאון תל אביב מאגדת עבודות שיצרה במהלך כ-80 שנה, והיא כוללת כ-200 יצירות, בהן ארבעה חדרי אינסוף. התערוכה מתפרשת על שטח של כ-3,000 מ"ר, בשישה חללים וגלריות, בשני בנייני המוזיאון.

פרויקט ויסוצקי 6, המוקם בימים אלה בשיכון צמרת בתל אביב, הוא הפרויקט הנדל"ני הראשון שנבנה בשכונה זה כ-30 שנה. הוא נמצא על התפר שבין הצפון הישן המאופיין בבנייה נמוכה לבין גורדי השחקים שממזרח לו, וכולל שני בנייני מגורים יוקרתיים בני 15 קומות כל אחד, ובסך הכול 173 דירות.

ויסוצקי 6 / צילום: סטודיו 84
 ויסוצקי 6 / צילום: סטודיו 84

המגרש שעליו נבנה הפרויקט נרכש ב-2018 תמורת 310 מיליון שקל. עד כה נמכרו בפרויקט 107 דירות, בהיקף כולל של יותר מחצי מיליארד שקל. בעבר דווח כירוב עסקאות היו בדירות קטנות, בשווי ממוצע של כ-3.3 מיליון שקל, כולל מע"מ וחנייה. השלמת הבנייה צפויה להתרחש ב-2024.

הפרויקטים החדשים של יסמין לוקץ'

תנועת Code for Israel, שהקימה יזמית ההייטק יסמין לוקץ', מוציאה לדרך כ-10 פרויקטים בשיתוף עם גופי ממשל, מגזר שלישי ויזמים חברתיים.

בין אלה נמנים פרויקט לאפיון מוקדם למחלות אונקולוגיות על בסיס הדאטה הצה"לי, בשיתוף עם המרכז הרפואי איכילוב, שיאפשר לאתר תבניות היכולות להעיד על התפתחות מוקדמת של מחלות; ייצור ממשקי משתמש וחיבורם למערכות ניהול מידע של "זכות לי" מבית פתחון לב, כדי לסייע לאזרחים למצות את זכויותיהם; פיתוח כלי טכנולוגי בשיתוף רשות שוק ההון, שיוכל לאתר אנומליות בזמן שהן מתרחשות, ובכך לפתור את הפער באיכות המידע הפנסיוני שתושבי ישראל מקבלים.

יסמין לוקץ' / צילום: מיטל אזולאי
 יסמין לוקץ' / צילום: מיטל אזולאי

פרויקטים נוספים הם בניית מוצר בשיתוף המועצה לבנייה ירוקה, שבאמצעותו ניתן יהיה לדלות מידע ממסדי נתונים קיימים, ולייצר מהם מדדים אוטומטיים שיחליפו אמצעים ידניים; מיגור תופעת הפסולת הלא חוקית בנגב באמצעים טכנולוגיים; ופרויקטים עם עיריות ירוחם ונהריה, להרחבת הזדמנויות תעסוקתיות ולעידוד צמיחת עסקים.

התנועה פועלת על בסיס מודל עולמי, השואף לחבר אנשי הייטק לאתגרים מקומיים. בארץ מדובר באתגרים שקשה לייצר להם מודל עסקי, בפיתוח פתרונות לצמצום הבירוקרטיה ובזרימה של ידע בין המגזרים השונים לטובת שימוש ביותר כלים טכנולוגיים לפתרון בעיות. "בזמן שיזמים ישראלים חולמים על האקזיט, אנחנו קוראים להם להסתכל גם פנימה, לתוך הבית שלנו", אומרת לוקץ'. "אנחנו קוראים לאנשי מוצר ותוכנה, וגם לחברות הייטק שמחפשות משמעות נוספת, לחבור אלינו".

תחזית השקל של פרופ' אקשטיין

"שער החליפין של הדולר ביחס לשקל ימשיך לרדת עד לרמות של 3 שקלים לדולר, ומי שמייצר בארץ צריך להביא את זה בחשבון" - זו התחזית של פרופ' צביקה אקשטיין, דיקן בית ספר טיומקין לכלכלה וראש מכון אהרון למדיניות כלכלית באוניברסיטת רייכמן. הדברים נאמרו באירוע השקת המועדון הפיננסי - פורום דירקטורים ונושאי משרה בכירים בתאגידים - של המרכז להכשרת מנהלים באוניברסיטה.

בפורום, שבניהולם של פרופ' אקשטיין ושלומי שוב, ראש התוכנית בחשבונאות וסגן דיקן בית ספר אריסון למנהל עסקים, משתתפים כ-30 יו"רים, מנכ"לים, רגולטורים ונושאי משרה בכירים. במפגש השתתף גם נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, שדיבר על הבעיות הכואבות בנושאי הפינטק, המערכת הפיננסית והרגולציה בה, שער החליפין והריבית.

שלומי שוב, פרופ' צביקה אקשטיין ופרופ' אמיר ירון / צילום: דוברות אוניברסיטת רייכמן
 שלומי שוב, פרופ' צביקה אקשטיין ופרופ' אמיר ירון / צילום: דוברות אוניברסיטת רייכמן

איטונג משקיעה 4 מיליון שקל בגז הטבעי

חברת הבנייה איטונג חיברה את המפעל שלה בפרדס חנה לרשת הגז הטבעי, וזאת לאחר תהליך שכלל פריסת תשתיות נרחבות המתאימות לחיבורו של מפעל הבלוקים לגז טבעי במקום במזוט, שהיה נהוג עד כה. במהלך הושקעו כ-4 מיליון שקל, והוא נעשה באמצעות חברת סופר אנג'י.

המפעל צפוי לצרוך כ-200 טון גז טבעי בחודש, ולצמצם את רמת הפליטות לאוויר שלו, וכן לחסוך בעלויות האנרגיה. המפעל השני של החברה, באשקלון, חובר לגז טבעי כבר לפני מספר שנים. לדברי אורי לופט, מנכ"ל איטונג , המהלך "יביא לשיפור משמעותי בפעילותנו הסביבתית, והוא חלק מתפיסת הייצור של מוצרי החברה, העומדים בתקני בנייה ירוקה מחמירים".

קופרבוש מושק מחדש בישראל

אחרי שפעל בארץ באופן מינורי, כעת מושק בישראל מותג מוצרי החשמל הגרמני קופרבוש תחת ייבוא חדש ובלעדי של קבוצת קלינטון סחר, בתמיכת חברת האם. היקף ההשקעה במהלך עומד על 800 אלף שקל בשלושת החודשים הקרובים.

שף אבי ביטון ומנהלת מותג קופרבוש בישראל / צילום: יח''צ
 שף אבי ביטון ומנהלת מותג קופרבוש בישראל / צילום: יח''צ

מדובר במהלך הכולל מגוון פעילויות, ובהן פסטיבל "Chef & Show" שיתקיים ברשת מועדוני זאפה בחודשים נובמבר עד ינואר. במסגרת הפסטיבל, שפים בולטים כמו אבי ביטון, אביב משה, אבי רזון, דיויד פרנקל, טום אביב, פרנק אזולאי, צ'ארלי פדידה ושאול בן אדרת יבשלו באמצעות מוצרי היוקרה של קופרבוש.

המותג, אשר מתמחה בהנגשת טכנולוגיות מתקדמות מהמטבח המקצועי למטבח הביתי, משווק ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם.

חדשות טובות

מומחי הזהב מייעצים. מיזם ראשון מסוגו בארץ, שנועד לחיזוק עסקים קטנים ובינוניים, הושק בבאר שבע. במסגרת המיזם, מומחים בולטים בתחומם, הנמצאים סביב גיל הפרישה ולאחריה, מובילים תהליכי ייעוץ לעסקים על בסיס התנדבותי.

לדברי מייסדת המיזם, ישראלה הרבלין, בישראל קיים משאב אנושי גדול של כ-70 אלף פורשים מדי שנה מעולם התעסוקה, "שצברו מיליוני שעות של ידע וניסיון, המהווים מקור להשפעה ותרומה משמעותית לפיתוח הכלכלה המקומית והלאומית.

"במסגרת המיזם שלנו בעלי עסקים יעברו תהליך ייעוצי מתודולוגי מנוהל נמדד ונחקר, הכולל עד 72 שעות פרונטליות/מקוונות על פי צורך, עם 'מומחה זהב' אחד או יותר, בתקופה של עד חצי שנה, תוך אפיון צרכי העסק, גיבוש מטרות ויעדים ויישום השינויים הנדרשים להצלחתו".

קוויק נרתמים לחודש המודעות לסרטן השד. חברת קוויק, המתמחה בתחום קניות הסופרמרקט באונליין, מצרפת החודש לכל משלוח המסופק ברחבי הארץ גלויה עם מסר דו צדדי - לנשים, תזכורת להיבדק לגילוי מוקדם של סרטן השד, ולגברים, לתזכר את האישה להיבדק.

מצנח הזהב

צחי ברנע מונה למנהל פיתוח עסקי ומנהל מכירות ענן Azure בחברת Cloud Valley, המתמחה בשירותי ענן מנוהלים לסביבת Microsoft Azure.

חברת הנדל"ן אבני דרך ביצעה שורה של מינויים: רו"ח אריאל אדלשטיין יכהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי, חנה שוורץ מונתה לסמנכ"לית שיווק ומכירות, ורויטל קררי מונתה למנהלת השיווק והפרסום.

הסטארט-אפ DataRails, שפיתח פלטפורמה לאנשי כספים לתכנון וניתוח פיננסי, מציג שורה של מינויים חדשים: צביקי שמעון יכהן כמנהל הכספים, יאיר אראלי ישמש כסמנכ"ל מכירות גלובלי, ניר מנדל ישמש כסמנכ"ל מוצר בדאטה, ואביב כנעני יכהן כסמנכ"ל השיווק.

עו"ד תום חיימוב ינהל את הצד המשפטי של התקשרויות קבוצת חכם עם משקיעים.