ספאק הביומד הישראלי הראשון גויס והמשקיעים כבר מסתכלים קדימה: "לא סתם קוראים לו קקטוס 1"

אתמול גוייסו 110 מיליון דולר ל-SPAC (חברת רכישה מיוחדת) הראשון שמיועד להשקעה ספציפית בחברות ישראליות בתחום מדעי החיים • כעת מחפשת "קקטוס 1" חברה ישראלית אחת שתמוזג לתוך ה-SPAC בתמחור של עד מיליארד דולר

עופר גונן, מנכ''ל כת''ב תעשיות ביוטכנולוגיות / צילום: ערן לביא
עופר גונן, מנכ''ל כת''ב תעשיות ביוטכנולוגיות / צילום: ערן לביא

אתמול גוייסו 110 מיליון דולר ל-SPAC (חברת רכישה מיוחדת) הראשון שמיועד להשקעה ספציפית בחברות ישראליות בתחום מדעי החיים, קקטוס 1. היזמים של ה-SPAC הם המשקיעים כלל ביוטכנולוגיה, בשליטת לן בלווטניק, קרן IBF בה שותפים יובל קבילי, פרופ' דיוויד סידרנסקי ועידו צעירי וקבוצת CBG של היזם ויקטור צ'ינגווייז.

חתמי ההנפקה היו הבנקים אופנהיימר ו-Moelis, והם צפויים לממש את אופציית הגרין שו שלהם, אשר תביא את היקף הגיוס של החברה ל-126.5 מיליון דולר.

הכוונה הייתה לגייס 100 מיליון דולר, אך ההנפקה השיגה ביקושי יתר. 98% מן המשקיעים הם מארה"ב, והחברה כיוונה למשקיעים מומחים בתחום מן השורה הראשונה. יו"ר החברה הוא חומי שמיר, בעבר מנכ"ל חברת גיוון אימג'ינג וחברת לומניקס, שתיהן נמכרו במעל מיליארד דולר.

אתמול עלתה מניית כלל ביוטכנולוגיה  2.5% והחברה נסחרת לפי שווי של 249 מיליון שקל.

כעת מחפשת קקטוס חברה ישראלית אחת שתמוזג לתוך ה-SPAC בתמחור של עד מיליארד דולר. לדברי עופר גונן, מנכ"ל החברה: "אנחנו מציעים הצעה ייחודית שתפורה על תחום הביומד בישראל, ומהווה הזדמנות גם לנו וגם לחברות. לעומת חברות הייטק ישראליות שעליהן יש תחרות משמעותית, חברות הביומד בישראל פחות חשופות למשקיעים האמריקאים, ואין להן הרבה הצעות להתמזג לחברה עם משקיעים כאלה שיש לה הון כזה. לכן גם התמחור של חברה כזו יהיה אטרקטיבי למשקיעי ה-SPAC .

"אנחנו מכוונים לחברה בוגרת, חדשנית, בשלה, עם משקיעים טובים. חברה שתהווה אטרקטיבית למשקיעים ב-Nasdaq, ושתדע לנצל נוכחות בשוק כזה ולהעלות את ערכה", הוסיף גונן. החברה אינה מגבילה את עצמה לתחום מסויים במדעי החיים, ועשויה לחפש חברת מטרה בתחום הבריאות הדיגיטלית, הטלה רפואה, המכשור הרפואי או הפארמה הקלאסית. "יחד עם השותפים שלנו, Israel Biotech Fund, והקבוצה של Vincent Tchenguiz יש לנו גישה לכל החברות שפועלות בתחום מדעי החיים בישראל, מכל הסגמנטים בתעשייה", אומר גונן.

בשנים האחרונות כלל ביוטכנולוגיה לא השקיעה בחברות רבות חדשות ובשנה האחרונה הייתם מאוד מרוכזים בפרוייקט הזה. במידה ותהיה לכם הצלחה, תרצו לעשות זאת שוב?
גונן: "לא סתם קראנו לזה קקטוס 1".