גוגל לא לבד: עסקת נדל"ן ענקית של מיקרוסופט לביסוס מטה משלה בניו יורק

ענקיות הטכנולוגיה מתבססות בניו יורק: אחרי גוגל שהודיעה כבר בספטמבר כי תרכוש את בניין המשרדים שאותו היא שוכרת במנהטן, גם מיקרוסופט מודיעה על עסקת שכירות ענקית • ההערכות הן שגם פייסבוק ואמזון יעשו כך בקרוב

מנהטן / צילום: Shutterstock, TTstudio
מנהטן / צילום: Shutterstock, TTstudio

רק בסוף השבוע התפרסם הניצחון של מיקרוסופט את אפל בשווי השוק שלה, ועכשיו מתפרסם כי מיקרוסופט מתכוננת לעבור למנהטן, לבסס שם מטה מרכזי, אחרי שנים של פעילות בלעדית ברדמונד שבמדינת וושינגטון.

לפי הפרסום בבלומברג, מיקרוסופט חתמה על עסקת שכירות ענקית של מחצית בניין משרדים בגודל 14,000 מ"ר, בשדרה החמישית 122. מיקרוסופט משלימה את העסקה למרות העיכוב בחזרתם של העובדים למשרד, שחלק לא קטן מהם עוד עובדים מהבית, בגלל איומי הקורונה.

המהלך הזה של מיקרוסופט, בתוך כל קשיי המגפה, נראה כהולך נגד הזרם של תנועת הנטישה של חברות את מרכזי העסקים לטובת הפרברים, ביניהם ההודעה של קת'י ווד על המעבר של מטה ההשקעות שלה מניו יורק לפלורידה.

אבל למעשה, מיקרוסופט לא לבד, ואפשר שהיא מסמנת תנועה נגדית של עסקי ההייטק אל ניו יורק - כבר בחודש ספטמבר האחרון הודיעה גוגל על עסקת רכישה של בניין המשרדים שהיא שוכרת בצד המערבי של מנהטן, עבור 2.1 מיליארד דולר - מדובר ב
עסקה הגדולה ביותר בתחום המשרדים בארה"ב מאז שהחלה המגפה. נוסף לזה, ההערכות בשוק הנדל"ן הן שגם פייסבוק (ששינתה לאחרונה את שמה ל-מטה), וגם אמזון ינסו לבסס את המשרדים שלהן בניו יורק.