סוף לסכסוך? יופסקו העיצומים בפלאפון ובבזק בינלאומי; מו"מ להסכם קיבוצי

הנהלת פלאפון ובזק בינלאומי, ההסתדרות ונציגויות העובדים הגיעו להסכמות עקרוניות, לפיהן יופסקו עיצומי העובדים בחברות, ויחל מו"מ להסדרת זכויות העובדים במסגרת מיזוג בזק בינלאומי לתוך yes ופיצול חטיבת האינטגרציה

יו''ר ועד עובדי פלאפון ובזק בינלאומי, יחיאל שמן, ומנכ''ל אלפא, רן גוראון / צילום: כדיה לוי, רמי זרנגר
יו''ר ועד עובדי פלאפון ובזק בינלאומי, יחיאל שמן, ומנכ''ל אלפא, רן גוראון / צילום: כדיה לוי, רמי זרנגר

הנהלת פלאפון ובזק בינלאומי, ההסתדרות הכללית ונציגויות העובדים הודיעו היום (ב') כי הגיעו להסכמות עקרוניות, לפיהן יופסקו עיצומי העובדים בחברות, ויחל משא-ומתן אינטנסיבי להסדרת זכויות העובדים במסגרת מהלך מיזוג חברת בזק בינלאומי לתוך yes ופיצול חטיבת האינטגרציה לחברה נפרדת עצמאית, וכן באשר לקליטת עובדים ושמירה על הרשת הסלולרית בפלאפון.

המתווה הובל על-ידי סמנכ"ל מש"א, צביקה אברמוביץ, מטעם החברות; יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי; יו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן; ויו"ר עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמן-לביא. 

נזכיר כי אתמול (א') נחשף בגלובס כי חלה התקדמות במגעים בין ההנהלה ובין העובדים בבזק בינלאומי ובפלאפון.  

תנאי פרישה מיטיבים

העקרונות המרכזיים של המתווה שהתגבש:

■ חברת האינטגרציה החדשה שתוקם תכלול את אגף פתרונות לעסקים, אגף ה-SMB ומטה עצמאי תחת הסכם קיבוצי שייחתם מול ההסתדרות הכללית.

■ פעילות אגף VOICE (שיחות בינלאומיות) תועבר לפלאפון, והעובדים ייקלטו כעובדי פלאפון.

■ הפעילויות הנוספות של בזק בינלאומי תמוזגנה לתוך yes, והעובדים ייקלטו כעובדי yes תחת הסכם קיבוצי שייחתם מול ההסתדרות הכללית לשלוש שנים. ההסתדרות הכללית ויו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי ימשיכו לייצג את עובדים אלה העוברים ל-yes ולחברת האינטגרציה, לתקופת ההסכם, לרבות לצורך חתימה על הסכמים קיבוציים.

■ לעובדים הקבועים שלא יהיו מעוניינים לעבור ל yes, יוצעו תנאי פרישה מיטיבים.

■ המעבדה במרכז לוגיסטי פלאפון תקלוט פעילות תיקונים שמתבצעת כיום במיקור חוץ בבזק בינלאומי.

■ הושגה הסכמה לשמירה על רשת הסלולר בבעלות פלאפון.

■ עובדי החברות יהיו זכאים למענק מיוחד שישולם לעובדים בתחילת 2022.

■ נושא יחידת המיקוח נשאר במחלוקת וידון במהלך במשא-ומתן.

ההסכמות התגבשו בתום הליך גישור אינטנסיבי שנוהל על-ידי צמד המגשרים, פרופ' גיא מונדלק ועו"ד ארנה ברדיצ'ב-לב. את המשא-ומתן לגיבוש המתווה ליוו עו"ד תהילה בנישו, סגנית ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות; ועו"ד ירון לסטרל ממשרד ש.הורוביץ, המייצג את ההנהלה. 

"צעד בונה אמון" 

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר: "עדיין מוקדם לברך על המוגמר, אבל מתווה ההסכמות שגובש הוא צעד בונה אמון שמאפשר את חזרת הצדדים לשולחן המשא-ומתן. אני מודה לצמד המגשרים, פרופ' מונדלק ועו"ד ברדיצ'ב-לב, על התפקיד החשוב שמילאו בתהליך, ומבקש לחזק את-ידי ועד העובדים, בראשות יחיאל שמן ולימור ליברמן-לביא, על הנחישות והאחריות שהפגינו לאורך הדרך. תודה מיוחדת ליו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, ולעו"ד תהילה בנישו מהלשכה המשפטית לאג"ם. אני מקווה שהמשא-ומתן שיתחיל לאור המתווה, יסייע לחזק את מערכת יחסי העבודה בקבוצה, תוך הכרה בתרומה המשמעותית של ההון האנושי להצלחתן של פלאפון ובזק בינלאומי".

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes, מסר: "החתימה על מתווה ההסכם מאפשרת לנו להתקדם עם מיזוג פעילות בזק בינלאומי אל תוך yes והקמת חברת אינטגרציה כחברה נפרדת ועצמאית. מדובר בבשורה משמעותית עבור הלקוחות והעובדים, ובמהלך שיגביר משמעותית את התחרות בשוק התקשורת ויעניק לנו אפשרות להציע ללקוחותינו חבילות משתלמות לצד שירות מקצה לקצה שייתן מענה כולל ללקוח".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר: "לפני חמישה חודשים נאלצנו לצאת למאבק על זכות ההתאגדות שלנו. היום בשעה טובה הגענו למתווה שיכניס את הצדדים למשא-ומתן אמיתי, הסיפור עוד לפנינו, אבל זאת התחלה. העובדים של פלאפון ובזק בינלאומי הם הנכס הכי גדול של הקבוצה, וחשוב לשמור עליו".

יו"ר ועד העובדים, יחיאל שמן, מסר: "הוכחנו שרק באמצעות כוח ארגוני חזק ומאוחד ניתן להגיע למתווה מוסכם לטובת העובדים והחברות. במשך מספר חודשים נאבקנו על הפרנסה והתנאים שלנו, ולצערי, משלא נותרה לנו ברירה, הוחלט לפתוח בעיצומים ובמחאה ברחובות. אני מקווה כי לקראת המשא-ומתן להסכם קיבוצי, ההנהלה הפנימה כי רק ביחד, ועד עובדים לצד הנהלה ניתן להצעיד את החברות קדימה. כל מה שאנחנו רוצים זה להמשיך ולהעניק שירות מקצועי ומסור למיליוני הלקוחות שלנו תוך שמירה על הבית שלנו ועל הזכויות של אלפי העובדים. אני מודה להסתדרות ולעומד בראשה ארנון בר-דוד , ל"ו״ר איגוד הסלולר והאינטרנט יקי חלוצי ולעו"ד תהילה בנישו מהמחלקה המשפטית על העמידה האיתנה והרוח הגבית, וכמובן לעובדים המדהימים שעמדו כצוק איתן וימשיכו לעשות זאת גם בעתיד".

סגנית יו"ר ועד העובדים, לימור ליברמן-לביא, מסרה: "לאחר חודשים רבים של חוסר ודאות בחברות, אני שמחה שהצלחנו להגיע למתווה מוסכם שניתן לנהל עליו משא-ומתן ענייני. זו בשורה גדולה לעובדים, ללקוחות ולחברות. כמי שהחברות חשובות לה מאוד וכדי שנוכל לתת שירות טוב ללקוחות, חשוב לייצר לעובדים שקט, ביטחון ואופק תעסוקתי. כולי תקווה שהמשא -ומתן יהיה ענייני ומהיר, בכדי שנגיע להסכם קיבוצי מצוין בהקדם. תודה מיוחדת לארנון בר-דוד, יקי חלוצי וכל הצוות המשפטי על הגב האיתן שניתן לנו. ותודה לכל העובדים שנתנו בנו את האמון, כי רק ביחד ומאוחדים נמשיך להביא עוד הישגים והסכם קיבוצי טוב לכולם".

יו"ר ועד עובדי yes, אלי כהן, מסר: "אנו מברכים על הפרסומים האחרונים לגבי פירוק ועד אלפא, ואנו מברכים על כך. זהו הצעד הנכון לטובת העובדים, ואנו שמחים שגם ועד פלאפון הבין זאת לבסוף. אני גם מבקש לברך על המיזוג של בזק בינלאומי לתוך חברת yes, הליך שיהפוך את yes לחברת התקשורת המובילה בישראל ויאפשר לנו להעניק ערך משמעותי ללקוח, כולל טריפל משתלם. yes תמשיך להציע את הטלוויזיה הטובה ביותר בישראל עם האינטרנט המהיר והמתקדם ביותר. נמשיך להיות מאוחדים ולפעול יחד לטובת עתידנו ועתיד החברה שלנו".