הביקורת השפיעה? אישור עסקת בעלי העניין של תמי מוזס נדחה למועד לא ידוע

מוזס-בורוביץ' קידמה ב"כנפיים" עסקת בעלי עניין להשקעה של 10 מיליון שקל בחברה של בנה, מויה תיירות • כעת היא מדווחת לבורסה כי אישור העסקה נדחה למועד לא ידוע

תמי מוזס בורוביץ / צילום: תמר מצפי
תמי מוזס בורוביץ / צילום: תמר מצפי

חברת כנפיים  של תמי מוזס-בורוביץ' דיווחה הערב (ב') לבורסה על דחיית הישיבה שבה הייתה אמורה להיות מאושרת עסקת בעלי עניין, שבמסגרתה כנפיים תשקיע עד 10 מיליון שקל בחברת מויה תיירות הנמצאת בשליטת בנה, יריב מוזס-בורוביץ'. הישיבה נדחתה למועד לא ידוע, בין השאר לאור ביקורת ציבורית על העסקה.

"בהמשך לפניות שנעשו לחברה מצד גופים מוסדיים ופרטיים המחזיקים במניות החברה וגופים המייעצים להם, בקשר עם הנושא שעל סדר יומה של האסיפה, החליט דירקטוריון החברה על דחיית האסיפה וזאת על מנת למצות את השיח עם בעלי המניות והגופים המייעצים להם כאמור ובחינת שינויים אפשריים במבנה העסקה ו/או תנאיה", נכתב בדיווח לבורסה.

מחזיקת המניות הגדולה מקרב בעלי מניות המיעוט בכנפיים אחזקות, והגוף המוסדי היחיד שהינו בעל עניין בחברה, היא קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס. הקבוצה מחזיקה בכ-12% ממניות כנפיים באמצעות קופות הגמל שלה והנוסטרו. החזקותיה מהוות כרבע מהחזקות הציבור בכנפיים, ולפיכך הצבעתה צפויה להיות קריטית לאישור העסקה. 

ההסכם בין הצדדים, שפורסם בתחילת אוקטובר, קבע כי החברה תשקיע בשלב ראשון במויה קרוב ל-900 אלף שקל, כנגד הקצאת מניות שליטה בחברה, ולסכום זה "עשוי להתווסף סך נוסף" - בהתאם לסכומים שישקיע מוזס-בורוביץ' במויה ממועד אישור ההסכם ועד להשלמת העסקה.

בד בבד, ביקשה כנפיים להזרים למויה עוד כ-10 מיליון שקל לצורך "העמדת מימון ראשוני לפעילותה", וזאת "בניכוי סכום השקעת החברה בהון של מויה במועד השלמת העסקה".

בזימון לאסיפה, שהייתה אמורה להתקיים ב-11 בנובמבר, נכתב כי "ההשקעה במויה תיתן לחברה דריסת רגל בתחום שירותי התיירות הקמעונאית, ובפרט ללקוחות עסקיים ופעילות 'תיירות בוטיק'". העסקה אושרה בתחילת אוקטובר בדירקטוריון כנפיים, לאחר קבלת אישור של ועדת הביקורת. 

כיום מחזיק מוזס-בורוביץ' הבן כ-80% ממניות מויה, ואם השקעתה של כנפיים תצא לפועל חלקה במויה צפוי לעמוד על כ-70%, בעוד שחלקו של מוזס-בורוביץ' הבן יצטמצם לכ-24% מההון.

כנפיים נסחרת בבורסה בשווי נוכחי של כ-125 מיליון שקל, אחרי שבשנתיים האחרונות מנייתה איבדה כ-50% מערכה. בדוחות הכספיים האחרונים שלה כנפיים דיווחה על החזקה של כ-10% ממניות אל על , בה שלטה בעבר, ומלבד זה היא בעלת השליטה בחברת גלובל כנפיים ליסינג (66%), העוסקת ברכישה, החכרה ומכירת מטוסים.