עלות הפרויקט הסולארי שמקדמת טראלייט בחבל התענך: 600 מיליון שקל

החברה שבבעלות קבוצת מנורה יוצאת בימים אלו בבקשה לקבל הצעות לבניית תחנת משנה לייצור חשמל, כחלק מהפרויקט שנחשב לאחד הגדולים בארץ ושצפוי להפיק כ-250 מגה-וואט • הפעלת הפרויקט צפויה בשנת 2023

מנכ"ל טראלייט, רני ליפשיץ / צילום: קובי קנטור
מנכ"ל טראלייט, רני ליפשיץ / צילום: קובי קנטור

חברת טראלייט , שבשליטת קבוצת מנורה, יוצאת בהליך קבלת הצעות (RFP) לבניית תחנת משנה לייצור חשמל (תחמ"ש) עבור פרויקט הדגל של החברה להקמת מתקן סולארי בחבל התענך בהיקף של 250 מגה-וואט.

עלות בניית התחמ"ש מוערכת בעשרות מיליוני שקלים, ולפי לוחות הזמנים של החברה בנייתו צפויה להתחיל בשנה הבאה, וכך גם הקמת השדה הסולארי עצמו. בניית הפרויקט מתוכננת להסתיים ב-2023. הפרויקט שמובילה החברה הינו משותף לה ולתשעה מושבים בחבל התענך, והוא צפוי להשתרע על שטח של 2,300 דונם.

הפרויקט מורכב משני שלבים - השלב הראשון שבו טראלייט זכתה במסגרת מכרז רשות החשמל בכ-160 מגה-וואט ובשלב נוסף במסגרת אסדרה שצפויה להתפרסם בקרוב, ושבמסגרתה ישנה אפשרות גם לכלול תשתית לאגירת אנרגיה. בחברה מעריכים כי עלות הקמת הפרויקט הינה כ-600 מיליון שקל, כאשר הצפי שלהם להכנסות הוא כ-1.5 מיליארד שקל לתקופה של 23 שנה.

טראלייט היא חברת אנרגיה מתחדשת, בשליטת חברת מנורה מבטחים. היא החלה להיסחר בבורסה לפני כחודש וחצי ועד כה מנייתה ירדה בכ-30%, אם כי מתחילת השבוע מנייתה הראתה עלייה מסוימת. לחברה יש פעילות בתחום האנרגיות המתחדשות בישראל וכן בחו"ל.

מנכ"ל טראלייט, רני ליפשיץ, מסר כי "זאת זכות גדולה עבור טראלייט להוביל את הפרויקט הסולארי הגדול בישראל - פרויקט התענך ומדובר בבשורה של ממש למשק הישראלי. טראלייט תמשיך להיות מובילה ופורצת דרך".