דניה זכתה במכרז להקמת תחנת הרכבת חדרה מזרח

הצעתה של דניה (לשעבר דניה סיבוס) בגובה 125 מיליון שקל היא ההצעה הזוכה במכרז שקיימת חברת נתיבי ישראל להקמת התחנה, שתהיה הצפונית ביותר על תוואי המסילה • דניה מעורבת בפרויקט גם במקטע נוסף

תחנת הרכבת חדרה מזרח / הדמיה: באדיבות נתיבי ישראל
תחנת הרכבת חדרה מזרח / הדמיה: באדיבות נתיבי ישראל

חברת  דניה  (לשעבר דניה סיבוס), שבשליטת איש העסקים יעקב (לוקסי) לוקסמבורג, זכתה במכרז של החברה הממשלתית נתיבי ישראל להקמת תחנת חדרה מזרח החדשה - על תוואי פרויקט המסילה המזרחית של הרכבת.

הצעת החברה עמדה על 125 מיליון שקל, כאשר למכרז ניגשו בסך-הכול ארבע חברות.

כחלק מתנאי המכרז, בניית התחנה תיעשה תוך שמירה על מבנה תחנת הרכבת ההיסטורי, שהוקם עוד בתקופת האימפריה העות'מאנית בארץ. התחנה תכלול מעבר תת-קרקעי, רציפים, חניון, מערכות תקשורת, מים, ביוב, מערכות איתות ועוד.

צפי זמן הקמת התחנה החדשה עומד על כשלוש שנים וחצי, כאשר לפי הצפי של נתיבי ישראל ורכבת ישראל (שאחראית על המקטע הדרומי של פרויקט המסילה המזרחית), הרכבת תהיה פעילה ב-2026.

דניה מעורבת כבר כיום בפרויקט הענק שעלותו מעל 10 מיליארד שקל. החברה נבחרה בעבר לתכנן ולבצע את מקטע B של המסילה המזרחית, בקטע ניצני עוז-אלישמע, אשר אורכו כ-17 ק"מ. עלות מקטע זה נאמדת בכ-600 מיליון שקל. 

"אירוע משמעותי" 

המהנדס הבכיר צחי גורה, ראש חטיבת תשתיות הרכבת של חברת נתיבי ישראל, מסר לגלובס כי "זהו אירוע משמעותי בחייו של פרויקט אשר הלכה למעשה מהווה את בניית הארץ, שבסופו תהיה לראשונה בישראל רשת רכבות במדינת ישראל. מדובר בפרויקט הנדסי ענק, שהיקפו כ-9 מיליארד שקל, ובו יוקמו לראשונה תחנות רכבת בערי החברה הערבית.

"פרויקט אסטרטגי חשוב זה מצטרף למארג מיזמי תשתית ענקיים אותם אנו מובילים בחברת נתיבי ישראל. מיזמי אלה, המכונים בשפה המקצועית 'תשתיות להסעת המונים', יביאו בשורה ענקית לציבור בהקלה משמעותית על הפקקים".