אחרי הדרמה אתמול: הדולר והאירו נסחרים ביציבות מול השקל הבוקר

לאחר שאתמול הדולר הגיע לשפל של יותר מ-25 שנה ונסחר תמורת 3.10 שקלים - הבוקר נרשמת יציבות בשוק המט"ח • הדולר והאירו נסחרים בעלייה מזערית אל מול השקל • האם בנק ישראל ישראל התערב בשוק?

שטרות דולרים / צילום: עינת לברון
שטרות דולרים / צילום: עינת לברון

לאחר שאתמול נרשם יום הפכפך שנע בין ירידות לעליות, שוק המט"ח יציב יחסית הבוקר כאשר הדולר והאירו נסחרים בעלייה של 0.1% אל מול השקל. הדולר עומד על 3.134 שקלים והאירו על 3.630 שקלים.

אתמול הדולר הידרדר לשפל של 25 שנים ואף נסחר ברמה של 3.10 שקלים, האירו נסחר תמורת 3.60 שקלים. לאחר מכן החלו המטבעות להתחזק ולבסוף שערם היציג נקבע על 3.13 שקלים לדולר ו-3.63 שקלים לאירו. על פי הערכות, בנק ישראל התערב בשוק המט"ח. מבנק ישראל לא נמסרה תגובה.

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, וקובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי שוקי הון, התייחסו אתמול לסערה בשוק המט"ח ולתגובה האפשרית של בנק ישראל: "אם הבנק ישוב להתערב בשוק 'רטורית', או ברכישות בפועל, בתזמון שהוא יבחר, נראה שהיעד הבלתי מוצהר יהיה בסדרי גדול של "קצת מתחת" ל-3.20, זאת בהיעדר שינויים של הדולר בעולם. אם בנק ישראל יפתיע מאוד וימשוך את ידו לחלוטין משוק המט"ח - דבר שיצריך הסבר לשינוי המדיניות המוצהרת - הדרך תיסלל בטווח הקצר לתיסוף אל מתחת לכ-3.10 שקלים לדולר. בנסיבות כאלו, יהיה לתיסוף מתמשך שכזה אפקט ממתן על שיער עליית מדד המחירים לצרכן בישראל וייתכן שכתוצאה מכך ידחה מועד התחלת העלאת ריבית בנק ישראל לשלב מאוחר בהרבה מאשר שלהי 2022, כפי שבא לידי ביטוי בתחזיות חטיבת המחקר של בנק ישראל לאחרונה".