חיל התקשוב ערך פגישות עם המתמודדים במכרז הדור החמישי

הערכות בקרב הקבוצות המתמודדות שאישור התקציב יאפשר להוציא את המכרז בשנה הקרובה

הדור ה-5 בסלולר / צילום: Shutterstock, Fit Ztudio
הדור ה-5 בסלולר / צילום: Shutterstock, Fit Ztudio

בכירים בחיל התקשוב בצה"ל ערכו לאחרונה סבב פגישות אצל החברות שמתכוונות להתמודד במכרז הדור החמישי של צה"ל. על-פי ההערכות, נדמה כי באגף התקשוב הוחלט ללכת למכרז, ולא להמשיך במודל של ספק יחיד עם מוטורולה כפי שקרה בדור הרביעי וכפי שמוטורולה רוצה ופועלת שיקרה. יחד עם זאת, ולמרות שדי ברור שאין דרך אחרת מלבד מכרז, אנשי אגף התקשוב נמנעו מלהצהיר על כך רשמית.

הקבוצות שכרגע מסתמנות כמתמודדות והשיבו לבקשת המידע של אגף התקשוב הן אלתא ונוקיה ככל הנראה עם הוט מובייל; סלקום ונוקיה; פלאפון שניגשת עם אלביט ואריקסון; ומוטורולה ביחד עם פרטנר ואריקסון.

במסגרת המפגשים עם הקבוצות, אנשי אגף התקשוב ביקשו לעמוד מקרוב על ההצעות והמידע שמסרו ולקבל תמונת מצב לגבי התפתחויות טכנולוגיות צפויות, והשתתפו בו קצינים בכירים.

המכרז מעורר עניין רב בקרב חברות הסלולר, וצפוי שיהיו לו השפעות רוחב על כל השוק הסלולרי, היות שצה"ל יידרש לפריסה רחבה בכל הארץ של הדור החמישי, מה שעשוי להביא להאצה של הפריסה על-ידי החברה שתזכה. בנוסף, ייתכן כי לצה"ל יהיו דרישות ייחודיות שייאלצו את הזוכה להשקיע ברשת כדי להציע שירותים שהצבא ידרוש, מה שעשוי להשפיע גם על ההשקעות ברשת האזרחית.