בעקבות הסערה: שופרסל תקפיא את פעילות "האתר הסודי" לחברה החרדית

ב"תוכנית חיסכון" בערוץ 12 נחשף השבוע כי אתר "ישיר למהדרין", דרכו פונה שופרסל לצרכני החברה החרדית, מציע מחירים נמוכים משמעותית לעומת אתר שופרסל אונליין • הכתבה עוררה סערה והגשת תביעות ייצוגיות, וכעת החליט המנכ"ל איציק אברכהן להתייצב מול המצלמות

מנכ''ל שופרסל, איציק אברכהן / צילום: איל יצהר
מנכ''ל שופרסל, איציק אברכהן / צילום: איל יצהר

אחרי הסערה והתביעות הייצוגיות מגיע שלב ההתייצבות למצלמות של מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, שמכריז על הקפאת פעילות "האתר הסודי" שנחשף ב"תוכנית חיסכון" בערוץ 12.

האתר, ששמו "ישיר למהדרין", דרכו משווקת שופרסל את מוצריה (באמצעות תת-הרשת "יש חסד"), שיקף פערי מחיר של 20% לפחות - לעומת האתר הכללי של החברה שממנו מתבצעות עיקר ההזמנות באונליין. הכתבת מעיין פרטי שחשפה את האתר הציגה מחירים שונים למוצרים זהים הנמכרים בשני האתרים ושאף מלוקטים מאותו סניף. האתר "ישיר למהדרין" מיועד לצרכני החברה החרדית, והממצאים שנותנים עדיפות עקבית למחירים הנמכרים באתר זה, משקפים לכאורה אפליה מגזרית בין הצרכנים.

שופרסל היא הרשת החזקה ביותר בישראל במכירות האונליין עם כחמישית מהיקף המכירות שלה שמתבצעות דרך אתר החברה - נתון כפול ומרובע ביחס לרשתות המתחרות. לאחרונה אמר אברכהן כי "סיימנו את 2019 עם מחזור של 2 מיליארד שקל באונליין. נחתה עלינו הקורונה, וב-2020 הגענו ל-3 מיליארד שקל. לפי קצב המכירות של 2021 אנחנו משמרים את הנתונים של 2020. אנחנו מובילים את עולם המזון והלא מזון באונליין ונמשיך להוביל".

אחרי פרסום הכתבה ב"תוכנית חיסכון" הסערה לא אחרה לבוא, ומאות גולשים זועמים העלו פוסטים בהם הם קוראים להחרים את שופרסל, כשהם משקפים את פערי המחיר על הקניות הקבועות שהם מבצעים באתר האונליין הרגיל של החברה אל מול סל זהה שגיבשו באתר ישיר למהדרין. 

"נושא השקיפות וההוגנות חשוב לשופרסל"

כעת תוקפא פעילות האתר - כך על-פי תגובת אברכהן לפרשה. בסרטון התגובה אומר אברכהן: "בימים האחרונים הוצגו נתונים על פערי מחירים בין אתר 'ישיר למהדרין' של רשת 'יש חסד' מבית שופרסל, אתר שפונה למגזר המבקש כשרויות גבוהות, שבו משפחות מרובות-ילדים ולעומת המגזר הכללי.

"הנתונים כפי שהוצגו בכתבה בהחלט לא פשוטים. לאור זאת החלטתי לעצור את הפעילות באתר 'ישיר למהדרין'. נלמד את כל היקף אי-ההתאמות שקיימים בין אתר 'ישיר למהדרין' ובין האתר הכללי. בשלב זה לא נרחיב את הפעילות של 'ישיר למהדרין' בשאר חלקי הארץ. נקפיא את הפעילות לזמן מה ולאחר מכן נצא עם מודל הפעלה חדש".

אברכהן הוסיף: "אני מודה על עצם הפניית האירוע אלינו. ננתח אותו, נלמד ונפיק לקחים. נושא השקיפות וההוגנות חשוב לשופרסל ולי אישית".