הכנסות מאנדיי כמעט והוכפלו ברבעון השלישי; המניה צונחת בכ-20%

מאנדיי, הישראלית השנייה בגודלה עם שווי שוק של 19.4 מיליארד דולר, פרסמה דוחות חזקים לרבעון השלישי והעלתה את התחזית השנתית • רשמה לראשונה תזרים חיובי מפעילות • למרות התוצאות החיוביות, המניה מאבדת גובה

ערן זינמן ורעי מן, מנכ''לים משותפים, מאנדיי.קום / צילום: נתנאל טוביאס
ערן זינמן ורעי מן, מנכ''לים משותפים, מאנדיי.קום / צילום: נתנאל טוביאס

לאחר שמניית מאנדיי  הגיעה לשיא של למעלה מ-444 דולר, והחברה, המספקת מערכת הפעלה לעבודה, הפכה לחברה הישראלית השנייה בגודלה עם שווי שוק של 19.4 מיליארד דולר, חמישה חודשים לאחר שהונפקה לראשונה - החברה פרסמה היום דוחות כספיים לרבעון השלישי והעלתה את התחזית השנתית.

הכנסות החברה ברבעון היו גבוהות מהתחזיות, הן של האנליסטים והן שהחברה מסרה בעצמה ברבעון הקודם, וההפסד התפעולי והנקי היו מצומצמים ביחס לתחזיות. על אף התוצאות הטובות, מניית החברה מאבדת כ-20% בוול סטריט. אמש זינקה המניה בקרוב ל-16%.

מאנדיי רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 83 מיליון דולר, צמיחה של 95% ביחס לרבעון המקביל. תחזיות האנליסטים היו ל-74.7 מיליון דולר ותחזית החברה הייתה ל-74-75 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים, ההפסד הנקי GAAP עמד על 28.8 מיליון דולר ברבעון השלישי, צמצום לעומת הפסד של 41.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בניכוי הוצאות חשבונאיות שונות, ההפסד התפעולי הסתכם ב-9.4 מיליון דולר בעוד שהחברה ציפתה להפסד תפעולי של 25-26 מיליון דולר, ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי בגובה 11.4 מיליון דולר, שהם 26 סנט למניה - לעומת ממוצע תחזיות האנליסטים להפסד של 60 סנט למניה.

חוזה צמיחה מתונה יחסית לרבעון השלישי

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 הכנסות מאנדיי צמחו ב-91.6% לכ-213 מיליון דולר. ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות לפי כללי GAAP עלה ב-1.5% ל-105 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP ההפסד היה 47.1 מיליון דולר, לעומת 63 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

מאנדיי עברה לתזרים חיובי מפעילות ברבעון השלישי, בגובה 3.8 מיליון דולר, ומתחילת השנה היא ייצרה תזרים של 2.8 מיליון דולר מפעילות שוטפת. בסיום הרבעון היו לחברה בקופה 876 מיליון דולר.

ברבעון הרביעי, התחזית היא להכנסות של 87-88 מיליון דולר, צמיחה מתונה יותר לעומת הצמיחה ברבעון השלישי, של 74%-75% לעומת הרבעון המקביל. ההפסד התפעולי Non-GAAP יסתכם ב-22-23 מיליון דולר. בהתאם, התחזית לשנה כולה עולה להכנסות של 300-301 מיליון דולר - צמיחה של 86%-87% לעומת 2020, עם הפסד תפעולי של 64-65 מיליון דולר.

"סיימנו רבעון חזק נוסף של צמיחה מואצת בשורה העליונה של 95% מהרבעון המקביל בשנה שעברה, אשר נובעת מאימוץ של מערכת ההפעלה לעבודה (Work OS) שלנו על-ידי לקוחות חדשים במקביל להתרחבות בסיס הלקוחות הקיים", אמר המייסד והמנכ"ל המשותף של מאנדיי, רועי מן.

המייסד והמנכ"ל המשותף של מאנדיי ערן זינמן הוסיף כי "הביצועים ברבעון השלישי ממחישים כי הטכנולוגיה הייחודית של הפלטפורמה של מאנדיי, מהמובילות בשוק ה- Low Code - No Code מאפשרת ליותר ארגונים להשיג את יעדיהם העסקיים באמצעות האצת תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית ויצירת מרחב עבודה משותף".