טוויטר מקימה צוות קריפטו לחקר השימוש בביטקוין ובבלוקצ'יין

צוות "טוויטר קריפטו" יקבע אסטרטגיה לעזור ליוצרי תוכן ברשת החברתית

טוויטר / צילום: Shutterstock, tanuha2001
טוויטר / צילום: Shutterstock, tanuha2001

חברת טוויטר משיקה צוות שיוקדש לעיסוק במטבעות קריפטוגרפיים. החברה הודיעה אתמול (ד') כי היא מרכיבה צוות שייקרא "טוויטר קריפטו" שיבדוק דרכים לעזור ליוצרי תוכן ברשת החברתית שלה להרוויח כסף או לקבל תשלום במטבעות קריפטו כגון ביטקוין, וכן אופנים אחרים להשתמש בטכנולוגיית בלוקצ'יין.

הצוות מובל על-ידי עובדת חדשה בחברה, מהנדסת התוכנה טס ריינירסון, שתהיה כפופה למנהל הטכנולוגיה בטוויטר. בצוות רוצים למלא תפקידים חדשים, אם כי לא פירטו כמה משרות פנויות יש בו. בטוויטר אמרו כי הצוות החדש "יקבע אסטרטגיה לעתיד הקריפטו בטוויטר ועל גבי טוויטר".

טוויטר כבר מרשה למשתמשים לתת טיפ בביטקוין, מטבע הקריפטו הגדול ביותר בעולם, ולאחרונה הכריזה על דרך בה משתמשים יוכלו לאמת את האסימונים שאינם בני-חליפין (NFT) שלהם, המוצגים כתמונת פרופיל. אבל החברה רוצה לבחון גם אפליקציות מבוזרות, הפועלות באופן עצמאי ולא דרך שרת השייך לחברה כלשהי, ולתת למשתמשים יותר שליטה בפרטיות ובנוגע למה שהם יכולים להעלות אליהן.

דוברת של טוויטר סירבה לספק דוגמאות ספציפיות לדברים שתוכל החברה לבנות, אבל הוסיפה כי נראה שיש כאן "הזדמנות לעזור ליוצרים להשתתף בהבטחה של אינטרנט מתפתח ומבוזר, ישירות על גבי טוויטר".

מחיר הביטקוין עומד על כ־66 אלף דולר, קרוב לשיא שלו אי-פעם, על-פי Coindesk.

מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי, שהוא מתומכי ביטקוין כבר זמן רב, מכר את הציוץ הראשון שלו כ־NFT במרץ תמורת כ־2.9 מיליון דולר.

ההכרזה באה לאחר שמנכ"ל חברת אפל טיפ קוק אמר מוקדם יותר השבוע כי החברה תבדוק את תחום המטבעות הדיגיטליים. בעוד שלאפל אין תוכניות בשלב הנוכחי להסכים לקבל קריפטו באפל פיי או תמורת מוצרי החומרה שלה, "יש דברים אחרים שאנחנו בהחלט בוחנים", אמר קוק בוועידה ביום שלישי, ולא פירט מעבר לכך.

חברות אחרות ומנכ"לים חקרו את מרחב המטבעות הקריפטוגרפיים. טסלה גילתה כי עשתה בפברואר השקעה בסדר גודל של מיליארד וחצי דולר בביטקוין, וזמן קצר אחר-כך החלה לקבל תשלומים במטבע לרכישת המכוניות שהיא מייצרת. עם זאת, החברה הפסיקה לעשות כך במאי, לאחר שמנכ"ל החברה אלון מאסק ביטא חששות לגבי מקור החשמל המשמש לכריית המטבעות.

ביולי אמר מאסק כי הוא וחברת הטילים שלו, SpaceX, מחזיקים בביטקוין.

בפייפל אמרו כי החברה מבקשת להרחיב את עסקיה ולאפשר ללקוחות לשלם לסוחרים במטבעות קריפטו. וחברת התשלומים Square, חברה ששייכת גם היא לדורסי, הודיעה בשנה שעברה כי רכשה כ־50 מיליון דולר בביטקוין לאוצר התאגידי שלה.