אפי קפיטל נדל'ן רכשה 8.5 דונם לתעסוקה באשקלון ב-33 מיליון שקל

במגרש יש בנייה של 22 אלף מ"ר לטובת לוגיסטיקה, תעסוקה ומסחר ועלות הפרויקט כולו נאמדת בכ-115 מיליון שקל • מחיר העסקה משקף עלייה של 94% בעלויות הקרקע לתעסוקה באשקלון בפרק זמן של פחות מחצי שנה

אפי שקדי, בעל השליטה מנכ''ל ויו''ר אפי קפיטל / צילום: טל גבעוני
אפי שקדי, בעל השליטה מנכ''ל ויו''ר אפי קפיטל / צילום: טל גבעוני

חברת אפי קפיטל נדל"ן הודיעה היום (ה') כי רכשה מחברה פרטית מגרש בגודל של 8 וחצי דונם באשקלון בעלות של 33 מיליון שקל. במגרש יש זכויות בנייה של 22 אלף מ"ר לטובת לוגיסטיקה, תעסוקה ומסחר. ההשקעה המוערכת בפרויקט נאמדת בכ-115 מיליון שקל. הפרויקט נמצא בשלבי תכנון והערכה היא כי בנייה צפויה להתחיל בעוד כשנה וחצי.

לפי דוח נת"מ לחציון השני של שנת 2020, מחיר דונם בייעוד לוגיסטיקה ותעסוקה באשקלון עמד על 1.8 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2021 עמד המחיר של דונם על כ-2 מיליון שקל. העסקה הנוכחית משקפת כ-3.8 מיליון שקל לדונם, גידול בשיעור של כ-94% בפחות מחצי שנה.

אפי קפיטל, שבעלות אפי שקדי ונוסדה בשנת 2007, עוסקת "בייזום ותכנון פרויקטים של בנייה רוויה למגורים" ברחבי הארץ, ובמסגרת זו היא מאתרת קרקעות, משביחה אותן ויוזמת הקמת פרויקטים. לאחרונה ביצעה אפי קפיטל נדל"ן הנפקת אג"ח של 105 מיליון שקל עם ביקושים של 321 מיליון שקל. במסגרת התשקיף שפורסם טרם ההנפקה נמצא כי לחברה יש כ-54 אלף מ"ר של שטחי לוגיסטיקה, תעסוקה ומסחר, לצד 2,500 יחידות דיור שנמצאות כעת בביצוע.

עידו קינאר סמנכ"ל הנדסה באפי קפיטל מציין: "רכישת המגרש באשקלון היא דריסת רגל נוספת של החברה בתחום הנדל"ן המניב. לאור עליית הסחר המקוון בשנים האחרונות ובעיקר בעקבות השפעת הקורונה על רכישות אונליין, נוצר ביקוש למרלו"גים ושטחי אחסנה בסמיכות למרכזי אוכלוסייה גדולים. חברות השילוח והלוגיסטיקה מחפשות לספק פתרונות last mile לצרכני הקצה ולכן מרחיבות את שירותיהם באמצעות אותם מרכזים לוגיסטיים. אנו מעריכים כי הביקוש לכך ימשיך ויעלה בייחוד באשקלון שאוכלוסייתה צפויה לצמוח בכ-20% בשנים הקרובות".