העדכון הגדול ביותר של הביטקוין זה 4 שנים נכנס לתוקף: אלה השינויים

עדכון טאפרוט, שנחשב למהותי ביותר בפרוטוקול הביטקוין מאז 2017, כולל שורה של שינויים שאמורים לסייע לביטקוין לעמוד בעומסי טרנזקציות גבוהים יותר ולפשט את העברת המידע לבלוקצ'יין • גם רמת האבטחה שופרה

ביטקוין / צילום: Shutterstock
ביטקוין / צילום: Shutterstock

עדכון מהותי בפרוטוקול הביטקוין: העדכון, שנקרא Taproot, אושר לפני ארבעה חודשים בקרב קהילת המפתחים והמשתמשים של הביטקוין, ונכנס לתוקפו כעת. העדכון נכנס לתוקף בשיטת "המזלג הרך", על מנת להקל את הטמעתו.

זהו העדכון המשמעותי ביותר של הפרוקוטול מאז 2017, והוא כולל שורה של שינויים שאמורים לסייע לביטקוין לעמוד בעומסי טרנזקציות גבוהים יותר ולפשט את העברת המידע לבלוקצ'יין. בין השאר הוא כולל שינוי החתימה להצפנה של מפתחות על מנת להגביר את האבטחה, לפשט את העברת המידע לבלוקצ'יין, הוספת טאפסקריפט (TapScript) שיקל על ביצוע טרנזקציות להעברות תשלומים, ושדרוג הפרוטוקול של ארנקי הביטקוין.

הביטקוין נסחר כעת בשער של 65 אלף שקל לדולר, כאשר המבחן כעת הוא לצלוח את השינוי ללא תקלות מהותיות. ביצוע שינוי מהותי בפרוטוקול הביטקוין נותן אינדיקציה ליכולת של קהילת המפתחים והמשתמשים במטבע להניע קדימה את הפרויקט ולהתאים את הטכנולוגיה שלו להתפתחויות.