הוט קיבלה אישור לספק אינטרנט ללא פיצולים בין ספק לתשתית

משרד התקשורת אישר לחברה את הסכמי המדף שכרתה עם ספקיות אינטרנט עצמאיות • המשרד דחה את בקשת הוט לספק אינטרנט מלא במקביל לבזק בחודש מרץ, ולכן החברה תחל למכור אינטרנט מלא רק במאי

לירן אבישר בן חורין - מנכ''לית משרד התקשורת / צילום: רפי קוץ
לירן אבישר בן חורין - מנכ''לית משרד התקשורת / צילום: רפי קוץ

חברת הוט מצטרפת לבזק והחל מעוד חצי שנה תוכל למכור אינטרנט ללא פיצול בין ספק לתשתית. משרד התקשורת הודיע בשבוע שעבר להוט כי הוא מאשר את ההסכמים שכרתה עם ספקיות אינטרנט עצמאיות (הסכם מדף), מה שמוכיח כי ספקיות האינטרנט יכולות לפעול על גבי הרשת שלה, לשביעות-רצונן ולשביעות-רצון המשרד.

האישור להוט מתקבל אחרי שנערך לה מקצה תיקונים בהסכמים. במקביל המשרד הודיע לחברה כי הוא דוחה את בקשתה לספק אינטרנט כמוצר אחוד במועד שבזק תחל לשווק את השירות שלה, וזאת מפני שדרוש זמן כיול לשיתוף-הפעולה בין ספקיות האינטרנט לחברות התשתית. על-פי ההערכות, הוט תחל לספק את השירות הלא מפוצל החל מחודש מאי 2022.

האישור שניתן להוט משלים למעשה את מהלך התיקון של שוק האינטרנט וביטול הפיצול בין ספק לתשתית שהיה נהוג בישראל. בזק הייתה הראשונה שהשלימה הסכם מדף בחודש ספטמבר, וכעת הוט מצטרפת אליה כאמור.

ביטול הפיצול צפוי להביא להיחלשותן של חברות האינטרנט העצמאיות, אך מנגד מוסדרת פעילותן באופן מפוקח על גבי רשתות בזק והוט, כך שגם הן יוכלו לספק ללקוח אינטרנט כמוצר אחוד וללא פיצולים. ההסכמים בין הספקיות לבין בעלי הרשתות כוללים התחייבות לעמידה בזמנים בטיפול בתקלות, ביכולות לנטר את הרשת, "לראות" את הלקוח, לעמוד בזמני טכנאי ועוד.