שני יזמים מכרו לאודיוקודס טכנולוגיה של "סוכן וירטואלי" ביותר מ-10 מיליון דולר

callverso, שהקימו טל חנוכי וסימון רפפורט, מספקת פתרונות של בינה מלאכותית עבור מוקדי שירות לקוחות • לטענתה הסוכן הווירטואלי שלה מטפל ב-52 מיליון שיחות לשנה, וחוסך בתקופה זו 380 אלף שעות עבודה של בני אדם

אדלרסברג שבתאי, נשיא ומנכ''ל אודיוקודס / צילום: תמר מצפי
אדלרסברג שבתאי, נשיא ומנכ''ל אודיוקודס / צילום: תמר מצפי

ברבעונים האחרונים השתמשה חברת הטכנולוגיה אודיוקודס  בכסף שבקופתה בעיקר לצורך רכישה עצמית של מניות ולחלוקת דיבידנד, אך כעת נמצא שימוש נוסף לחלק קטן מהכסף - רכישת חברת callverso.

אודיוקודס לא דיווחה מהו היקף הרכישה, כך שמדובר עבורה בסכום שאינו מהותי; בסוף הרבעון השלישי היו לאודיוקודס בקופה 185 מיליון דולר, לאחר שייצרה כ-43 מיליון דולר מפעילות שוטפת ברבעון. לפי ההערכות תשלם אודיוקודס סכום של 10-15 מיליון דולר עבור החברה הנרכשת.

בעלי המניות בחברה הנרכשת הם שני היזמים, טל חנוכי וסימון רפפורט. לפי נתוני IVC, השניים הקימו את קולוורסו בשנת 2008, כשבתחילה החברה נקראה E2M. רפפורט היה ממייסדי חברת פולי אינפורמיישן, שעסקה גם היא בתחום הקול, ואף הונפקה בבורסה המשנית של לונדון; וחנוכי היה בעברו איש מכירות בחברות הייטק שונות.

קולוורסו מספקת פתרונות של בינה מלאכותית לשיחות וטכנולוגיות עיבוד שפה טבעית. החברה פיתחה סוכן לקוח וירטואלי (שנקרא VICA - Virtual Intelligent Customer Agent) עבור מוקדי שירות לקוחות (contact center). לפי הודעתה של אודיוקודס, פתרון הסוכן הווירטואלי של קלוורסו מופעל בהצלחה אצל ספקי שירותי בריאות, שירותי תשתית ושירותים נוספים בישראל, שם הוא ממכן את הפעולה של משימות עסקיות מורכבות במוקדי שירות, כגון תזמון תורים רפואיים ותשלומי חשבונות.

כך למשל, במוקד השירות של שירותי בריאות כללית, הסוכן הווירטואלי של קלוורסו טיפל ביותר מ-14 מיליון שיחות בשנת 2020. מרקו גבאי, מנהל טכנולוגיות שירות ושיווק בכללית אמר: "פרסנו את VICA בשלבים המוקדמים של מגפת הקורונה כדי לתאם בדיקות PCR, ולספק ללקוחות את תוצאות הבדיקה. VICA אפשרה לנו להתמודד עם הגידול העצום במספר השיחות למוקד השירות שלנו ביעילות, תוך הפחתה דרמטית בעלויות התפעול שלנו".

לפי אתר האינטרנט של קלוורסו, הסוכן מטפל ב-52 מיליון שיחות לשנה, וחוסך בתקופה זו 380 אלף שעות עבודה של בני אדם, וכן של 21% בכוח האדם שנדרש למוקד השירות. באתר נכתב עוד כי בין לקוחות החברה - כללית, מכבי, מאוחדת, חברת החשמל ואנבידיה .

"השלמה להיצע ה-Voice.ai הקיים של אודיוקודס"

אודיוקודס, בניהולו של שבתאי אדלרסברג, מספקת פתרונות תקשורת לעסקים. לחברה יש בשנים האחרונות קו עסקים קטן אך צומח במהירות, המתמקד בבינה מלאכותית קולית, voice.ai, ושם תשתלב רכישת קולוורסו.

לדברי אדלרסברג, "הרכישה מציבה את אודיוקודס בעמדה חזקה יותר לשרת את השימוש הגובר של שירותי בינה מלאכותית לשיחות במוקדי שירות. הטכנולוגיה והמומחיות של קולוורסו בפיתוח ובפריסה של פתרונות בינה מלאכותית לטיפול בשיחות ישלימו ביעילות את היצע ה-Voice.ai הקיים של אודיוקודס, ויהוו גורם מרכזי במודרניזציה של תפעול מוקדי שירות".

אודיוקודס מצטרפת ברכישה הזו למגמה המתפתחת של רכישות סטארט-אפים טכנולוגיים מישראל על-ידי חברות טכנולוגיה ציבוריות שגם הן מישראל. בין החברות שביצעו מהלכי רכישה כאלה בחודשים האחרונים ניתן להזכיר את JFrog, המספקת פתרונות לעדכוני תוכנה רציפים, שרכשה שתי חברות סטארט-אפ ישראליות, VDoo ו-upswift, ביותר מ-300 מיליון דולר. חברת הסייבר צ'ק פוינט רכשה את עב-ענן תמורת 234 מיליון דולר נטו, פייבר רכשה את סטוק טאלנט, איירון סורס את בידאלגו, פריון רכשה את וידאזו ואוטונומו - את ניורה.

מומנטום חיובי במניה לאחר פרוץ הקורונה

החברות הציבוריות נהנות לרוב מיתרות מזומנים גדולות, ויכולות להשתמש גם במניותיהן כמטבע ברכישת חברות. חלק מהרוכשות עשו זאת זמן קצר לאחר גיוסי הון בשוק הציבורי. הרכישות של סטארט-אפים אמורות להאיץ את הצמיחה של החברות הרוכשות ולהרחיב את הפעילות שלהן.

אודיוקודס נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של כ-1.2 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 18.4% במחיר המניה בשנה האחרונה. בשנה שעברה, לאחר פרוץ משבר הקורונה ועליית הטרנד של מעבר לעבודה מהבית, מניית אודיוקודס נהנתה ממומנטום חיובי והחברה גייסה 91 מיליון דולר שהגדילו את יתרות המזומנים שלה. הגיוס בוצע לפי מחיר של 33 דולר, ולאחר מכן המניה המשיכה לטפס עד כ-44 דולר, אך כיום מחירה הוא כ-36 דולר, מחיר שכאמור משקף לה שווי של כ-1.2 מיליארד דולר.

תעודת זהות | Callverso

תחום עיסוק: מספקת פתרונות בינה מלאכותית עבור מוקדי שירות

היסטוריה: הוקמה בשנת 2008 על ידי טל חנוכי וסימון רפפורט

נתונים: פועלת מחולון, ובין לקוחותיה קופות החולים כללית, מכבי ומאוחדת, חברת החשמל ואנבידיה