נחתה בישראל: ספינת הדגל החשמלית של מרצדס

המכונית, בממדים של מרצדס S, מציעה סוללת ענק, טווח של עד 700 קמ"ש, תמיכה בנהיגה אוטונומית ותא נוסעים עתידני במחיר, שמתחיל ב-890 אלף שקל

מכונית הדגל החשמלית החדשה של מרצדס, EQS / צילום: יח''צ
מכונית הדגל החשמלית החדשה של מרצדס, EQS / צילום: יח''צ

חברת כלמוביל השיקה בישראל את מכונית הדגל החשמלית החדשה של מרצדס, EQS. המכונית פותחה על בסיס פלטפורמה חשמלית ייעודית והיא נמתחת לאורך 5.2 מ' ולרוחב 1.92 מ' וניצבת על בסיס גלגלים באורך 3.21 מ'. יש לה דלת אחורית מתרוממת ותא מטען בנפח 610 ליטר, גדול יותר משל ה-S קלאס בנזין.

בישראל המכונית משווקת בשלב הראשון בשתי גרסאות הנעה. גרסת EQS 450 מצוידת במנוע חשמלי אחורי עם הספק של 330 כ"ס ומזנק מאפס ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות. עם סוללה בקיבולת ברוטו של כ-120 קילוואט-שעה (ברוטו) - הקיבולת הגדולה ביותר ברכב סדרתי כיום - הרכב מסוגל להשיג טווח של עד 700 ק"מ בתקן WLTP.

החשמלית של מרצדס מגיעה לארץ / צילום: יח''צ
 החשמלית של מרצדס מגיעה לארץ / צילום: יח''צ

הגרסה השנייה, EQS 580, מצוידת במנוע נוסף עם הספק כולל של 523 כ"ס שיוצר הנעה כפולה. היא מסוגלת להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות ועם אותה סוללה משיגה טווח של עד כ-627 קמ"ש.

תא הנוסעים מציג עיצוב עתידני, שכולל מסך אישי לכל אחד מהמושבים ומערך פיקוד שמורכב מרצף של מסכי תצוגה מאחורי לוח זכוכית אחיד. מתלי אוויר הם סטנדרט וכך גם מערכת שמע מתקדמת, היגוי לכל הגלגלים, חישוקי 21 אינץ' ועוד.

באגף הבטיחות מגיע המכונית עם חומרה, שתאפשר בעתיד, כאשר הרגולציה תאפשר, נסיעה אוטונומית ללא התערבות הנהג במסלולים מוגדרים. היא כוללת בין השאר חיישן LIDAR קדמי וסוללה של חיישנים היקפיים.

המחירים מתחילים בכ-890 אלף שקל לדגם ה-450 ומגיעים עד כ-1.39 מיליון לגרסה העילית של דגם ה-580. למכונית יש כבר מספר הזמנות בישראל והחברה מעריכה שהיקף המכירות בשנה הראשונה יגיע לכ-100 יחידות בכפוף לזמינות המלאי.