מסתמן: מקאן ואדלר יתמודדו ראש בראש על תקציב עיריית ת"א

רק שני משרדי פרסום גדולים בחרו להתמודד על תקציב הפרסום של עיריית ת"א • היקף תקציב הפרסום של עיריית תל אביב אינו נחשב גדול, אך הוא תמיד היווה יעד מבוקש למשרדי הפרסום הגדולים • אירועים ומינויים

רון חולדאי, ראש עיריית ת''א / צילום: איל יצהר
רון חולדאי, ראש עיריית ת''א / צילום: איל יצהר

לאחר סבב של שאלות הבהרה והארכה, מסתמן כי רק שני משרדי פרסום גדולים בחרו להתמודד על תקציב הפרסום של עיריית ת"א. לגלובס נודע כי המשרדים הם מקאן ת"א ואדלר חומסקי, שיתמודדו ראש בראש. רוב משרדי הפרסום האחרים, ביניהם באומן בר ריבנאי, ראובני פרידן, יהושע TBWA, גליקמן שמיר סמסונוב וליאו ברנט בחרו של להתמודד במכרז - זאת למרות שהחלק הראשון בתהליך לא דורש השקעה מרובה.

רשמית, מדובר בתקציב שהיקפו מוגדר בכ-6 מיליון שקל, אולם בשנים האחרונות הוציאה העירייה באמצעות משרד הפרסום שלה רק כ-2-3 מיליון שקל מדי שנה.

לכאורה, מתנאי הסף של המכרז ניתן היה להבין כאילו האפשרות להתמודד פתוחה כמעט לכל משרדי הפרסום, מאחר שרף היקף המחזור שנדרש לצורך השתתפות עומד על 6 מיליון שקל בלבד. גם המשאבים שנדרשים מהמשרדים לצורך ההתמודדות אינם גדולים: בשלב הראשון נדרשות מצגות משרד בלבד, ובשלב השני, שאליו היו אמורים לעלות שלושה משרדים, יידרשו גם מצגות קריאטיב והצעות מסחריות.

אלא שבשלב שאלות ההבהרה התברר כי תנאי הקשור לניהול המדיה משאיר מחוץ להתמודדות כמעט את כל המשרדים: למשרד המתמודד צריכה להיות חברת מדיה בבעלותו המלאה. כלומר, לא כחברת בת או חברה אחות.

שוק המדיה בישראל מנוהל על ידי מספר מצומצם של חברות, אולם רק לשני משרדים - מקאן ואדלר חומסקי - יש חברות מדיה שבבעלותן המלאה. באופן הזה, כל משרדי הפרסום של פובליסיס למשל אינם יכולים להתמודד, כי חברת זניט שרוכשת מדיה עבור לקוחותיהם, היא חברת אחות ולא חברת בת. בסיטואציה שנוצרה, ייתכן מצב שבו יהיה משרד פרסום קטן שמחזיק זרוע לניהול מדיה תחת הגדרה של חברה, אך הסיכוי שגוף כזה ינצח את שני הגדולים איננו משמעותי.

היקף תקציב הפרסום של עיריית תל אביב אינו נחשב גדול, אך הוא תמיד היווה יעד מבוקש למשרדי הפרסום הגדולים. מאז 2011 התקציב נוהל במשך שש שנים במשרד הפרסום מקאן תל אביב. במכרז הבא, שנערך ב-2017, העריכו רבים כי הוא המועמד המוביל לזכייה - אולם בסופו של דבר זכה אדלר-חומסקי.

במבחן התוצאה, תקציב עיריית תל אביב לא תרם הרבה לקופת אדלר-חומסקי. אמנם המכרז דיבר על היקף תקציב של 56 מיליון שקל, אבל בפועל, לאורך רוב שנות ההתקשרות העירייה השקיעה בפרסום סכומים נמוכים באופן משמעותי. חלק מהיעדר הפרסום בשנים 2020-2021 אפשר לתלות במשבר הקורונה, אולם כבר ב-2019 קטן התקציב באופן דרמטי, ועמד על 2 מיליון שקל בלבד - סכום שאף לא עבר במלואו לאדלר-חומסקי. ייתכן שהסיבה לכך נובעת מהשימוש הגבוה של העירייה ברשתות החברתיות - תחום שבו העיר נתפסת כמפרסם מצטיין, חדשני, קריאייטיבי ומוביל.

ענת ביין-לובוביץ'

המשפחה החדשה של דיסני

80% מהציבור מאמינים שמשפחות חד הוריות הן משפחות לכל דבר, ו-65% מאמינים כי משפחות חד מיניות הן משפחות לכל דבר - כך עולה מסקר חדש שערכה חברת דיסני לבדיקת עמדת הישראלים בנוגע למשפחות. הסקר נערך באמצעות מכון מחקר GetWise, בקרב מדגם מייצג של 500 נשים וגברים בישראל בני 18 ומעלה.

צילום מתוך קמפיין החגים של דיסני / צילום: דיסני
 צילום מתוך קמפיין החגים של דיסני / צילום: דיסני

מהסקר עולה גם כי 81% מאמינים שמה שחשוב במשפחה אלו החוויות שצוברים יחד, ולאו דווקא קשר הדם, ו- 83% מבני ה-25-34 סבורים כי מי שמגדל את הילדים ומשקיע בהם נחשב להורה, ולאו דווקא ההורה הביולוגי.

הסקר נערך כחלק מקמפיין "מהמשפחה שלנו למשפחה שלכם", שנולד בעקבות החלטת החברה לשים זרקור על משפחות שבהן אחד ההורים אינו ביולוגי. הקמפיין החל ב-2020, ולקראת הכריסטמס וחנוכה זוכה להמשך בדמות סרטון אנימציה בן 3 דקות על אישה צעירה ושני ילדיה, וברגעי המעבר של אב חורג העובר להתגורר עימם. הסרטון מלווה בשיר של זמר הג'אז זוכה האמי, גרגורי פורטר, ובישראל מבצע את השיר סטפן לגר.

"מטרת הקמפיין היא לשתף סיפור אוניברסלי המדגיש את חשיבות ה'ביחד' של משפחה, ואת הכוח של יצירת חוויות לאורך זמן", מסכמת קרן סער, מנכ"לית חטיבת הסחר של דיסני ישראל.

מצנח הזהב

מיכאל ויינר מונה לסגן נשיא ומנכ"ל אוניברסיטת חיפה. קודם לכן כיהן כסמנכ"ל כספים ופיתוח עסקי של האוניברסיטה.

מיכאל ויינר / צילום: אוניברסיטת חיפה
 מיכאל ויינר / צילום: אוניברסיטת חיפה

עו"ד ענת קפלן, 36, מונתה לראש המחלקה המשפטית והציות של מערב אירופה בקונצרן הבינלאומי BSH, היצרן והמפיץ של מותגי בוש, סימנס, קונסטרוקטה וגגנאו.

רועי וישנוביצקי, 39, מונה למנכ"ל קבוצת הנדל"ן חג'ג', ויחליף בתפקיד את עידו חג'ג', מבעלי השליטה בחברה. וישנוביצקי הוא בעל ניסיון רב בייזום ופיתוח נדל"ן, פרויקטי בנייה, פרויקטי אנרגיה ופרויקטי גמר, וכן ניסיון וידע נרחב בהיבטים פיננסיים של חברות ציבוריות.

רועי וישנוביצקי / צילום: יח''צ
 רועי וישנוביצקי / צילום: יח''צ

בחמש השנים האחרונות מילא תפקידים בכירים בקבוצת AroundTown SA בשליטת יקיר גבאי, uבתפקידו האחרון כיהן במשך כשנה כמנכ"ל חברת הנדל"ן המסחרי  הגרמנית TLG IMMOBILLIEN AG, שנסחרת בשווי של כ-3 מיליארד אירו.

מיטל אבוטבול מונתה למנהלת הפיתוח העסקי של איגוד החברות הציבוריות.

הדס יציב איינבינדר מונתה לסמנכ"לית השיווק של קבוצת כלי הרכב יד שנייה, טרייד מוביל.

עדי ינוביץ, 46, מונתה לראש מחלקת הצלחת לקוחות (הטמעה, תמיכה טכנית וניהול עסקי) בסטארט-אפ הייבוב, שמפתח פלטפורמה לניהול עובדים עבור עסקים. קודם לכן כיהנה במשך כשנתיים כסמנכ"לית שירות לקוחות.

יפעת יפה מונתה לסמנכ"לית השיווק של SHEKEL, הנסחרת בבורסה האוסטרלית. החברה מפתחת משקלים מתקדמים לחנויות, ונמצאת בכ-95% מנתח שוק הקופות בתחום הקמעונאי בישראל.

יפעת יפה / צילום: אלכס ליפקין
 יפעת יפה / צילום: אלכס ליפקין

בימים אלה היא מטמיעה פיתוחים חדשים ומתקדמים ברשתות ריטייל מובילות בארץ ובעולם. 

מור פסו אבלגון מונתה לסמנכ"לית השיווק בסטארט-אפ האיקומרס Karma, שגייס לאחרונה 25 מיליון דולר.

מור פסו אבלגון / צילום: שרבן לופו
 מור פסו אבלגון / צילום: שרבן לופו

קודם לכן כיהנה במשך שלוש שנים כסמנכ"לית השיווק של קסטרו.

חדשות טובות

עמותת גדולים מהחיים חוברת לרשתות גוד פארם, miniso ו-ACE, ותמכור בסניפיהן מארזי "סופגניות גדולות מהחיים" תמורת 18 שקל, ומארז נרות חנוכה תמורת 10 שקל.

מארז להכנת סופגניות של גדולים מהחיים / צילום: גדולים מהחיים
 מארז להכנת סופגניות של גדולים מהחיים / צילום: גדולים מהחיים