לידיעת הטסים: בקרוב בדיקת הקורונה בחזור תהיה פשוטה יותר

שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע כי הוא ובכירי המשרד סיכמו על כך שלפני העלייה למטוס בדרך חזרה, ניתן יהיה להסתפק בבדיקת אנטיגן • כיום הדרישה היא לבדיקת PCR שנחשבת ליקרה יותר ולפחות זמינה • המהלך טעון אישור של הממשלה והכנסת

בדיקת קורונה מהירה / צילום: Shutterstock, Jochen Gittel
בדיקת קורונה מהירה / צילום: Shutterstock, Jochen Gittel

בקרוב ככל הנראה הדרך חזרה הביתה מהחופשה תהיה מעט יותר פשוטה. שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו סיכמו כי ישראלים השבים מחו"ל ותיירים הבאים לבקר בישראל יוכלו לבצע בדיקת אנטיגן במקום PCR כתנאי לעלייה למטוס. עם זאת, במשרד מדגישים כי מדובר בבדיקה במקום מוכר ומורשה ולא בערכת בדיקה ביתית. בדיקת האנטיגן לרוב זולה יותר ונגישה יותר מאשר בדיקת PCR.

שינוי המדיניות, שצפוי להיכנס לתוקף בכפוף לאישור הממשלה והכנסת, יאפשר לנוסעים שמבקשים להיכנס לישראל לבחור האם לבצע בדיקת אנטיגן במהלך 24 השעות לפני עלייה למטוס או בדיקת PCR כפי שנדרש כיום, במהלך 72 שעות לפני ההמראה.

עוד אומרים במשרד הבריאות כי המהלך נעשה בתיאום עם משרדי התיירות והתחבורה, במאמץ משותף לאפשר את חידוש התיירות הנכנסת ולהקל על ישראלים היוצאים לחו״ל, תוך שמירה על בריאות הציבור.

עם זאת, מדגישים במשרד הבריאות כי שני כללים שחלים כבר היום יישארו ללא שינוי. ראשית, נוסע שישהה בחו״ל פחות מ-72 שעות לא יידרש לבדיקה כלשהי לפני ההמראה לישראל. בנוסף, כל הנוחתים בישראל מחויבים לבצע עם הנחיתה בדיקת PCR בשדה התעופה.