בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה אדומה בניו יורק; יום הפסדי ראשון לריביאן, וויקס איבדה 6%

לאחר דיווחים שאמזון לא תקבל כאמצעי תשלום כרטיסי ויזה שהונפקו בבריטניה - מניית ענקית כרטיסי האשראי איבדה 5% • נעילה שלילית באנגליה על רקע שיא של 10 שנים באינפלציה: מדד המחירים לצרכן זינק ב-4.2% ב-12 החודשים האחרונים • ירידות בשוק הנפט הגולמי • צים היכתה את התחזיות - המניה מתחזקת

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:01

יום המסחר בניו יורק הסתיים בירידות שערים. מדד נאסד"ק ירד בכ-0.3%, דאו ג'ונס איבד כמעט 0.6% ו-S&P 500 השיל 0.2%.

מניית יצרנית הרכב ריביאן רשמה יום הפסדי ראשון מאז שהונפקה ביום רביעי שעבר ומחקה קרוב ל-15%. שווי החברה עדיין גבוה משל ענקיות רכב כמו ג'נרל מוטורס  ופורד מוטורס , ועומד על כ-129 מיליארד דולר. טסלה , מנגד, התחזקה. גם אפל , מודרנה  ורובלוקס  התקדמו יפה.

ויזה  רשמה לאורך היום ירידה של כ-5% בעקבות הדיווחים כי אמזון  לא תקבל תשלומים בכרטיסי ויזה שהונפקו בבריטניה. גם מניית פייפל  איבדה קרוב ל-5% ומסטרקארד  נסוגה בכ-3%. גם טרגט  איבדה גובה על אף שעקפה את התחזיות. ענקית הקמעונאות דיווחה היום על רווח של 3.03 דולר למניה ברבעון האחרון (לעומת צפי ל-2.83 דולר) והכנסותיה גדלו ב-13% ל-25.65 מיליארד דולר, כשאנליסטים ציפו להכנסות של כ-24.8 מיליארד דולר.

בקרב המניות הישראליות נרשמו ירידות חדות אצל דלק US , קורנית דיגיטל , ריסקיפייד , וויקס , למונייד  ורדהיל .

מנגד, אינוויז  קפצה בשיעור דו ספרתי, וגם אופקו הלת'  ונובה  בלטו עם עליות יפות. נובה דיווחה אמש לאחר סיום המסחר בניו יורק על חתימת הסכם לרכישת חברת אנקוסיס, חברה פרטית שהמטה שלה ממוקם בגרמניה, בתמורה לכ-100 מיליון דולר במזומן, כולל תשלום מבוסס ביצועים בהיקף של כ-10 מיליון דולר.

בשוק המט"ח הירידות יציבות סביב 0.5% בדולר ובאירו. הדולר נסחר תמורת 3.076 שקלים, האירו תמורת 3.482 שקלים. הפאונד יציב יחסית סביב 4.149 שקלים. בשוק הנפט נרשמו ירידות של כ-2.5% בשני סוגי הנפט הגולמי. נפט מסוג ברנט נסחר תמורת 80.6 דולר לחבית.

22:05

המסכים בוול סטריט עדיין אדומים, כאשר הירידה הגבוהה בקרב המדדים הגדולים היא בדאו ג'ונס שמאבד כ-0.5%. בפסגת המדד אפל  שעולה ב-1.9%. עוד רושמות עליות יפות מודרנה , טסלה , פייזר וג'נרל מוטורס. ריביאן ממשיכה למחוק כ-15%.

קורנית דיגיטל  הישראלית צונחת ב-9% לאחר שדיווחה כי תגייס לקופתה 240 מיליון דולר. במסגרת ההנפקה תתבצע גם הצעת מכר של מניות קורנית על ידי ענקית המסחר האלקטרוני אמזון, המממשת רווח עצום. במחיר השוק הנוכחי של המניה, מדובר במכירה שתניב לאמזון רווח של כ-104 מיליון דולר, לאחר שאשתקד מכרה מניות קורנית ברווח של 73 מיליון דולר.

בשוק המט"ח עדיין נרשמות ירידות מתונות. הדולר נסחר סביב 3.074 שקלים (כאשר ירד לרמה של 3.04 מוקדם יותר) והאירו נסחר תמורת 3.477 שקלים (כאשר הגיע לשפל יומי של 3.44 קודם).

20:55

מחירי הנפט הגולמי נופלים בכ-3%, וגם מחירי נפט מסוג ברנט יורדים מתחת לרף ה-80 דולר לחבית. חוזה למסירה בינואר של נפט WTI נסחר תמורת 77.1 דולר לחבית, חוזה על נפט מסוג ברנט נסחר ב-79.92 דולר.

20:15

המסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים בירידות שערים. דאו ג'ונס ונאסד"ק יורדים ב-0.3%, S&P 500 נסוג 0.2%.

ויזה  ממשיכה לאבד כ-5.5% במחזור מסחר גבוה בעקבות דיווחים שלפיהם אמזון  תפסיק לקבל תשלומים שבוצעו בכרטיסי אשראי של ויזה שהונפקו בבריטניה החל מהשנה הבאה. יצרנית הרכב החשמלי ריביאן מאבדת כ-15% ביום ראשון של הפסדים מאז שהונפקה ביום רביעי שעבר, ולאחר שטסה מעל 70% בימים הללו. גם חברת הרכב החשמלי לוסיד מאבדת גובה (לאחר שאתמול זינקה ב-24%). יצרנית משקאות השיבולת שועל אוטלי מאבדת 6.5%.

בקרב המניות הישראליות נרשמות ירידות בולטות אצל וויקס , דלק US , ארבה רובוטיקס , סיירן  וריסקיפייד . גם למונייד  מאבדת כ-4% ולייבפרסון  משילה 3.5%.

מנגד, אינוויז  מתחזקת ב-7.2%, אופקו הלת'  מתקדמת מעל 6% וגם נובה  מרכזת עניין. מניית טוקספייס , שבימים האחרונים מחקה 36% משוויה בהמשך לפרסום הדוחות ופרישת המייסדים בני הזוג אורן ורוני פרנק, עולה בכ-5%.

18:40

נעילה מעורבת בבורסות אירופה. דאקס ננעל ללא שינוי מהותי, קאק התקדם פחות מ-0.1% ואילו הפוטסי איבד כ-0.5% על רקע נתוני האינפלציה שפורסמו מוקדם יותר, ובעקבות ירידות בולטות של וודאפון , קבוצת התעופה IAG  ויצרנית הרכב רולס רויס .

בעוד שהמסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים במגמה שלילית (דאו ג'ונס יורד ב-0.5%, S&P500 ב-0.1% ונאסד"ק יציב), גם עליות יפות נרשמות היום. בין השאר, טסלה  מתקדמת כ-4%, מודרנה  מוסיפה מעל 3%, ג'נרל מוטורס  מתקדמת 2.6% ואפל  עולה ב-2%.

מנגד, יצרנית הרכב החשמלי ריביאן מוחקת מעל 14%, ויזה  ממשיכה לבלוט לרעה עם ירידה של 5.5%, טרגט  מאבדת 5%, גולדמן זאקס  יורד ב-2.3% ופייפאל  משילה 4.6%.

בשוק המט"ח הירידות החלו להתמתן, ככל הנראה בעקבות התערבות של בנק ישראל. הדולר נסחר בירידה של 0.5% סביב 3.076 שקלים (כאשר ירד לרמה של 3.04 קודם לכן). האירו נסחר בירידה של 0.6% ברמה של 3.478 שקלים (כאשר ירד על ל-3.44 קודם). גם הפאונד נחלש לרמה של 4.14 שקלים, כאשר מוקדם יותר הגיע לשפל בן 30 שנה כאשר ירד מתחת לרף ה-4.10 שקלים.

בתוך כך, הירידות בשוק הנפט הגולמי התחזקו לאחר פרסום מלאי הנפט בארה"ב - על אף שהם מעידים על עלייה בביקושים שצפויה לתמוך במחירים. בשבוע החולף נרשם בארה"ב מלאי של מיליון חביות בלבד, בעוד שהצפי היה ל-2.1 מיליון. נפט אמריקאי נסחר סביב 78.4 דולר לחבית, נפט מסוג ברנט תמורת 81.4 דולר.

17:05

וול סטריט עברה למגמה שלילית לחלוטין, כאשר כעת גם מדד נאסד"ק נסחר בירידה קלה ומאבד 0.2%, בעיקר בשל ירידות גבוהות של פלוטון , באידו  הסינית ופייפאל . דאו ג'ונס יורד בקרוב ל-0.3%, בעיקר כתוצאה מירידה חדה של כמעט 5% של ויזה .

בקרב הישראליות אינוויז  ממשיכה לבלוט עם זינוק של כ-9%, בעוד שהעלייה של צים התמתנה ועומדת על 2%. איי.סי.אל, נובה ואופקו הלת'  מרכזות עניין. לייבפרסון מאבדת כמעט 4% ויורדת לשפל של כל הזמנים.

16:31

פתיחה מעורבת בוול סטריט. דאו ג'ונס ו-S&P 500 רושמים ירידות קלות בעוד שהנאסד"ק מתקדם.

חברת הרכב החשמלי ריביאן, שזינקה כבר בעשרות אחוזים מאז שהונפקה, איבדה כ-7% במסחר המוקדם וממשיכה לאבד גובה גם במסחר הרגיל. גם טרגט  נסוגה לאחר שפרסמה דוחות רבעוניים, בעוד שמנגד לואוס  מתחזקת לאור תוצאות טובות.

צים , שפרסמה תוצאות מצוינות לרבעון השלישי, ממשיכה במומנטום החיובי שרשמה בטרום ומזנקת גם כעת. גם אינוויז , נובה , איי.סי.אל  ורי אוטומוטיב  מתקדמות. מנגד, ביומיקס , טרמור  וג'יי פרוג  נחלשות, וכן קומפיוג'ן  שמאחוריה כבר כמעט שבוע של ירידות.

באירופה נמשכת המגמה המעורבת כאשר דויטשה בנק , סימנס הלת'ינירס  ומרק  בולטים לטובה בגרמניה, בעוד שבאנגליה נרשמות בעיקר ירידות - בין השאר לחברת הטלקום וודאפון  שמאבדת כ-3% במחזור המסחר הגבוה במדד פוטסי ורויאל דאץ' של , שנחלשת לאחר שהודיעה השבוע על מחיקת המניה מבורסת אמסטרדם ועל שינוי שמה ל"של" בלבד.

14:15

חברת צים  היכתה את התחזיות: החברה דיווחה היום על רווח נקי של 1.46 מיליארד דולר ברבעון השלישי, לעומת רווח של 144 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה עמדו על כ-3.14 מיליארד דולר ברבעון זה, לעומת 1.01 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2020. מניית צים מזנקת בכ-8% במסחר המוקדם.

13:35

ענקית הקמעונאות טרגט  דיווחה היום על רווח של כ-1.5 מיליארד דולר, 3.03 דולר למניה, ברבעון האחרון. הכנסותיה גדלו ב-13% ל-25.65 מיליארד דולר. אנליסטים ציפו לרווח של 2.83 דולר למניה והכנסות של כ-24.8 מיליארד דולר.

12:00

בשוק הקריפטו הביטקוין ממשיך לאבד גובה ונסחר כעת בירידה של 1% סביב 59,000 דולר ליחידה. האת'ר נחלש ביותר מ-1% ונסחר תמורת כ-4,130 דולר.

הזהב רושם עלייה קלה.

חברת נובה  הודיעה אמש לאחר סיום המסחר בניו יורק על חתימת הסכם לרכישת חברת אנקוסיס, חברה פרטית שהמטה שלה ממוקם בגרמניה, בתמורה לכ-100 מיליון דולר במזומן, כולל תשלום מבוסס ביצועים בהיקף של כ-10 מיליון דולר. הרכישה כפופה למספר תנאי סגירה ולאישור רגולטורי בגרמניה. העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון הראשון של 2022. נובה צופה שהרכישה תשפיע חיובית על הרווח המדולל למניה על בסיס Non-GAAP תוך 12 חודשים מיום הסגירה.

חברת אנקוסיס הינה ספקית של מערכות למדידות כימיות לשימוש בתהליכי ייצור מתקדמים של מוליכים למחצה.

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. בגזרת החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נרשמת יציבות. 

בתחום המאקרו, היום פורסם כי האינפלציה באנגליה בשיא של 10 שנים: מדד המחירים לצרכן זינק ב-4.2% ב-12 החודשים האחרונים.

08:15

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת. בגזרת החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נרשמת יציבות. זאת לאחר שיום המסחר בבורסות ניו יורק ננעל בעליות: מדד נאסד"ק עלה 0.8%, מדד דאו ג'ונס התקדם 0.2% ומדד S&P 500 התחזק ב-0.2%. 

בשוק הקריפטו נרשמת התייצבות לאחר ירידות חדות אתמול, והביטקוין נסחר סביב 59,600 דולר ליחידה. האת'ר נחלש בשיעור קל ונסחר תמורת כ-4,170 דולר.

החוזים על הנפט נסחרים בירידות קלות.

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים מתייצבת על כ-1.63%.  עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מציין בסקירתו השבועית כי "להערכתנו , למרות האינפלציה הגבוהה, הבנק המרכזי בארה"ב לא יהדק את מדיניותו מוקדם מהצפוי לאור העובדה שמרבית האינפלציה מקורה בזעזועי היצע (כפי שהנגיד הדגיש בהחלטת הריבית האחרונה), הצפי למדיניות פיסקאלית פחות מרחיבה (התקציב עדיין לא עבר) והחשש שהעלייה במחיר הדלק ימתן את הביקושים".