לפעמים ההתעקשות "להעמיס" כוכבים כדי לבלוט על המסך לא משתלמת

הפרסומת עמוסת הכוכבים של בנק הפועלים מתקשה לחדור לתודעה, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • לעומת זאת, הניסיון של בזק להצדיק את הליהוק של כוכבי "קופה ראשית" עובר את מבחן האהדה

ליאור רז מחליף את היונים בקמפיין ביטוח ישיר / צילום: צילום מסך
ליאור רז מחליף את היונים בקמפיין ביטוח ישיר / צילום: צילום מסך

פרסומות חדשות ועמוסות כוכבים שוטפות בתקופה האחרונה את ברייק הפרסומות, אך לרגעים נראה כי ההתעקשות "להעמיס" כוכבים כדי ללכת על בטוח לא בהכרח נותנת את התוצאה הטובה ביותר - לפחות לא בכל הקשור לדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות.

כך, למשל, הפרסומת לאפליקציית ההטבות החדשה של בנק הפועלים, שכללה בו זמנית את אופירה אסייג, מושיק רוט, עמוס תמם, קים אור אזולאי ועדן אלנה, לא נכנסה השבוע לדירוג - אולי בגלל ריבוי הסרטים והפרזנטורים, שמקשים על החיבור לכדי תפיסת קמפיין אחד.

 
  

גם בזק עלו השבוע בקמפיין מושקע במיוחד, שבו מככבים רוב כוכבי הסדרה "קופה ראשית". כמקובל בקמפיינים של בזק, גם הפעם לא חסכו באמצעים - קאסט מושקע ויקר, הפקה גרנדיוזית וסרטון של 90 שניות - האורך המקסימלי המותר לשידור.

קרן מור מ''קופה ראשית'' בקמפיין בזק / צילום: צילום מסך
 קרן מור מ''קופה ראשית'' בקמפיין בזק / צילום: צילום מסך

הפרסומת כולה מדיפה ניסיון "להצדיק" את הליהוק - בדיחה רודפת בדיחה ללא הפוגה, ולרגעים נדמה שיותר משהפרסומת משרתת את בזק, בזק משרתת את "קופה ראשית". לא ברור האם צופים שאינם מכירים את הסדרה מבינים את ההקשר של הבדיחות, והאם הן לא היו יותר אפקטיביות במרווחים יותר גדולים ועל קצת פחות זמן באוויר. כך או כך, לפחות את מבחן האהדה הפרסומת צולחת בכבוד, ומתמקמת במקום השני בדירוג האהדה (לאחר הפרסומת של פריגת המדורגת במקום הראשון) עם שיעורי אהדה של 14.1%.

לפני מספר שבועות חשפנו בגלובס כי ביטוח ישיר החליטו להיפרד מזוג היונים שליוו אותם בעשור האחרון, ובדקו בין היתר את האפשרות להתקשר עם כוכבי "קופה ראשית". בסופו של דבר מי שקיבל את תפקיד הפרזנטור הוא כוכב הסדרה פאודה, ליאור רז, שבקו הפרסומי החדש מנסה את מזלו כקומיקאי.

לפחות לפי נתוני הדירוג, כלל לא בטוח שלשעשע זה הפורטה של רז, ואולי בינתיים הצופים פחות מתחברים למה שמרגיש מאמץ יתר להצחיק. בינתיים הפרסומת מדורגת במקום השלישי בדירוג הפרסומות הזכורות, ובשישי באהובות.

שלום מיכאשווילי בקמפיין פריגת / צילום: צילום מסך
 שלום מיכאשווילי בקמפיין פריגת / צילום: צילום מסך

אפשר בקלות להתחבר למסר האסטרטגי של הקמפיין שלפיו יש פער בין איך הצרכן מרגיש כשהוא רוכש ביטוח לתחושתו במצבים בהם הוא נדרש להפעיל את הביטוח. עם זאת, כשרואים עוד פרסומת בכיכובו של עוד פרזנטור, כשממש באותו ברייק משודרות עוד פרסומות לביטוח שגם בהן מככבים פרזנטורים גברים, קשה שלא לתהות האם היה היגיון בפרידה מהיונים שהיו כה מזוהות עם החברה - או שאפשר היה להלביש את המסר על נכס שכבר קיים.

נזכיר כי זאת הפרסומת הראשונה שיוצר משרד הפרסום מקאן ת"א לביטוח ישיר, ואפשר להניח כי ייקח זמן להדק ולדייק את השפה החדשה. אם בביטוח ישיר יקפידו להתנהל באופן שאפיין אותם בשנים קודמות, ולהקפיד להיות באוויר באופן אינטנסיבי, סביר שבסופו של דבר הקהל יתרגל לקו החדש.

כמו ביטוח ישיר, גם כלל מעלים קמפיין חדש עם פרזנטור מוכר - אייל קיציס, שאליו מצטרף הפעם הזמר גלעד כהנא. הקמפיין אמנם עושה צעד חזרה לימי פרסומות הזמר שכיכבו בברייקים עד לא מזמן, אבל לפחות בתקופה הנוכחית מדובר בפרסומת בודדת, ואפשר רק לקוות שלא תהיה יריית הפתיחה לגל נוסף. הפרסומת לכלל היא המושקעת ביותר בשבוע, עם היקף השקעה שעומד לפי נתוני יפעת בקרת פרסום על 2 מיליון שקל.

בצמרת הדירוג אין השבוע הרבה שינוי: הפרסומת לפריגת האהובה יותר, ושל מזרחי-טפחות הזכורה ביותר.

זה הכלל
האהדה לפרסומת של כלל עולה ככל שעולים בגיל.

גידולים בהיקפים
היקף הפרסום בטלוויזיה עלה השבוע מ-38 מיליון שקל ל-42 מיליון שקל.

המשרד המוביל
4 מתוך הפרסומות המובילות השבוע הן של אדלר חומסקי.