אושרה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית במתחם דליה בבת ים

במסגרת התוכנית, 6 מבני מגורים עם 168 יח"ד יפונו לטובת הקמת 8 בניינים עם 780 יח"ד

תוכנית מתחם דליה בבת ים / הדמיה: Olin
תוכנית מתחם דליה בבת ים / הדמיה: Olin

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) החליטה לאשר להפקדה את התוכנית להתחדשות עירונית ב'מתחם דליה' שבשכונת רמת הנשיא בבת ים (תמל/2035).

שטח התוכנית הוא כ-36 דונם והיא ממוקמת בתחום שבין הרחובות כ"ט בנובמבר בצפון, הרב מימון מדרום, אנה פרנק ממערב ודליה במזרח. כיום יש במתחם 6 מבני מגורים בני 4 קומות בהם 168 יח"ד, שיפונו לטובת הקמת 8 מבני מגורים בגבהים של 10-42 קומות, ובהם 780 יח"ד. יש לציין כי התוכנית כוללת תוספת של 10 דונם שטחים פתוחים.

התוכנית כוללת הקמת רחוב חדש שיחבר בין הרחובות דליה לכ"ט בנובמבר, כדי לשפר את הקישוריות והנגישות. המתחם משורת היטב על ידי קווי תחבורה ציבורית שיהיו ממוקמים בסמיכות לו - נת"צ במסגרת "מהיר לעיר" (בתכנון מפורט לביצוע), הקו ה"אדום" של הרכבת הקלה (בביצוע) וקו מטרו (בתכנון). כמו כן בתחום התוכנית יעבור שביל אופניים מהיר במסגרת פרויקט ה"אופנידן". כמו כן, חניות המתחם כולו מוצעות בתת הקרקע.

הדוח החברתי, שהוכן כנספח לתוכנית, מתאר מצב שבו כ-70% מהדיירים במקום גרים בדירות בבעלותם. 5% מהדירות הן בבעלות עמידר והשאר בשכירות. כמחצית מהדיירים הם יוצאי ברית המועצות לשעבר, 23% יוצאי מדינות ערב, 18% ילידי הארץ. 50% מהמתגוררים במתחם זכאים להנחה בארנונה, בעיקר מסיבות של גיל מבוגר. מחבר הדוח ממליץ על הקמת קרן תחזוקה ע"י היזם, שתסייע במימון ועד הבית, אחרי שיתבצע המעבר למבנים החדשים, לפרק זמן של 10 שנים.

התוכנית מקודמת על ידי חברת שפיר בשיתוף עיריית בת ים. היא נערכה על ידי CityBee אדריכלים.