חוק הגבלת כהונה עבר בקריאה ראשונה ברוב של 66 תומכים מול 48 מתנגדים

החוק לא יחול רטרואקטיבית אך נתקל בהתנגדות מצד אנשי האופוזיציה ויצר סדר יום סוער במיוחד במליאה • לאחר אישור החוק אמש במשאל טלפוני בממשלה תקפו בליכוד את הקואליציה: "חוק שלא מקובל בשום דמוקרטיה פרלמנטרית בעולם. בושה"

שר המשפטים גדעון סער במליאת הכנסת, הערב / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
שר המשפטים גדעון סער במליאת הכנסת, הערב / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לאחר שהלילה אישרו חברי הממשלה את חוק הגבלת כהונה של שר המשפטים גדעון סער במשאל טלפוני, היום (ב') אישרו חברי הקואליציה את החוק שנועד להגביל כהונת ראש ממשלה לשמונה שנים או שתי קדנציות בקריאה ראשונה. החוק לא יחול רטרואקטיבית אך נתקל בהתנגדות מצד אנשי האופוזיציה ויצר סדר יום סוער במיוחד במליאה, אך הוא עבר בשל תמיכה מצד חברי הכנסת של הרשימה המשותפת.

במהלך כנס הקיץ הנחה סער את משרדו להכין גם את תזכיר החוק לפיו מי שנאשם בפלילים - לא ניתן יהיה להטיל עליו את הרכבת הממשלה. החוק צפוי למנוע באופן ישיר מבנימין נתניהו לכהן כראש ממשלה, ולמרות זאת סער טען פעמים רבות כי אין זה חוק פרסונלי. החוק עוד לא הגיע להצבעה בכנסת בשל התנגדותה של שרת הפנים איילת שקד, אולם היא איננה מתנגדת לחוק להגבלת כהונה וכך גם ראש הממשלה נפתלי בנט.

לאחר אישור החוק אמש במשאל טלפוני תקפו בליכוד את הממשלה. "ביום של פיגוע רצחני, הממשלה של בנט-עבאס עסוקה בלחוקק חוק איראני להגבלת כהונה, חוק שלא מקובל בשום דמוקרטיה פרלמנטרית בעולם. בושה", לשון ההודעה שהופצה לכתבים.