חברת התעופה Tus תפעיל טיסות ישירות לדיסלדורף שבגרמניה

מדובר ביעד הראשון שתפעיל החברה מת"א למערב אירופה, לאחר שבמהלך הקיץ הפעילה טיסות לקפריסין וליוון • בשלב זה Tus תפעל בלעדית בקו • הטיסות מת"א לדיסלדורף יחלו לפעול ב-10 בינואר 2022 בתדירות של פעמיים בשבוע בימים שני וחמישי • מחיר הטיסה מתחיל מ-75 אירו לכיוון

מטוס של TUS AIR / צילום: Elliott Kefalas
מטוס של TUS AIR / צילום: Elliott Kefalas

חברת התעופה TUS AIR תפעיל טיסות בקו תל אביב-דיסלדורף. Tus היא חברת תעופה קפריסאית הנמצאת בבעלות חברת גלובל כנפיים ליסינג שבשליטת קבוצת גלובל כנפיים הנמצאת בבעלות משפחת בורוביץ' - לשעבר בעלת השליטה בחברת אל על. כנפיים השקיעה לאחרונה בחברת התעופה ורכשה 49.9% ממניותיה. מי שמחזיק בשאר המניות של החברה הוא איש התעופה האמריקאי-קפריסאי קנת' וולי שבידיו 51.1% ממניות החברה. וולי הוא גם הבעלים של חברת התעופה האמריקאית איסטרן איירליינס.

מדובר ביעד הראשון שתפעיל החברה מתל אביב למערב אירופה, לאחר שבמהלך הקיץ הפעילה טיסות מתל אביב לקפריסין וליוון. בשלב זה Tus תפעל בלעדית בקו, לאחר שחברות אחרות שהציעו טיסות לדיסלדורף, בהן גם אל על, לא מפעילות טיסות ליעד, שמוגדר כיעד לאנשי עסקים בעיקר.

על פי הגדרתה, החברה פועלת כ"חברת תעופה היברידית" המפעילה טיסות לואו קוסט וטיסות בשירות מלא, זאת בהתאם ליעד ולמוצר. יצוין כי מודל המשלב טיסות לואו קוסט וטיסות בשירות מלא באותה חברה הוכח ככישלון כך למשל באל על שניסתה לפעול בשוק הלואו קוסט עם המותג UP. בכדי להציע טיסות לואו קוסט ולהתחרות במחירים שמציעות חברות דוגמת רינאייר, איזי ג'ט או וויז אייר יש לפעול במנגון לואו קוסטי גם בכל הנוגע לתפעול ולמודל הניהולי של החברה. היתרון שעומד לטוס בעניין זה הוא היותה חברה קפריסאית שלה עלויות מופחתות מאלה של החברות הישראליות (לדוגמת בהיבט השכר לעובדים).

טוס מחזיקה בשלב זה בשני מטוסי איירבוס 320 בתצורה של 180 מושבים כשהיא הזמינה שלושה מטוסים נוספים, שניים מהם מאותו הסוג ומטוס נוסף מסוג איירבוס 330 שישמש אותה לטיסות ליעדים רחוקים יותר.

הטיסות מתל אביב לדיסלדורף יחלו לפעול ב-10 בינואר 2022, והן יפעלו בתדירות של פעמיים בשבוע בימים שני וחמישי. מחיר הטיסה מתחיל מ-75 אירו לכיוון (כולל כבודה במשקל של 5 ק"ג). הכרטיס הבא מתחיל ב-89 אירו והוא כולל גם מזוודת טרולי (8 ק"ג). כרטיס הכולל כבודה (20 ק"ג) והושבה מתומחר מ-115 אירו לכיוון וכרטיס מסוג BEST הכולל מושב בקדמת המטוס, מושב אמצעי ריק, שתי מזוודות (טרולי ועד 20 ק"ג), ארוחה וכניסה ללאונג' העסקי בנמלי התעופה מתחיל ב-375 אירו לכיוון.